Antreprenori CSR Elite în business Industrie Lideri si afaceri Mureș POZITIV TB Slider Ultimele stiri

Elite în business. Județul Mureș. Ranking 3: Remus Aurel Bența – Antreprenoriat și inovație

Remus Aurel Bența este unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori din județul Mureș, dar și din țară, având în portofoliu companii în diverse sectoare de activitate printre care producție materiale de construcții și dezvoltare imobiliară. Proprietarul mai multor companii, dintre care cele mai relevante DAW BENȚA, COLOR EXPERT, RCB OFFICE DEVELOPMENT, Remus Aurel Bența ne-a răspuns curiozităților legate de dezvoltarea grupului de firme, dar și de antreprenoriat.

 

De aproape 20 de ani sunteți un investitor serios în producție, ce v-a determinat să investiți în acest sector? Cum a evoluat domeniul producției de vopsele, lacuri și materiale de finisaj în construcții în aceste aproape două decenii în general și în special în ceea ce privește compania DAW Bența?

Consider că lumea are nevoie de produse și servicii de calitate, făcute cu suflet și care să îmbunătățească viața celor care beneficiază de ele. Având acest lucru în minte și dorința de a valorifica experiența dobândită de familia noastră în domeniul construcțiilor, am văzut în grupul DAW și în brandurile pe care le promovează de 125 de ani, o oportunitate reală pentru nevoia pieței de construcții din România. Astfel a luat ființă compania DAW Bența în anul 2001, un joint venture înființat prin asocierea cu DAW SE.

Piata lacurilor, a vopselelor decorative și a materialelor de finisaj în construcții a avut un trend ascendent, susținut de ce­re­rea exprimată de pro­iectele re­zidenţiale noi, de programele de reabilitare  termică și de con­sumul generat de pro­iectele de renovări DIY.

În ultimii ani am sesizat o schimbare de mentalitate a cumpărătorilor, con­sumatorii își îndreaptă atenţia spre produsele ecologice şi de nişă, au înțeles că prețul trebuie corelat cu randamentul produsului și calitatea acestuia. Noi suntem focusați pe calitatea produselor și a serviciilor noastre, producem cu grijă faţă de mediu şi investim constant în inovaţie şi cercetare.

 

Care sunt elementele cheie care considerați că vă individualizează în piață și vă diferențiază față de competitori?

Un brand profesional cu o istorie îndelungată în piața europeană, o strategie coerentă și adaptată de promovare în piață, suport tehnic constant și eficient pentru toate categoriile de clienți și consistența unei baze de producție de anvergură sunt factorii care contribuie la succesul pe care DAW Bența și brandul CAPAROL îl au în piață.

 

Pe ce atuuri ați mizat pentru a cuceri noi piețe?

Vopsele și materiale de finisaj se produc și se comercializează în toată lumea și de foarte mult timp. Noi creăm spații inspiraționale și le protejăm pe termen lung datorită unor produse de o calitate superioară, sustenabile și a unor concepte inovative.

 

Cum definiți succesul și care au fost elementele care au contribuit la succesul pe care îl aveți în afaceri?

Personal consider succesul ca fiind o consecință firească a unei activități făcute cu entuziasm, dăruire, muncă și pasiune. Când am pus bazele companiilor am încercat să transpun și să traduc valorile personale în misiunea lor. Am realizat că, înconjurându-mă de persoane care au același spirit, energie și idei similare, fiind perseverenți în obiective și demersuri, vom străbate împreună cu determinare drumul spre succes pe care ne-am angajat.

 

În toamna anului trecut ați inaugurat două noi unități de producție pe platforma companiei DAW Bența din comuna Sângeorgiu de Mureș, o investiție de peste 7 milioane de euro, care sunt viitoarele proiecte pe care grupul le dezvoltă?

