Antreprenori CSR Elite în business Industrie Lideri si afaceri Mureș POZITIV TB Slider Ultimele stiri

Elite în business. Județul Mureș. Ranking I: Violeta Oltean, director general MAVIPROD: “Nimic nu este mai frumos decât să ai o afacere proprie pe care să o vezi cum crește, din nimic, și ajunge acolo unde nici nu ai visat!”

Insistând pe valoarea cuvântului respect în carieră și în viață, Violeta Oltean, director general MAVIPROD, conjugă foarte frumos verbul a visa în înterviul pe care ni l-a acordat și care condensează peste 25 de ani de istorie, de muncă, de reușite și de provocări, în piața din România și din străinătate, a Grupului MAVI. Alcătuit din IRUM SA și MAVIPROD, Grupul MAVI este cel mai valoros din județul Mureș.

 

Conduceți de peste 25 de ani MAVIPROD, cum a evoluat piața în care compania dvs. activează din 1993 până în prezent și ce ajustări v-a impus această evoluție în strategia de business?

La momentul în care am înființat compania, piața era una foarte efervescentă și plină de oportunități, dar și plină de riscuri. Astăzi a ajuns să fie mult mai stabilă, cu mult mai mulți competitori, însă riscurile din punct de vedere financiar nu mai sunt chiar așa de mari, având o stabilitate atât la nivel de țară, cât și a mediului antreprenorial.

 

Dacă ar fi să faceți un arc peste timp, cum ați descrie începuturile companiei dvs., cum a evoluat aceasta, ce ajustări ați făcut pe parcurs și care au fost cele mai mari provocări cărora a trebuit să le faceți față?

Începuturile companiei noastre au fost pline de visuri, din dorința de a face lucruri mărețe și de a lăsa ceva în urmă. Cele mai mari provocări clar s-au regăsit când am început, fiind legate de creditele pe care a trebuit să le accesăm pentru a face față dezvoltării, credite care aveau dobânzi foarte mari, inflația fiind și ea foarte ridicată în acele vremuri. Am crezut însă în mine, în soțul meu, în ideea de a crea o afacere de familie pe termen lung, am pornit la drum și nu m-am uitat prea des peste umăr.

 

Care sunt elementele cheie care considerați că vă individualizează în piață și vă diferențiază față de competitori?

Aș începe cu respectul pe care l-am acordat atât oamenilor noștri, cât și clienților și colaboratorilor și aș continua cu dorința de a livra produse și servicii de calitate.

 

Care sunt ingredientele care considerați dvs. că v-au asigurat succesul în acești ani? Cum definiți succesul?

Ingredientele care ne-au ajutat în acești ani sunt perseverența, intuiția, viziunea, dorința de a nu renunța niciodată la visele noastre, responsabilitatea și, nu în ultimul rând, faptul că am încercat să fim mereu cu zâmbetul pe buze.

 

Ați avut proiecte de investiții importante de-a lungul anilor, iar unul dintre cele mai importante este și cel al sediului MAVIPROD, dați-ne mai multe detalii despre acesta.

Noul sediu vine practic să marcheze o nouă etapă în dezvoltarea companiei. Ca răspuns la nevoile și solicitările clienților noștri, ne-am creat un stoc semnificativ și diversificat de produse. Astfel, noul spațiu va beneficia și de un depozit generos, dotat cu peste 1.000 ml de rafturi, utilaje și echipamente de ridicat, echipamente de curățenie profesionale, având o suprafață utilă de aproape 1500 mp. Împreună cu noul depozit vom avea și un Service NOU, pentru diagnoză și reparații motoferăstraie, motounelte și scule de mână, dotat cu echipamente de ultimă generație și personal specializat.

 

Ce alte proiecte de investiții veți dezvolta în viitor?

Vom continua dezvoltarea atât pe plan intern, cât și extern, prin deschiderea de noi puncte de lucru, care să ne ajute să fim cât mai aproape de clienții noștri.

 

Într-o lume care devine extrem de tehnologizată, automatizată, digitalizată cum vă pregătiți pentru viitor?

Tot timpul am acordat o atenție sporită acestei noi lumi, încercând să ne folosim de oportunitățile oferite de ea, pentru a ne dezvolta business-ul. În acest sens am lucrat atât la nivel organizațional, pentru ca activitatea companiei să fie cât mai tehnologizată și, totodată, începând de acum un an am dezvoltat și un magazin on-line, în care care sunt prezentate o parte din produsele noastre.

