Timiș Transport Turism

Ministerul Transporturilor vrea să construiască la Aeroportului Internaţional un nou terminal de plecări externe, în valoare de 184 de milioane de lei

Aeroportul din Timișoara

Aeroportul Internaţional Timişoara a primit, alături de o conducere mai în ton cu actuala guvernare şi promisiunea unui nou terminal plecări curse externe. Acesta s-ar adăuga celui nou, pentru sosiri curse externe, care este în acest moment aproape finalizat.

Deocamdată, viitorul terminal pentru plecări este în stadiul de dezbatere publică a proiectului de act normativ de aprobare a indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei. Una care, conform dorinţelor din proiect s-ar realiza din fonduri europene, prin Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, în cea mai mare parte.

„ Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ‘Terminal plecări curse externe’, din fonduri externe nerambursabile, în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare, Axa Prioritară 2-‘Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient’, Obiectivul specific 2.3.-‘Cresterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor’, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, în limită sumelor prevăzute anual cu această destinație, precum și din venituri proprii, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, se arată în proiectul prezentat de Ministerul Transporturilor pentru dezbatere publică.

Execuția proiectului este estimată a se realiza în perioada de eligibilitate a Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, care asigură finanțarea până în anul 2023 a proiectelor de investiții aprobate până la data de 31 decembrie 2020.
Conform documentului, pentru acest proiect ar urma să fie alocate 184 de milioane de lei: „Valoarea obiectivului de investiţii ‘Terminal plecări curse externe’ este 184,5 milioane lei, inclusiv TVA, echivalentul a 38,84 milioane euro”, arata proiectul.

Noul terminal ar urma să aibp 8000 de metri pătraţi.

„Investitia constă în realizarea următoarelor capacități: suprafața construită / desfășurată la sol propusă: 8.000 mp; suprafața construită desfășurată propusă: 12.000 mp; regim de înălțime propus: 12,92 m; un sistem control de securitate pasageri și bagaje; șapte lifturi persoane și bagaje: 18 ghișee de check-în; cabine pentru poliția de frontieră, șase posturi; șase porți automate de scanare documente. Construirea terminalului plecări curse externe presupune asigurarea condițiilor de procesare a pasagerilor care pleacă spre destinații externe, a celor care se află în tranzit / transfer, dar realizează și interconexiunea terminalelor noi cu cele aflate în exploatare. De asemenea, prin dotările propuse, se vor asigura și condițiile de procesare care să îndeplinească atât standardele de securitate, cât și pe cele privind nivelul serviciilor oferite pasagerilor. (…) Creează și premisele prin care se va asigura dezvoltarea aeroportului în următorii 10-35 ani (în conformitate cu rezultatele analizei cost-beneficiu efectuate)”, se mai spune în proiect.
Noul terminal ar putea asigura condiţiile necesare pentru operarea unui număr de 900 de pasageri, pentru cinci fluxuri de plecări externe pentru tot atâtea avioane, simultan.

Related posts

UVT soluționează impasul organizării competiției naționale CanSat

Stefana Muresan

Ludwig Pfeiffer din Timișoara a câștigat un contract de 12 mil. euro cu APA Brașov

Stefana Muresan

În Ungaria, la vama Petea – Csengersima, are loc o revizia tehnică totală a cântarelor. Trafic mult îngreunat pentru automarfare.

Gruita Ienasoiu

Trei ofertanți pentru Autostrada Transilvania – Sălaj

Nora Dumitrescu

Igloo Village a înlocuit Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac

Papuc Irina

Compania de inteligenţă artificială Everseen îşi mută sediul principal la Timişoara

Robert Bloancă

Amadeus și Visa CyberSource își unesc forțele pentru a combate fraudele în industria de călătorii

Ligia Voro

Ministrul Mediului, la Timişoara: Oraşul e exemplu pentru alte patru, aflate sub procedura de Infringement pe probleme de mediu

Robert Bloancă

Alianța Vestului devine oficială. Parteneriat regional unic pentru infrastructură și interconectare cu bani europeni

redactia

Consiliul Aeroporturilor: “Semne de revigorare a pieței, din trimestrul III”

Nora Dumitrescu

Oradea, Brașov și Cluj-Napoca, cele mai bune servicii de transport

Stefana Muresan

Semmeringul Bănăţean, cea mai veche cale ferată montană din România, va rămâne în funcţiune

Robert Bloancă

“Vinul.ro & bucate dobrogene” – distincții pentru vinuri și expoziție cu degustare de gastronomie

Ligia Voro

Banii europeni vin să salveze comorile de la ansamblul daco-roman Tirighina – Barboși

redactia

Oraşul Buziaş din Timiş primeşte patru milioane de euro prin Programul Operaţional Regional

Robert Bloancă

Defileul Crișului Repede, supravegheat și monitorizat cu 22 de camere video

Traian Dan

Vin spumant cu particule de aur degustat în cadrul pre-evenimentului VINVEST 2019

Stefana Muresan

Eximtur, creştere pe toate segmentele de business

Stefana Muresan

Agromalim 2017, o ediție care le întrece pe toate

Stefana Muresan

Dotări pe bani europeni pentru UPU a Spitalului de Copii „Louis Țurcanu” Timișoara

Stefana Muresan

“Industria feroviară din România poate crește sustenabil”

Nora Dumitrescu

Primul traseu de mountain-bike din masivul Postăvarul, gata peste o lună. Acesta va fi conectat cu traseul spre Brașov

Ion Surdu

Biserica romano-catolică Sfântul Mihail din Cluj Napoca, reabilitată cu fonduri europene

Stefana Muresan

Spitalele din Timiş au beneficiat de finanţări totale de 350 de milioane de lei în primele nouă luni ale anului

Robert Bloancă

Leave a Comment