Planurile nu diferă cu mult de cele avute și în anii precedenți: ne propunem pe de-o parte să consolidăm prezența brandului CAPAROL pe piața locală din România și regională – în câteva țări din Europa de Sud-Est, iar pe de altă parte să ne impunem în continuare ca furnizor de sisteme profesionale pentru piața construcțiilor civile și industriale.

De asemenea, vom avea o nouă divizie de business cu un alt specific, tot în industria materialelor de construcții, păstrându-ne misiunea de a face oamenii să se simtă mai în siguranță și mai confortabil când produsele noastre le decorează casele. Este vorba de o fabrică de cărămizi aparente – plate Meldorfer, astfel încât să fim mai aproape de tendințele cererii de finisaje pe piețele unde activăm.

 

Într-o lume care devine extrem de tehnologizată, automatizată, digitalizată cum vă pregătiți pentru viitor

Ne adaptăm, ne-am extins echipa cu specialiști în digital care au crescut brandurile noastre în social media, am implementat aplicații care lucrează cu date, CRM (Customer Relationship Management), aplicații de HR.

Lucrăm la dezvoltarea unei platforme de ecommerce pentru a veni în întâmpinarea așteptărilor și nevoilor clienților noștri, pentru a le facilita accesul la produsele CAPAROL.

Și în perioada pandemiei ne-am adaptat rapid, am transferat activitatea la domiciliu în toate funcțiunile de business în care acest lucru a fost posibil. Avem la îndemână aplicații care ne ajută să ținem legătura cu colegii, clienții și să ne organizăm munca astfel încât să colaborăm cât mai bine.

 

Știm că v-ati diversificat portofoliul de afaceri prin proiecte de real estate. Ce planuri aveți în acest sector?

Compania RCB Office Development are în portofoliu Bența Office Building – o clădire de birouri cu un design modern, dotări premium, aplicații smart și finisaje de calitate superioară. Prin poziția și concepția sa, clădirea cu o suprafață construită de 23.340 mp (9 etaje), conferă siguranța, confortul, dotările premium și funcționalitatea unui spațiu de birouri clasa A și este un reper în peisajul arhitectural al orașului Tîrgu Mureș.

În perspectivă avem în vedere dezvoltarea unor noi proiecte rezidențiale și comerciale în Târgu Mureș și în București.

 

Ce rol a jucat resursa umană în dezvoltarea companiei dvs. și cum stimulați retenția salariaților și atragerea altora noi într-o economie românească în care resursa umană este dificil de găsit sau chiar lipsește?

Oamenii sunt “măsura tuturor lucrurilor”. Ce am făcut a fost să dezvoltăm constant potențialul profesional al angajaților, să îl corelăm cu rolul lor în companie pentru a genera sinergie, echilibru și performanță.

Ne străduim să cultivăm un mediu de lucru plăcut, unde oamenii să își găsească vocația, munca să le fie însuflețită de pasiune, încercăm să construim o relație bazată pe comunicare, înțelegere, respect și suport.

Un alt aspect ar fi educația și formarea profesională ca factori strategici pentru succes. Vrem ca angajații să fie pregătiți pentru provocările actuale și viitoare din cadrul companiei, așadar au parte de traininguri și cursuri de instruire în scopul îmbunătăţirii performanţei profesionale.

 

Ce mesaj i-ați transmite unui tânăr antreprenor care dorește să înceapă o afacere sau care este la început de drum în lumea afacerilor?

Să îndrăznească, să aibă curaj să transforme obstacolele în oportunități. Să fie perseverent și să aibă răbdare.

 

Aveți o lungă istorie legată de implicarea în comunitate, care sunt resorturile care v-au mobilizat și vă mobilizează să sprijiniți educația, sportul, tineretul, domeniul social etc.? Ce sfaturi ați avea pentru alți antreprenori de succes legat de acțiunile de responsabilitate socială?

M-am concentrat ca ceea ce fac în business să aibă legătură cu a îmbunătăți viața oamenilor.