 

Ce rol a jucat resursa umană în dezvoltarea companiei dvs. și cum stimulați retenția salariaților și atragerea altora noi într-o economie românească în care resursa umană este dificil de găsit sau chiar lipsește?

Resursa umană a jucat un rol foarte important tot timpul în cadrul companiei noastre, încercând să creem o relație cât mai deschisă și apropiată cu angajații noștri.

 

Ați încheiat câteva parteneriate cu producători de nivel mondial, cum se negociază un asemenea parteneriat și cum se menține acesta?

Da, ne putem mândri că avem colaboratori cu renume la nivel mondial. Sunt relații create în ani de zile, iar menținerea acestora se face, în primul rând, prin seriozitate și profesionalism.

 

Cum luați o decizie de business, de exemplu ce elemente ați avut în vedere la extinderea rețelei MAVIPROD în România și în străinătate?

Tot timpul am încercat să facem o analiză foarte puternică asupra unei noi decizii, pentru a identifica exact oportunitatea.

 

Ce a însemnat pentru MAVIPROD să salveze unul dintre producătorii etalon din industria românească – IRUM SA?

Pentru noi, IRUM este un proiect cu care ne mândrim și de la bun început am încercat să punem mult suflet în el, pentru a lăsa ceva în urmă, pentru societatea în care trăim.

 

Ce i-ați transmite unui tânăr antreprenor care dorește să înceapă o afacere sau care este la început de drum?

Aș începe prin a-i spune să cerceteze piața, ca să fie sigur că afacerea lui are loc acolo. I-aș mai spune să aibă un business plan bun, supervizat de cineva care se pricepe. Apoi, să aibă curaj, să se înarmeze cu răbdare, să sudeze o echipă în jurul lui. I-aș mai spune, în final, că nimic nu este mai frumos decât să ai o afacere proprie pe care să o vezi cum crește, din nimic, și ajunge acolo unde nici nu ai visat!

 

Aveți o lungă istorie legată de implicarea în comunitate, care sunt resorturile care v-au mobilizat și vă mobilizează să sprijiniți educația, sportul, tineretul, domeniul social etc.? Ce sfaturi ați avea pentru alți antreprenori de succes legat de acțiunile de responsabilitate socială?

Din fire, sunt un om care dintotdeauna și-a dorit să contribuie, prin acțiuni clare și cu impact real, în societatea din care fac parte. Simplul fapt că am putut să fac bine, m-a mobilizat și m-a motivat. Îi încurajez și pe alți antreprenori de succes să se implice în viața comunității din care fac parte, pentru că numai dacă vom face împreună lucrurile acestea, efectul va fi unul cu impact pentru viitor.

 

Ce rol a jucat familia în dezvoltarea Grupului de firme IRUM-MAVIPROD?

Familia a jucat un rol foarte important în dezvoltarea grupului nostru de firme și pot spune că a fost un pilon principal. Mereu am încercat să transpunem în cadrul companiei valorile pe care ne-am clădit și familia.

 

Ce vă place cel mai mult din ceea ce faceți?

Cel mai mult îmi place că pot să relaționez cu oamenii și că, împreună cu ei, putem dezvolta lucruri mărețe.

 

Cum se construiește și se menține un brand?

Cu mult suflet și, normal că strategia joacă și ea un rol foarte important. Un brand se construiește în ani de zile, dar se și poate distruge foarte repede.

 

Care sunt diferențele între percepțiile unei femei de afaceri față de ale unui bărbat care coordonează un business? Cum este percepută o femeie de afaceri într-o lume a bărbaților și cum s-a schimbat percepția față de o femeie de afaceri comparativ cu anii în care ați început dezvoltarea MAVIPROD?

Consider că femeile au un curaj mai mare atunci când vine vorba despre a începe un business sau a lua decizii în momente importante. Apoi, femeile tind să aibă un stil de conducere mai direcționat, în timp ce bărbații au un stil mai participativ. În plus, în cazul afacerilor conduse de femei există și o pronunțată notă sentimentală, care la bărbați e mult mai puțin prezentă. Femeile sunt din ce în ce mai prezente în poziții de conducere în companii și tot mai multe au curajul de a porni afaceri pe cont propriu, ceea ce mă bucură foarte tare. Sunt sigură că această tendință va continua.

 

Ce v-a motivat cel mai mult în acești peste 25 de ani să dezvoltați în continuare afacerea?

Traseul meu profesional a fost unul pe care în tinerețe nu mi-l imaginam. Mă bucur că am avut șansa să fac pasul de la statutul de angajat la stat la cel de antreprenoare, poziție care mi-a permis ulterior să pot influența pozitiv societatea în care trăiesc.

