Antreprenori CSR Elite în business Industrie Lideri si afaceri Mureș POZITIV TB Slider Ultimele stiri

Elite în business. Județul Mureș. Ranking I: Violeta Oltean, director general MAVIPROD: “Nimic nu este mai frumos decât să ai o afacere proprie pe care să o vezi cum crește, din nimic, și ajunge acolo unde nici nu ai visat!”

Insistând pe valoarea cuvântului respect în carieră și în viață, Violeta Oltean, director general MAVIPROD, conjugă foarte frumos verbul a visa în înterviul pe care ni l-a acordat și care condensează peste 25 de ani de istorie, de muncă, de reușite și de provocări, în piața din România și din străinătate, a Grupului MAVI. Alcătuit din IRUM SA și MAVIPROD, Grupul MAVI este cel mai valoros din județul Mureș.

 

Conduceți de peste 25 de ani MAVIPROD, cum a evoluat piața în care compania dvs. activează din 1993 până în prezent și ce ajustări v-a impus această evoluție în strategia de business?

La momentul în care am înființat compania, piața era una foarte efervescentă și plină de oportunități, dar și plină de riscuri. Astăzi a ajuns să fie mult mai stabilă, cu mult mai mulți competitori, însă riscurile din punct de vedere financiar nu mai sunt chiar așa de mari, având o stabilitate atât la nivel de țară, cât și a mediului antreprenorial.

 

Dacă ar fi să faceți un arc peste timp, cum ați descrie începuturile companiei dvs., cum a evoluat aceasta, ce ajustări ați făcut pe parcurs și care au fost cele mai mari provocări cărora a trebuit să le faceți față?

Începuturile companiei noastre au fost pline de visuri, din dorința de a face lucruri mărețe și de a lăsa ceva în urmă. Cele mai mari provocări clar s-au regăsit când am început, fiind legate de creditele pe care a trebuit să le accesăm pentru a face față dezvoltării, credite care aveau dobânzi foarte mari, inflația fiind și ea foarte ridicată în acele vremuri. Am crezut însă în mine, în soțul meu, în ideea de a crea o afacere de familie pe termen lung, am pornit la drum și nu m-am uitat prea des peste umăr.

 

Care sunt elementele cheie care considerați că vă individualizează în piață și vă diferențiază față de competitori?

Aș începe cu respectul pe care l-am acordat atât oamenilor noștri, cât și clienților și colaboratorilor și aș continua cu dorința de a livra produse și servicii de calitate.

 

Care sunt ingredientele care considerați dvs. că v-au asigurat succesul în acești ani? Cum definiți succesul?

Ingredientele care ne-au ajutat în acești ani sunt perseverența, intuiția, viziunea, dorința de a nu renunța niciodată la visele noastre, responsabilitatea și, nu în ultimul rând, faptul că am încercat să fim mereu cu zâmbetul pe buze.

 

Ați avut proiecte de investiții importante de-a lungul anilor, iar unul dintre cele mai importante este și cel al sediului MAVIPROD, dați-ne mai multe detalii despre acesta.

Noul sediu vine practic să marcheze o nouă etapă în dezvoltarea companiei. Ca răspuns la nevoile și solicitările clienților noștri, ne-am creat un stoc semnificativ și diversificat de produse. Astfel, noul spațiu va beneficia și de un depozit generos, dotat cu peste 1.000 ml de rafturi, utilaje și echipamente de ridicat, echipamente de curățenie profesionale, având o suprafață utilă de aproape 1500 mp. Împreună cu noul depozit vom avea și un Service NOU, pentru diagnoză și reparații motoferăstraie, motounelte și scule de mână, dotat cu echipamente de ultimă generație și personal specializat.

 

Ce alte proiecte de investiții veți dezvolta în viitor?

Vom continua dezvoltarea atât pe plan intern, cât și extern, prin deschiderea de noi puncte de lucru, care să ne ajute să fim cât mai aproape de clienții noștri.

 

Într-o lume care devine extrem de tehnologizată, automatizată, digitalizată cum vă pregătiți pentru viitor?

Tot timpul am acordat o atenție sporită acestei noi lumi, încercând să ne folosim de oportunitățile oferite de ea, pentru a ne dezvolta business-ul. În acest sens am lucrat atât la nivel organizațional, pentru ca activitatea companiei să fie cât mai tehnologizată și, totodată, începând de acum un an am dezvoltat și un magazin on-line, în care care sunt prezentate o parte din produsele noastre.

