Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ariston Thermo aniversează 90 de ani

  • Peste 70% din veniturile grupului italian Ariston au fost generate, în 2019, de soluții care folosesc energie din surse regenerabile;
  • Investițiile grupului în cercetare și dezvoltare au depășit suma de 77 milioane de euro la finalul anului 2019;
  • Ariston Thermo România este liderul pieței locale de centrale termice și boilere, cu vânzări de aproximativ 250 mil. lei în 2019, în creștere cu circa 10% față de 2018.

Grupul italian Ariston Thermo, unul dintre cei mai importanți producători la nivel global de echipamente destinate încălzirii și producerii de apă caldă menajeră, aniversează anul acesta 90 de ani de la înființare. Piatra de temelie a fost pusă în anul 1930 când antreprenorul Aristide Merloni a fondat compania Merloni Industries, predecesoarea grupului, în orașul Fabriano. Au urmat nouă decenii dedicate misiunii de a face lumea un loc mai confortabil, cu inovații remarcabile în materie de tehnologie și design, expansiune ambițioasă și achiziții pe mai multe continente.

Ariston Thermo înseamnă astăzi 7.500 de angajați la nivel global, venituri anuale de 1,7 miliarde de euro și peste 8,2 milioane de produse vândute anual în peste 150 de țări. Devotamentul față de sustenabilitate, dedicarea față de clienți și punerea angajațiilor pe primul loc sunt adevăratele valori care ghidează grupul de 90 de ani.

„Cea de-a 90-a aniversare reprezintă un reper important pentru noi și atestă faptul că îndelungata noastră istorie este fundamentul pe care ne proiectăm viitorul. Valorile care ne ghidează de decenii sunt astăzi mai relevante ca niciodată, iar angajamentul ferm pe care ni l-am asumat față de cercetare și inovare, alături de transformarea digitală și îmbunătățirea capitalului uman sunt prioritățile noastre pentru construirea unui viitor sustenabil. Acest moment aniversar ne dă energia și inspirația necesare pentru a rămâne competitivi și a deveni mai puternici. Datorită angajaților noștri entuziaști și capabili, care reprezintă esența Ariston Thermo, sunt încrezător că vom continua să creștem și să atingem obiectivele stabilite pentru viitor”, a declarat Paolo Merloni, Președinte Executiv al grupului Ariston Thermo (foto principală).

Ariston marchează aniversarea de 90 de ani printr-un film dedicat valorilor grupului:

Prin cele 24 centre de cercetare și dezvoltare din 15 țări, Ariston Thermo își confirmă angajamentul de a investi în tehnologii inovatoare și eficiente energetic care să aducă confortul termic în orice colț al lumii.

Investițiile grupului în cercetare și dezvoltare au depășit suma de 77 milioane de euro la finalul anului 2019. Portofoliul de produse al Ariston Thermo a ajuns astfel la o mare varietate de echipamente, precum: centrale termice în condensare (murale și de mare capacitate), cazane de pardoseală, pompe de căldură, sisteme solare, unităţi de acumulare, pompe de căldură, boilere electrice, arzătoare şi aparate de aer condiţionat, sub opt branduri distincte: Ariston, ELCO, Chaffoteaux, Atag, Racold, Calorex, NTI, HTP.

2019 – cel mai bun an din istorie

Pentru grupul Ariston Thermo, anul 2019 a fost cel mai bun din istorie, cu venituri de 1,71 miliarde de euro, în creștere cu peste 6% față de anul precedent. Aproximativ 72% din venituri au fost generate, în 2019, de soluții care folosesc energie din surse regenerabile și au eficiență ridicată. Obiectivul Ariston este ca în anul 2022 peste 80% din veniturile sale să fie generate de astfel de soluții.

Prin creștere organică și achiziții strategice a unor jucători de pe piață, dar și a unor linii noi de business, grupul Ariston Thermo a ajuns astăzi să aibă una dintre cele mai extinse prezențe la nivel global: peste 26 de unități de producție amplasate în 15 țări pe patru continente, 69 de subsidiare și 6 reprezentanțe în 42 de țări. La nivel regional, peste 38% din veniturile grupului sunt generate de Europa de Vest, urmează țările din Europa de Est cu o pondere de 18% în venituri și Asia cu 17%.

Pe plan local, grupul este prezent de 22 de ani prin subsidiara Ariston Thermo România, liderul pieței de centrale termice și boilere electrice. Subsidiara locală a grupului a încheiat anul trecut cu vânzări de aproximativ 250 de milioane de lei, în creștere cu circa 10% față de anul 2018. Afacerile Ariston Thermo au înregistrat în 2019 cel mai bun an din istoria companiei în România, beneficiind de un context economic favorabil și de creșterea sectorului de construcții.

„Suntem mândri că facem parte dintr-un grup puternic care a îmbunătățit calitatea vieții pentru milioane de oameni în ultimii 90 de ani. Modul în care noi toți trăim astăzi reprezintă o mare provocare pentru un viitor sustenabil. Scopul nostru la Ariston este de a asigura tuturor, în orice colț al lumii, confort termic, protejând în același timp mediul înconjurător. În România, unde 1 din 4 oameni nu are acces la apă caldă, misiunea și angajamentul nostru sunt cu atât mai necesare”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

Provocarea de a duce confortul în zone extreme sau defavorizate

Pentru a sublinia angajamentul asumat de a duce confortul acolo unde este greu de atins, Ariston a lansat în 2018 campania „Ariston Comfort Challenge” (ACC), prima inițiativă globală a grupului. Pe plan internațional, campania a constat în construirea unei case modulare inovatoare în ținuturile înghețate ale insulei Disko, din Groenlanda, cu confort termic asigurat și la minus 40 de grade Celsius de centrala de înaltă eficiență Alteas ONE. Astfel, o echipă de oameni de știință de la Departamentul de Geoștiințe și Managementul Resurselor Naturale al Universității din Copenhaga și-a continuat cercetările în timpul iernii, reușind să deruleze peste 22 de studii științifice despre impactul schimbărilor climatice.

Pe plan local, în cadrul campaniei umanitare ACC, Ariston a încheiat, în 2018, un parteneriat cu organizația umanitară Crucea Roșie Română cu ajutorul căreia a donat boilere electrice de ultimă generație persoanelor din zonele retrase ale țării sau din medii defavorizate, în special școlilor și centrelor de bătrâni. După primii doi ani, 2018 și 2019, numărul beneficiarilor campaniei umanitare a ajuns la 112.642 de persoane, fiind donate peste 1.000 de boilere electrice în 35 de județe. În 2019, Ariston s-a alăturat Asociației Naționale a Salvatorilor Montani din România (SALVAMONT), pentru a susține echipele de salvamontiști și voluntari care participă zi de zi, indiferent de condițiile meteorologice, la acțiuni de prevenție și salvare. 30 de centre și baze de salvare au fost echipate cu centrale termice în condensare și boilere electrice de ultimă generație.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Veklury (Remdesivir) - primul medicament autorizat în UE pentru tratamentul COVID - 19

Articolul următor

Magazinele cu haine second hand, alese de tot mai mulți români

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share