Advertorial

Magazinele cu haine second hand, alese de tot mai mulți români

Anul 2020 este dominat de contextul social inedit, de noua realitate care pune presiune pe economie, pe locuri de muncă, pe business în general, scăzând puterea de cumpărare a populației și oferind perspective nefavorabile pentru comerț în viitorul apropiat. În contextul în care mulți analiști vorbesc despre o iminentă criză financiară ca urmare a efectelor perioadei de lockdown ce s-a impus inclusiv în România, populația caută în mod firesc să identifice cât mai multe variante de economisire, mai exact de a cheltui mai puțini bani decât de obicei. Este doar una dintre cauzele care alimentează și mai mult creșterea interesului românilor pentru magazinele cu haine second hand.

 

Cei ce descoperă această nișă din comerțul de fashion ajung să revină tot mai des în astfel de magazine, satisfăcuți de raportul calitate / preț. “Tot mai mulți consumatori aleg să iasă din rutina de consum indusă de bugetele masive de marketing, publicitate și PR ale marilor branduri de fashion. Unii au doar motivație financiară, dar cel mai des este vorba despre motive și mai solide: alegeri ecologice, dorința de a avea acces la haine de calitate mai bună decât în comerțul de mall, posibilitatea de a avea articole de îmbrăcăminte și încălțăminte mai puțin disponibile în magazine la un moment dat, deci implicit șansa unui look unic”, explică reprezentanții unui magazin de haine second hand din România care a ales să targeteze publicul dornic de articole premium la preț scăzut.

 

De fapt, conceptul de second hand este adesea combinat cu cel de outlet. Și asta pentru că adesea hainele din magazinele second hand au chiar etichete, nu au fost purtate niciodată, ci pur și simplu “uitate” în depozitele unor mari branduri de îmbrăcăminte și încălțăminte, sacrificate pentru a face loc pe rafturi produselor promovate în noile colecții, în noile cataloage. Există un segment consistent de public ce caută să fie mereu în trend în funcție de ceea ce comunică marii producători, creatorii de modă și revistele glossy, dar crește tot mai mult segmentul celor care își doresc să facă alegeri mai istețe și să creadă mai mult în stilul propriu, departe de consumerismul exagerat.

 

Unele depozite de haine second hand precum Crematex au ajuns să aibă tot mai mare succes promovând stocurile de haine, încălțăminte și accesoriu premium, de foarte bună calitate, ce arată cel puțin la fel de bine precum cele din mall-uri, din magazine “cu pretenții”. Care este de fapt diferența? Hainele din magazinele second hand au parte de mai puțin efort dedicat pentru așezarea lor cu aspect comercial, designul magazinelor nu este la nivelul de mall, dar produsele în sine, cele care de fapt fac obiectul vânzării, sunt selectate cu atenție pentru a impresiona. Cei din industrie spun că în magazinele second hand care merg pe acest concept nou de calitate ridicată (nu doar ieftin cu orice preț, ci ieftin isteț, super convenabil în raport cu nivelul de calitate) ajung să ofere de multe ori adevărate “comori” demne de revistele de fashion pe segmentul premium / lux.

 

Este de așteptat ca și mai mulți români să aleagă magazine second hand pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, dar și pentru geci și alte accesorii, în condițiile în care astfel de spații de retail investesc tot mai mult pe de o parte în stocuri de calitate ridicată, pe de altă parte în ceva mai multă atenție la modul de vânzare, pentru a arata publicului că acest tip de comerț nu este deloc rușinos, ci doar o alegere inspirată, cu adevărat isteață.

 

.

 

Related posts

O firmă mureșeană echipează casa viitorului

Ligia Voro

Maurer Panoramic – alegerea firească a tinerilor de succes şi a investitorilor inspiraţi

redactia

Astor Valpet, soluții sigure în construcții și amenajări

Ligia Voro

TRIPLAST – Tehnologie și inovație

Ligia Voro

Ligia Voro

Thagora anunță în luna septembrie evenimentul anului pentru industria mobilei și interioarelor auto

Nicolae Pop

Simona Halep continua sa puna Romania pe harta mondiala a tenisului

Tirdea Ionut

Nakita echipează România. Performanțe în protecția muncii.

Ligia Voro

CFR Cluj a câştigat titlul în Liga 1, iar FCSB trebuie să se mulţumească, pentru al patrulea sezon consecutiv, cu poziţia secundă

Tirdea Ionut

Leave a Comment