Putem face diferența în mediul în care activăm, muncim și trăim prin implicare, empatie si solidaritate. Puterea unei companii poate să fie pusă în scopul binelui, la fel cum fiecare gest pe care îl face fiecare dintre noi poate să creeze un mic bine.

A consemnat Ligia VORO

 

Ranking: 3

BENȚA RAB

Deținută de omul de afaceri Remus Aurel Bența, principala companie din grup, DAW Bența a celebrat anul acesta 19 de ani de la înființare. Compania a inaugurat la finalul anului trecut pe platforma din Sâncraiu de Mureș două unități noi de producție pentru adezivi de termoizolație și polistiren expandat, o investiție de 7 milioane de euro. Potrivit datelor financiare din 2018, Bența RAB a derulat afaceri în valoare de 317,13 milioane de lei, a raportat un profit net de 20,37 milioane de lei. În companiile din grup activau 547 de angajați. Bența RAB avea active imobilizate în valoare de 33,83 de milioane de lei și capitaluri proprii în sumă de 56,04 milioane de lei.

 

Scor final (puncte): 94,55

Cifra de afaceri: 99

Active imobilizate: 88

Profit: 99

Nr. angajați: 97

Capitaluri proprii: 94

 

Related posts

„Cloud-ul, interoperabilitatea și identitatea electronică a cetățeanului sunt piloni esențiali ai transformării digitale a României”. Interviu cu șeful ADR, Sabin Sărmaș

Ion Surdu

Săpunul Cheia, relansat și exportat de un băimărean

Stefana Muresan

Retail: breathing life into city centers | Expo Real 2019

Ionut Oprea

Transportatorul International Alexander din Arad a ajuns la afaceri de 70 mil. euro în 2018

Stefana Muresan

VINTEST 2018 – VIN la EXPO! Iubesc Vinul Românesc

redactia

Tribunalul Arbitral din Elveția i-a dat dreptate lui Remus Borza

redactia

Bilka, la un pas de 100 mil. euro, afaceri mai mari cu 45%

Stefana Muresan

Noul val în automotive

Ligia Voro

„Asociația Salvatorii de Cărți” din Oradea, oferă cărți gratuite pe timp de criză

Traian Dan

Asociația „Italiani in Bihor” a încheiat un parteneriat cu Universitatea Oradea

Traian Dan

Asigurări de la antreprenori: Aeroportul Brașov, funcțional în 2 ani, iar tronsonul de autostradă Predeal-Cristian – într-un an

Ion Surdu

Interes ridicat față de Axa prioritară 1 a Regio-POR 2014-2020 pentru finanțarea unor activități de cercetare-dezvoltare-inovare

Stefana Muresan

TAROM, zboruri noi din Cluj, Timișoara și Sibiu

Stefana Muresan

Zilele Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureș

redactia

Univers T a deschis Casa Călățele în Apuseni

Stefana Muresan

Acord între eMag și Ministerul Sănătății: compania de vânzări donează un milion de măști medicale de protecție

Papuc Irina

Clujul va avea platformă de elicoptere SMURD lângă complexul Hasdeu

Nora Dumitrescu

Grupul Medlife, afaceri de 794 mil.lei în 2018, în creştere cu 27%

redactia

Albalact: În prezent, bugetul de marketing este de 2 milioane euro pe an. Acum 15 ani era de 100.000 euro

Stefana Muresan

IMAGINI EXCLUSIVE: Proiect grandios la un vechi castel din Mureș

Ligia Voro

Dm drogerie markt investeşte 13 mil. euro într-un nou sediu şi centru de distribuţie în Timişoara

Stefana Muresan

Fermierul Muscă din Arad face 40 mil. euro cu ambiţia de a nu intra în supermarket

Stefana Muresan

Sibiul, lider în Regiunea Centru la absorbția fondurilor UE dedicate digitalizării

Papuc Irina

Fundația Noi Orizonturi organizează Ziua Națională IMPACT

Nicolae Pop

Leave a Comment