Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Optimism la Guvern: 407 km de autostradă și investiții în 3.000 de km de cale ferată în următorii 10 ani

În următorii 10 ani vor fi finalizate lucrările la 407 km de autostradă și vor avea loc investiții  în aproximativ 3.000 de km de cale ferată, pentru aceasta fiind necesare peste 50 de milairde de euro. Sunt datele optimiste din Planul de Investiții și Relansare Economică al guvernului.

În domeniul infrastructurii rutiere, se menționează despre finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare – 407,3 Km de autostrăzi şi drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.

De asemenea, alte șantiere pe care autoritățile vor să le finalizeze sunt Sibiu – Piteşti (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Piteşti, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borş), Sebeş – Turda, AO:Inelul de Sud Bucureşti, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila.

Totodată, guvernul promite să conecteze cu autostrăzi provinciile istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres. – perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro. Printre aceste lucrări sunt amintite Sibiu – Piteşti (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădăşelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni, A3: Ploieşti – Comarnic – Braşov, A7: Ploieşti– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord Bucureşti; Bucureşti – Alexandria – Craiova – Lugoj, Buzău/Focşani – Brăila – Galaţi, Măcin – Tulcea – Constanţa; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida

În domeniul infrastructurii feroviare sunt promise investiții în aproximativ 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro.

Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulaţia trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h este un alt obiectiv. La fel ca și demararea unor proiecte noi, precum modernizarea căii ferate Ploieşti-Suceava-Dărmăneşti, Bucureşti-Craiova-Timişoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Feteşti, Port Constanţa-Palas, Predeal-Braşov, Centura feroviară a Municipiului Bucureşti, Cluj Napoca-Episcopia Bihor

Tot aici este inclus și trenul metropolitan Nădăşelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonţida.

Total
84
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

[Enjoy Transylvania!] Drumul aurului

Articolul următor

[Enjoy Transylvania!] The Gold Road

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
84
Share