 

Ce rol a jucat resursa umană în dezvoltarea companiei dvs. și cum stimulați retenția salariaților și atragerea altora noi într-o economie românească în care resursa umană este dificil de găsit sau chiar lipsește?

Resursa umană a jucat un rol foarte important tot timpul în cadrul companiei noastre, încercând să creem o relație cât mai deschisă și apropiată cu angajații noștri.

 

Ați încheiat câteva parteneriate cu producători de nivel mondial, cum se negociază un asemenea parteneriat și cum se menține acesta?

Da, ne putem mândri că avem colaboratori cu renume la nivel mondial. Sunt relații create în ani de zile, iar menținerea acestora se face, în primul rând, prin seriozitate și profesionalism.

 

Cum luați o decizie de business, de exemplu ce elemente ați avut în vedere la extinderea rețelei MAVIPROD în România și în străinătate?

Tot timpul am încercat să facem o analiză foarte puternică asupra unei noi decizii, pentru a identifica exact oportunitatea.

 

Ce a însemnat pentru MAVIPROD să salveze unul dintre producătorii etalon din industria românească – IRUM SA?

Pentru noi, IRUM este un proiect cu care ne mândrim și de la bun început am încercat să punem mult suflet în el, pentru a lăsa ceva în urmă, pentru societatea în care trăim.

 

Ce i-ați transmite unui tânăr antreprenor care dorește să înceapă o afacere sau care este la început de drum?

Aș începe prin a-i spune să cerceteze piața, ca să fie sigur că afacerea lui are loc acolo. I-aș mai spune să aibă un business plan bun, supervizat de cineva care se pricepe. Apoi, să aibă curaj, să se înarmeze cu răbdare, să sudeze o echipă în jurul lui. I-aș mai spune, în final, că nimic nu este mai frumos decât să ai o afacere proprie pe care să o vezi cum crește, din nimic, și ajunge acolo unde nici nu ai visat!

 

Aveți o lungă istorie legată de implicarea în comunitate, care sunt resorturile care v-au mobilizat și vă mobilizează să sprijiniți educația, sportul, tineretul, domeniul social etc.? Ce sfaturi ați avea pentru alți antreprenori de succes legat de acțiunile de responsabilitate socială?

Din fire, sunt un om care dintotdeauna și-a dorit să contribuie, prin acțiuni clare și cu impact real, în societatea din care fac parte. Simplul fapt că am putut să fac bine, m-a mobilizat și m-a motivat. Îi încurajez și pe alți antreprenori de succes să se implice în viața comunității din care fac parte, pentru că numai dacă vom face împreună lucrurile acestea, efectul va fi unul cu impact pentru viitor.

 

Ce rol a jucat familia în dezvoltarea Grupului de firme IRUM-MAVIPROD?

Familia a jucat un rol foarte important în dezvoltarea grupului nostru de firme și pot spune că a fost un pilon principal. Mereu am încercat să transpunem în cadrul companiei valorile pe care ne-am clădit și familia.

 

Ce vă place cel mai mult din ceea ce faceți?

Cel mai mult îmi place că pot să relaționez cu oamenii și că, împreună cu ei, putem dezvolta lucruri mărețe.

 

Cum se construiește și se menține un brand?

Cu mult suflet și, normal că strategia joacă și ea un rol foarte important. Un brand se construiește în ani de zile, dar se și poate distruge foarte repede.

 

Care sunt diferențele între percepțiile unei femei de afaceri față de ale unui bărbat care coordonează un business? Cum este percepută o femeie de afaceri într-o lume a bărbaților și cum s-a schimbat percepția față de o femeie de afaceri comparativ cu anii în care ați început dezvoltarea MAVIPROD?

Consider că femeile au un curaj mai mare atunci când vine vorba despre a începe un business sau a lua decizii în momente importante. Apoi, femeile tind să aibă un stil de conducere mai direcționat, în timp ce bărbații au un stil mai participativ. În plus, în cazul afacerilor conduse de femei există și o pronunțată notă sentimentală, care la bărbați e mult mai puțin prezentă. Femeile sunt din ce în ce mai prezente în poziții de conducere în companii și tot mai multe au curajul de a porni afaceri pe cont propriu, ceea ce mă bucură foarte tare. Sunt sigură că această tendință va continua.

 

Ce v-a motivat cel mai mult în acești peste 25 de ani să dezvoltați în continuare afacerea?

Traseul meu profesional a fost unul pe care în tinerețe nu mi-l imaginam. Mă bucur că am avut șansa să fac pasul de la statutul de angajat la stat la cel de antreprenoare, poziție care mi-a permis ulterior să pot influența pozitiv societatea în care trăiesc.

