Banci Finante-banci Slider Ultimele stiri

CSALB vrea să reducă numărul cererilor clasate nejustificat sub 20% în acest an

Tot mai multe bănci le recomandă propriilor clienți să se adresezze Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). În același context în care BCR, BRD și Banca Transilvania și-au îndemnat clienții să se adreseze CSALB dacă întâmpină greutăți în derularea contractelor, același sfat îl transmit ING, Raiffeisen și CEC Bank.

Măsuri necesare

În acest sens, reprezentanții CSALB recomandă instituțiilor financiar-bancare o serie de măsuri necesare pentru ca negocierile dintre consumatori și bănci să aibă rezultate mai bune.

Una dintre recomandări este analizarea de către instituțiile de credit a cererilor consumatorilor cu flexibilitatea necesară unei împăcări.

Recomandăm ca, până la finalul acestui an, numărul cererilor clasate din motive nejustificate să nu depășească 20% dintre cererile adresate băncii”, spun reprezentanții CSALB.

Aceștia susțin că este nevoie de un echilibru între cererea consumatorului și concesiile făcute de bancă.

O altă recomandare este implicarea mai mare la nivelul departamentelor SAL a responsabililor din departamentele Reclamații, Customer Service, Risc și Comercial. În acest sens, analiza derulării contractelor ar trebui să se facă, în primul rând, din perspectiva capacității consumatorilor de a le duce mai departe (cu dorința ca, prin reechilibrare, să le fie îmbunătățită capacitatea de plată), iar nu din perspectiva legalității lor, pentru că nu asta contesta consumatorii.

CSALB sugerează ca mandatele cu care vin reprezentanții băncilor la negociere să aibă limite flexibile, astfel încât să permită ca oferta pe care o face banca în urma negocierilor în cadrul CSALB să fie superioară ofertei comerciale a băncii.

De asemenea, CSALB recomandă băncilor să rezolve amiabil cât mai multe dintre cererile pe care, altfel, le-ar respinge nejustificat, mai ales în spețele simple.

CSALB susține că este important ca băncile să accepte și cererile venite de la persoanele juridice pentru probleme legate de serviciile de plată. Începând cu 2020 CSALB poate concilia și aceste spețe adresate de persoanele juridice.

Perioada dificilă pe care o traversează consumatorii, băncile și întreaga economie poate fi un bun moment de restart în relațiile dintre părțile aflate în raporturi contractuale sau de afaceri. Îndemnăm băncile să adopte aceste exemple de bune practici pe care le-am obținut în urma activității noastre comune și să le implementeze în activitatea zilnică, pentru a crește calitatea serviciilor pe care le oferă persoanelor fizice și juridice. Așadar, recomandăm băncilor să accepte spre negociere mai multe cereri trimise de consumatori, reprezentanții băncilor să aibă mandate flexibile când participă la negocieri, iar abordarea acestora să se bazeze cât mai mult pe echitate și umanism, în detrimentul analizelor juridice proprii instanțelor de judecată”, spune Alexandru Păunescu, președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Ce spun bancherii

Atunci când sesizăm că există un miez de dispută în relația directă cu consumatorii le indicăm să se adreseze CSALB și, prin CSALB, să soluționăm cazul respectiv. Am făcut trimitere în toate contractele cu consumatorii la această modalitate de soluționare alternativă. Apoi, în cadrul direcție juridice, am înființat un grup care se ocupă cu prioritate de soluționarea disputelor prin conciliere. Un avantaj important este că toți conciliatorii CSALB sunt profesioniști recunoscuți în domeniul juridic, profesori universitari, avocați de renume, iar metoda de soluționare este rapidă, confidențială și se bazează pe soluții câștig-câștig”, a declarat Mirela Iovu, vicepreședinte CEC Bank.

Ioana Regenbogen, director juridic și Relații instituționale ING

Statistică, consideră că un lucru foarte important este că soluțiile date de conciliatori nu sunt soluții șablon, ci sunt personalizate.

Bogdan Atanasiu, manager Customer Experience Raiffeisen Bank, este de părere că, concilierea reprezintă un mare câștig, iar banca află de problema clientului într-un timp foarte scurt.

În primele șase luni ale anului, CSALB a primit 1.040 cereri adresate băncilor și 290 cereri adresate IFN-urilor. Până în acest moment, peste 260 de cereri au fost acceptate pentru negociere de către bănci și doar 11 de către IFN-uri.

Related posts

Producătorul italian de aparate electrocasnice DeLonghi investește în Bihor

Traian Dan

Absolvenții UVT din Bruxelles, invitați să se alăture eforturilor de internaționalizare

redactia

Băimărenii de la Kema Tronic se vor implica în proiectul Reduces

Nora Dumitrescu

CNAIR: 13,7 kilometri din Autostrada Transilvania, deschişi traficului rutier

redactia

Fabrica de mobilă Simex și-a deschis reprezentanță în Uzbekistan

Nora Dumitrescu

Cinci județe ale Transilvaniei, promovate ca destinații turistice la Berlin

Nora Dumitrescu

Au fost finalizate lucrarile de asfaltare pe drumul judetean 151C Tritenii de Jos – limita cu judetul Mures

Stefana Muresan

Speedwell incepe Record Park, proiect mixt de 42 mil. euro in Cluj – Napoca

redactia

Analiză PwC România: Construcțiile fără autorizație vor putea fi intabulate în cartea funciară. Care sunt condițiile

Papuc Irina

Grupul italian Marcegaglia a vândut o fabrică din Timiș concurenților polonezi de la Impro, cu peste 5 milioane euro

Stefana Muresan

Portland, specificații tehnice avansate în J8 Office Park, în contextul COVID-19

Papuc Irina

Se redeschide perla termală a Sălajului

Nora Dumitrescu

Griffes | Open space – a thing of the past?

Ionut Oprea

Bază sportivă finanțată de Compania Națională de Investiții la Baia Mare

Nora Dumitrescu

2 milioane de euro pentru ambulatoriul spitalului din Gheorgheni

Ligia Voro

Oradea licitează execuția parcării de tip park and ride din Piața Emanului Gojdu

Traian Dan

Atenor, a new residential project in Budapest

Ionut Oprea

Asociația Distribuitorilor și Retailerilor Farmaceutici din România: Suntem pregătiți să asigurăm necesarul de măști și materiale de protecție pentru populație după 15 mai

Papuc Irina

Aerotravel oferă turiștilor posibilitatea să-și anuleze gratuit vacanțele în Skiathos și Antalya

Traian Dan

Șoncutean, CEO Allianz Țiriac Asigurări: Noi nu doar vindem asigurări, noi ajutăm oameni!

Stefana Muresan

Asocierea Itinera – Retter Projectmanagement, câştigătoarea contractului de 44,6 milioane de euro, fără TVA, pentru realizarea tronsonului de autostradă Târgu Mureş – Ungheni

redactia

NTT Data, Fortech, Endava si Softvision duc Clujul pe locul doi in topul judetelor cu cei mai multi angajati in IT

Stefana Muresan

Bitdefender cumpără know-how de securitate a rețelelor; RedSocks Security, ultima achiziție

redactia

Peste 500.000 mp se adaugă stocului de birouri din București în 2019 și în 2020

Ionut Oprea

Leave a Comment