Analize Ultimele stiri

Companiile se așteaptă la o scădere semnificativă a afacerilor

Scăderi semnificative ale cifrei de afaceri și o redresare economică cel mai devreme în 2021. Acestea sunt rezultatele celui mai recent sondaj special realizat de AHK România în rândul companiilor germane din România.

 

Majoritatea companiilor se așteaptă la o scădere a cifrei de afaceri între 10% și 25%. De asemenea, peste 24% sunt de părere că afacerile lor vor scădea cu mai mult de 25% ca urmare a pandemiei de Coronavirus. Revenirea la normalitate în business nu va avea loc înainte de anul viitor, mai târziu deci decât ne așteptam.

Chiar dacă multe restricții au fost ridicate și au fost anunțate măsuri de sprijin importante pentru stimularea economiei, companiile sunt îngrijorate. Cel mai mult sunt afectate de cererea redusă de produse și servicii (64%) și de restricțiile de călătorie (peste 61%), dar și amânarea sau anularea investițiilor reprezintă provocări majore pentru multe companii. Cei mai importanți factori de risc îi reprezintă în momentul de față condițiile-cadru politice (peste 68%) și lipsa măsurilor de sprijin pentru mediul de afaceri (peste 58 %).

Toate acestea ne arată că majoritatea companiilor sunt nesigure și că este nevoie urgentă de o revenire la normalitate. De aceea, sperăm că Planul de investiții și relansare economică prezentat de Guvern va fi pus în aplicare rapid. Printre măsurile anunțate este prevăzut și sprijinul pentru programul flexibil de muncă. „Noi, comunitatea de afaceri româno-germană, am solicitat acest lucru încă de la începutul crizei. Ne menținem dorința de implementare urgentă a acestei măsuri pentru evitarea șomajului și pentru ca impactul actualei pandemii asupra pieței forței de muncă să fie redus la minimum”, a declarat Sebastian Metz, Director general AHK România.

Puține companii se mai gândesc în prezent la investiții, mai reiese din sondaj. Cheltuielile pentru investiții vor fi mai mici decât cele planificate înainte de criză, spun 67% dintre respondenți și doar 4,5% se așteaptă la creșterea investițiilor. În ce privește numărul de angajați, jumătate dintre participanții la sondaj cred că acesta nu se va modifica, 46% spun că numărul de angajați va scădea.

 

Despre sondaj

Sondajul a fost realizat în perioada 15-26 iunie 2020. Au participat 89 de companii, cele mai multe din industrie (48,3%), sectorul serviciilor (19%), construcții (11%) și comerț (8%). Rezultatele sondajului le găsiți aici.

 

Despre AHK România

AHK România (Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană) este reprezentanța oficială a economiei germane și totodată cea mai mare Cameră de comerț bilaterală din România și numără peste 600 de firme-membre, oferind companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informații și experiențe.

Prin serviciile pe care le oferă și prin evenimentele pe care le organizează, AHK România susține activ companiile germane la intrarea lor pe piața românească și este totodată partener al firmelor românești interesate de piața germană. În România AHK se implică activ în implementarea sistemului dual de învățământ după model german și a înființat platforma GreenTech econet romania, cât și o Curte Permanentă de Arbitraj.

Mai multe informații găsiți în pagina de internet: www.ahkrumaenien.ro. Ne găsiţi de asemenea în Social Media, pe Facebook şi LinkedIn / ahkromania.

 

Related posts

Axa Est a Clujului, modernizată pe patru tronsoane

Nora Dumitrescu

Eveniment Prefbeton: Conferința internațională “Soluții prefabricate din beton”, Cluj-Napoca, 4 octombrie

redactia

Așteptările companiilor germane sunt tot mai reduse, conform sondajului AHK

Ligia Voro

Urbano Cluj Vest, o investiție de 14 milioane de Euro

Papuc Irina

Solina Romania anunţă primele măsuri pentru reluarea business-ului de la Alba Iulia

redactia

Primarul Sibiului: Poate fi oportună intrarea în Alianța Vestului

redactia

Orădenii pot verifica în ce zonare fiscală se încadrează

Traian Dan

UNIQUE SMILE – “We make it visible”  

Ligia Voro

Spre noi orizonturi

Transilvania Business

Tranzacții cu birouri de 164 de milioane de euro la Cluj

Nora Dumitrescu

100 de măsuri urgente pentru starea economiei în contextul COVID-19

Ligia Voro

AGRARIA 2018: Tehnică agricolă de ultimă generație. Inovație în zootehnie

Stefana Muresan

Duminică, 21 iunie 2020, se deschide Centura Oradiei pentru trafic ușor

Traian Dan

BANDAI NAMCO ENTERTAINMENT SE MUTA IN ORHIDEEA TOWERS

Stefana Muresan

Pria Urban Innovation & E-Mobility Conference, online, pe 15 aprilie

Transilvania Business

Conferința Digital Days 2019, Oradea 25 – 26 octombrie

Traian Dan

Străzile Zalăului vor fi modernizate cu bani europeni și de la buget

Nora Dumitrescu

Aeroportul „Henri Coandă” din București, pe locul 34 după traficul de pasageri. Eurostat: Record la nivelul UE

Papuc Irina

Băile Tușnad, cu 1.600 de locuitori, atrage peste un milion de turiști anual

redactia

Trei fraţi din Cluj vând fructe de 2 mil. lei dintr-o livadă de 100 de hectare

Stefana Muresan

Scandia Food vrea afaceri de 100 milioane euro

Stefana Muresan

USAMV Cluj-Napoca își diversifică oferta educațională cu fonduri europene de peste 1 mil. euro

Stefana Muresan

Prima ediție a L.I.F.T. Social Media Training 2019. Social media, tool-ul fascinant care pune lucrurile în mișcare (II)

Ligia Voro

Japonezii de la Roki, cu clienți precum General Motors, Nissan şi Mazda, deschid o fabrică la Arad

Stefana Muresan

Leave a Comment