 

Ce considerați că ar trebui să se schimbe în mediul de afaceri românesc?

S-au schimbat foarte multe, dar probabil că încă mai avem câțiva pași de făcut cu privire la cultura antreprenorială, pentru a fi aliniați cu ce se întâmplă în țările mai dezvoltate.

 

Cum ar trebui/ ar putea să susțină statul român dezvoltarea capitalului autohton?

Statul român ar putea susține capitalul autohton printr-o legătură mult mai strânsă cu antreprenorii români și focusarea pe nevoile specifice ale fiecăruia.

 

Care este deviza dvs. în lumea afacerilor?

Mereu am mers pe principiul “Respectă pentru a fi respectat!”.

 

Cum vă detașați în tumultul cotidian?

Îmi place foarte mult să citesc, să călătoresc, să descopăr locuri și culturi noi, mă relaxează gătitul și mă bucur foarte tare când reușesc să văd un film bun alături de familie.

 

Ranking: 1

 

Grupul IRUM-MAVIPROD

Grupul IRUM-MAVIPROD a fost fondat de famlia de reghineni Violeta și Mircea Oltean. În 1993, cei doi soți au înființat MAVIPROD, companie care 5 ani mai târziu a achiziționat pachetul majoritar al producătorului de utilaje forestiere IRUM SA.

Grupul IRUM-MAVIPROD a avut, în 2018, o cifră de afaceri de 210,82 milioane de lei, un profit net de 27,8 milioane de lei și un număr mediu de angajați de 550. Grupul avea active imobilizate în valoare de aproape 62 de milioane de lei și capitaluri proprii de 186,73 de milioane de lei potrivit datelor contabile din 2018.

 

Scor final (puncte): 97,95

Cifra de afaceri: 96

Active imobilizate: 95

Profit: 100

Nr. angajați: 98

Capitaluri proprii: 100

de Ligia VORO

 

Related posts

ICON Business Advisor modelează piața regională de energie

Stefana Muresan

Castelul Wesselenyi din Jibou, scos la vânzare

Stefana Muresan

Marc O’Polo, primul magazin mono-brand din România în Bucureşti Mall

Ligia Voro

O treime din firmele înfiinţate în 2017 lucrează cu Banca Transilvania

Stefana Muresan

Surpriză electrică la Transylvania Classic Sibiu – BMW Group România va anunţa un proiect special de motorsport

Papuc Irina

BCR a lansat Școala de Business, un program de educație pentru antreprenori

Traian Dan

Cesiro din Sighişoara, cu afaceri de 9 mil. euro în S1, țintește piețele din Brazilia, Ar­gen­tina şi Ucraina

Stefana Muresan

Fermierii bihoreni comasează terenurile pentru creșterea productivității

Traian Dan

S IMMO AG: Hat-trick at the SEE Real Estate Awards

Ionut Oprea

24REAL: masini gratis pentru birou inchiriat

Papuc Irina

CSR Overview 2018 – o retrospectivă despre responsabilitatea socială și practicile de sustenabilitate în România

redactia

Portalul ANAF – adaptat pentru mobil, iar accesul la Spațiul Privat Virtual și arhiva pentru eliberarea documentelor – optimizate: 9 milioane de euro

Ion Surdu

CONAF: Aproximativ 270.000 de firme din București – Ilfov ar putea beneficia de fonduri europene

A. I.

[Enjoy Transylvania!] Concepte de arhitectură în Transilvania (4): Arhitectura rezidențială săsească

Transilvania Business

BearingPoint își extinde Centrul de Excelență pentru Consultanță în Securitate Cibernetică din România

Stefana Muresan

După 10 ani ca CEO al P3, Ian Worboys se implică în proiecte antreprenoriale

Ionut Oprea

Festivalul Industriilor Creative, ediția a IX-a

Ligia Voro

Bistrițenii de la Transilvania Broker, profit net mai mare cu 16,24% în 2018

Stefana Muresan

Traficul de pasageri în aeroporturile din România a crescut cu 6% în 2019

Papuc Irina

PIN Awards & Forum 2018

Ionut Oprea

Aeroportul Oradea a fost tranzitat de 220.000 de pasageri în 2018

redactia

Spitalul privat „Sf. Constantin” din Brașov a fost certificat NATO

Ion Surdu

Cea mai mare universitate din țară își face proiect cloud de 5 milioane

Nora Dumitrescu

Edilul Clujului vrea să stopeze exodul “creierelor” din oraș

Nora Dumitrescu

Leave a Comment