 

Ce considerați că ar trebui să se schimbe în mediul de afaceri românesc?

S-au schimbat foarte multe, dar probabil că încă mai avem câțiva pași de făcut cu privire la cultura antreprenorială, pentru a fi aliniați cu ce se întâmplă în țările mai dezvoltate.

 

Cum ar trebui/ ar putea să susțină statul român dezvoltarea capitalului autohton?

Statul român ar putea susține capitalul autohton printr-o legătură mult mai strânsă cu antreprenorii români și focusarea pe nevoile specifice ale fiecăruia.

 

Care este deviza dvs. în lumea afacerilor?

Mereu am mers pe principiul “Respectă pentru a fi respectat!”.

 

Cum vă detașați în tumultul cotidian?

Îmi place foarte mult să citesc, să călătoresc, să descopăr locuri și culturi noi, mă relaxează gătitul și mă bucur foarte tare când reușesc să văd un film bun alături de familie.

 

Ranking: 1

 

Grupul IRUM-MAVIPROD

Grupul IRUM-MAVIPROD a fost fondat de famlia de reghineni Violeta și Mircea Oltean. În 1993, cei doi soți au înființat MAVIPROD, companie care 5 ani mai târziu a achiziționat pachetul majoritar al producătorului de utilaje forestiere IRUM SA.

Grupul IRUM-MAVIPROD a avut, în 2018, o cifră de afaceri de 210,82 milioane de lei, un profit net de 27,8 milioane de lei și un număr mediu de angajați de 550. Grupul avea active imobilizate în valoare de aproape 62 de milioane de lei și capitaluri proprii de 186,73 de milioane de lei potrivit datelor contabile din 2018.

 

Scor final (puncte): 97,95

Cifra de afaceri: 96

Active imobilizate: 95

Profit: 100

Nr. angajați: 98

Capitaluri proprii: 100

de Ligia VORO

 

Related posts

Neon Lighting, înlocuită de Avril pe “strada Clujului”

Nora Dumitrescu

Barurile Clujului se reactivează prin degustări

Nora Dumitrescu

“Banchera” în cizme de cauciuc. Cum s-a născut prima seră de roșii bio din Cluj

Stefana Muresan

Clujul va înghiți alte două filiale ale Electrica Distribuție

Nora Dumitrescu

Transformare digitală pentru Electric Plus, una dintre cele mai profitabile companii românești

Stefana Muresan

Deschiderea AFI Brașov, amânată din cauza crizei COVID-19

Ion Surdu

BERD, interesată de proiecte în infrastructura rutieră şi feroviară din România

redactia

CTP: peste 150 milioane de euro investitie in CTPark Bucharest West

Ionut Oprea

Producătorul de piese de mobilier Euro­comfil Invest din Târgu Lăpuş, afaceri de 10 mil. euro

Stefana Muresan

Laboratoarele de analize medicale, business de succes în România. Profitul a crescut de 6 ori în ultimii 8 ani – analiză Frames

Papuc Irina

Romsilva a publicat harta parcurilor naționale și naturale

Ligia Voro

BNR lansează monede cu tema „30 de ani de la Revoluția Română”: două pentru colecționare și una pentru circulație

Papuc Irina

Predare de ștafetă la Rotary Club Turda și Câmpia Turzii

Stefana Muresan

PRIMER: Soluția la problema vaccinurilor e ca România să aibă propria fabrică

redactia

Primul sat românesc din America, creat de un director din cadrul Cupru Min Abrud

redactia

Remus Borza, Lucian Isar și Răzvan Nicolescu vin la Tîrgu Mureș

Ligia Voro

Constructorii din Turda, gata de finalizarea ansamblului SCP Baciu

Nora Dumitrescu

Refresh online pentru promovarea Romaniei

Clujul a atras investiții de 2 miliarde de euro într-un an

Nora Dumitrescu

Proiect de peste 80 mil. euro, depus spre finanţare europeană, pentru „autostrada” Dunării

redactia

Tarom și WizzAir reiau zborurile de pe Aeroportul Satu Mare spre București și Luton

Traian Dan

Banca Transilvania, tot mai aproape să cumpere Bancpost

Stefana Muresan

Producătorul acoperișurilor Bilka Steel din Brașov: Comenzile au crescut, dar ne așteptăm la o stagnare

Ion Surdu

Singurul oraş cu tren de mare viteză de 160 km/h vrea să mai cumpere 28 de tramvaie

Stefana Muresan

Leave a Comment