Infrastructura Timiș

Conductele companiei de termoficare din Timişoara, Colterm, schimbate de trei firme, reunite în două contracte diferite pentru 106 milioane de lei

Sistemul de termoficare al Timişoarei va fi reabilitat, cu fonduri europene . zeci de kilometri de conducte vor fi înlocuite. Trei firme, grupate în două contracte diferite, cu câte una dintre acestea pe post de lider de asociere, vor lua 106 milioane de lei ca să schimbe ţevile găurite ale Colterm. Din fericire, cea mai mare parte a banilor sunt europeni, ceea ce înseamnă că primăria nu plăteşte prea mult pentru investiţie. Totuşi, de plătit va avea  populaţia, prin contractul de finanţare trebuie majorat şi preţul gigacaloriei, nu cel de producţie, neapărat, ci cel la care plăteşte consumatorul, prin eliminarea treptată a subvenţiilor.

Primarul Timişoarei insistă că doar prin susţinerea în continuare a sistemului centralizat de încâlzire, în prezent unul care se dovedeşte a fi doar o groapă în care se aruncă permanent bani, se poate proteja mediul

„Avem mult de tras după sistemul centralizat de încălzire. E singurul care asigură posibilitarea de folosi energii regenerabile. Numa aşa putem ţine pasul cu exigenţele în ceea ce priv protecţia mediului”, a mai spus primarul.

Cea mai mare parte a finanţării vine din fonduri europene, dar Uniunea Europeană a impus, alături de banii daţi, şi aducerea preţurilor de furnizare a energiei termice la valoarea celor reale. Aceasta va însemna şi scumpiri ale tarifelor practicate pentru oameni.

În ceea ce priveşte reabilitarea sistemului de transport al energiei termice, un grup de trei firme, Energomontaj, Erbaşu Construcţii şi Elsaco Electronic şi-au împărţit frăţeşte cele două contracte aferente acestei etape a programului amplu de retehnologizare a sistemului centralizat de încălzire.

Sunt, de fapt, două contracte, unul pentru reţeaua primară, respectiv unul pentru reţeaua secundară, unde aceleaşi firme lucrează, dar cu una dintre ele, diferită, pe post de lider. În total doi ani de lucrări care vor afecta toate străzile unde sunt îngropate asemenea conducte.

„Suntem în programul de retehnologizare al Colterm, numai aşa putem proteja mediul şi reduce emisiile. Este etapa a doua. Am semnat contractul pentru proiectare şi execuţie. Lotul 1 presupune reabilitarea a 9,06 kilometri de traseu de reţea primară şi lotul 2 reabiltarea a 20,09 kilometri de reţea secundară. Am stat de vorbă cu firmele care au câştigat şi i-am asigurat de sprijinul nostru şi de celeritate în obţinerea aprobărilor. Sunt 24 luni, 3 luni pentru proiectare şi 21 pentru execuţie. Va exista şi o perioadă de notificare a defectelor, de 36 de luni de la emiterea procesului verbal de la terminarea lucrărilor. Suma alocată este de 116 milioane, 55 milioane pentru lotul 1, 62 milioane pentru lotul 2”, a declarat  Nicolae Robu.

 

Related posts

Cea mai mare lucrare de infrastructură (Simeria-Arad), adjudecată

Stefana Muresan

CNAIR înființează o nouă direcție regională

Ligia Voro

TAROM conectează Sibiul de București

Stefana Muresan

Consiliile Județene din Sibiu, Vâlcea și Argeș, cooperare pentru Autostrada Sibiu – Pitești

Stefana Muresan

Wizz Air a inaugurat baza operationala de la Iasi

Aeroportul International Iasi a primit Certificatul European de Aerodrom

Stefana Muresan

QS World University Rankings: UVT și alte trei universități din Consorțiul Universitaria sunt prezente în top

Stefana Muresan

Două oferte pentru autostrada Cluj – Sălaj. China vs România

Nora Dumitrescu

Ambasadori la Universitatea de Vest din Timisoara

Nicolae Pop

La Timişoara s-a deschis cea mai mare unitate de tratare a marilor arşi din România, o investiţie de cinci milioane de euro

Robert Bloancă

Timișoreana, 700.000 de litri de bere pe zi

Stefana Muresan

Seceta la maxim: Lipsa precipitaţiilor din ultima perioadă lasă râurile din zona de vest fără trei sfert din debite

Robert Bloancă

FIHR: Brașovul, Clujul și Timișoara, evoluții pozitive în 2017

Stefana Muresan

Werner-Wilhelm Wolff, timișoreanul care conduce Tarom, primii pași pentru a aduce compania pe profit

Stefana Muresan

Sibiu: Strada care leagă trei cartiere de Zona Industrială Est intră în reparații

Papuc Irina

Autostrada Sebeș – Turda, blocată în instanță

Nora Dumitrescu

Alba Iulia, primul oraș din România premiat de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere

Stefana Muresan

Autostrada Transilvania, la granița cu Ungaria: CNAIR a semnat contractul pentru construcţia lotului Biharia – Borş. Termen asumat: martie 2020

redactia

Raport de admitere în comisia de transporturi pe Autostrada Târgu Mureş-Iaşi

redactia

Ministrul Transporturilor: “Am deblocat autostrada Sălaj – Bihor”

Nora Dumitrescu

Au fost desemnați câștigătorii pentru construcția a încă 54,9 km ai Autostrăzii Transilvania!

Ligia Voro

Primii pași pentru Autostrada Unirii: Licitaţie de 30 milioane lei pentru completarea studiului de fezabilitate pentru un sector din Autostrada A8

redactia

Continuă investiţiile pentru crearea unei centuri alternative de ocolire a Timşoarei

Robert Bloancă

Octavian Fodor, vicepreședinte al Asociației Parcurilor Industriale

Nora Dumitrescu

1 comment

Clevetici 13 July 2020 at 12:55

Pe cine pacaleste acest primar cu grija sa pentru poluare?

De fapt sistemul centralizat si subventionarea generalizata a gigacaloriei sunt cele 2 ingrediente care asigura realegerea unui primar in functie.

Reply

Leave a Comment