Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

CFR vrea să reabiliteze calea ferată Caransebeş – Timişoara – Arad, pentru a se circula cu 160 de kilometri la oră

De la Caransebeş la Arad, prin Timişoara, vom zbura efectiv cu trenul cu 160 de kilometri la oră! De fapt, undeva în medie la 158 de kilometri, este promisiunea oficialilor de la CFR, prezentate în cadrul unei întâlniri în capitala Banatului. De asemenea, ei vorbesc despre o nouă legătură feroviară între Aeroportul Internaţional Timişoara şi oraş, dar şi despre reabilitarea Gării de Nord din Timişoara, un proiect lălăit de mai mult de zece ani.
Desigur, nimeni nu ştie ce şi când vor avea loc aceste minuni tehnologice, dar e important că se doreşte şi că există proiecte. Din această linie de mare viteză, cel puţin pentru România, în Timiş sunt 35 de kilometri de cale ferată care vor fi aduşi la alte standarde, spune Ioan Pintea, director în cadrul companiei care se ocupă de infrastructura feroviară a României.
Mai precis, 35,86 kilometri, este vorba despre lotul 3 Timisoara Est – Ronaţ Triaj (13,86 km în județul Timiş), cu o valoare estimată a lucrărilor de proiectare şi execuţie 1,4 miliarde de lei fără TVA, respectiv lotul 4, de la Ronaţ Triaj – Orţişoara – Arad şi Aradul Nou – Glogovăţ (22 Km în județul Timiş), valoarea estimată a lucrărilor de proiectare şi execuţie pe intregul lot fiind de 2,4 miliarde de lei fără TVA.
Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad are ca scop, îmbunătăţirea infrastructurii căii ferate pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între viteza de 120 şi cea de 160 km/h, pe întregul tronson, mărirea capacităţii de tranzit la frontiere, dublarea liniei, înlocuirea și reabilitarea podurilor, podeţe, repararea sistemului de drenaj al căii ferate, îmbunătăţirea terasamentelor, modernizarea electrificării pe toată lungimea tronsonului, modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, montarea de încălzitoare de macaz, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii și altele.
După modernizare, de la Timișoara la Arad se va merge în medie cu 124,80 kilometri pe oră, faţă de cu o viteză medie de 59,51 kilometri pe oră în prezent. Cel mai noi proiect pe care CFR Infrastructură doreşte să-l realizeze în zona Timişoarei este o legătură pe cale ferată între Aeroportul Internaţional Timişoara şi oraş, mai precis între poarta aeriană şi reţeaua de cale ferată existentă. Nu există termene sau surse de finanţare stabilite, dar compania de infrastructură feroviară spune că are deja schiţat un proiect. Modelul avut în vedere pentru o asemenea legătură este cel de la aeroportul Otopeni.

„Cea mai nouă surpriză este realizarea unui racord al aeroportului cu calea ferată existentă. Există deja o variantă de proiect, dar urmează realizarea studiului de fezbilitate, iar, cel mai probabil, acesta va oferi două trei variante de proiect”, a spus Ioan Pintea, director în cadrul CFR.

De aflat nu am reuşit să obţinem şi un termen clar pentru demararea lucrărilor, dar important e că intenţie există… Totuşi, există, din fondurile proprii ale companiei CFR, suma de un milion de lei pentru realizarea anunţatului studiu de fezabilitate.

O altă veste bună anunţată de acesta este legată de Gara de Nord Timişoara. Pentru reabilitarea clădirii acesteia se vor aloca 17,5 milioane de lei, în această sumă nu sunt incluse şi lucrările la infrastructura feroviară, adică peroane sau linie cale. Acestea sunt incluse în alt proiect, finanţat din bani europeni, pentru reabilitarea căii ferate de la Caransebeş la Timişoara, şi de aici mai departe spre Arad.

 

Total
9
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Ministrul Transporturilor e optimist şi anunţă zeci de kilometri de autostradă noi, finalizaţi în zona Ardealului

Articolul următor

Noerr: The crisis demands constant readjusting and agility

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
9
Share