Infrastructura Investitii Timiș

Primăria Timişoara se pregăteşte să dea 114 milioane de lei pentru un nou stadion cu 15.000 de locuri

Timişoara ar urma să aibă un nou stadion, iar ce e mai interesant este că nu e vorba despre unul realizat de Compania Naţională de Investiţii. Primăria e pregătită să scoată din buzunar peste o sută de milioane de lei pentru o nouă arenă cu 15.000 de locuri, care va fi realizată într-un sistem nou, numit de conducerea oraşului „Lego”. În fapt, este un sistem modular, care permite montarea relativ rapidă a tribunelor şi a construcţiilor anexate, care ar permite oraşului să aibă stadionul în 2022.

Vă reamintim că la Timişoara este gândită şi realizarea unui stadion cu bani de la bugetul de stat, prin CNI, pe locul actualei arene „Dan Păltinişanu”, care ar urma să fie demolată. Aici va fi ridicat un nou stadion modern, cu 30.000 de locuri, iar în vecinătate va fi construită şi o nouă sală polivalentă, cu 16.000 de locuri, tot prin CNI. Ambele proiecte de la bugetul naţional sunt „lălăite” acestea se zbat de aproape doi ani în distracţia hârtiilor.

Revenind la proiectul municipalităţii, formalitatea aprobării studiului de fezabilitate pentru stadionul “modular” din Calea Buziașului de către consilierii locali a fost trecut, proiectul a trecut cu 18 voturi.

Conform documentului, noul stadion va avea puțin peste 15.000 de locuri și un preț de peste o sută de milioane de lei. Investiția ar urma sa fie realizată pe un teren viran din Calea Buziașului, unde se află și bucla de întoarcere a tramvaielor, un teren recuperat de municipalitate, după cum susține primarul Nicolae Robu. Tot acolo se va amenaja și un parc.

 ”Stadionul propus va putea găzdui atât desfășurarea competițiilor oficiale de fotbal, cât și pentru antrenamentele echipelor din centrele de copii și juniori. Deoarece în zonă nu se găsesc zone verzi amenajate, destinația de agrement se completează prin amenajarea unei zone verzi – amenajată tip parc – cât și a mai multor parcări.  Realizarea acestora va susține inclusiv nevoile populației care locuiesc în zonă”, se arată în proiectul adoptat de care însoțește hotărârea aprobată de CL Timișoara.

Stadionul va fi unul cu teren de iarbă, fără pistă de atletism, având destinații principale organizarea meciurilor oficiale de fotbal, cu public. ”Pentru suprafața de joc și zona imediat adiacentă s-au respectat cerințele impuse de organismele internaționale din domeniu, UEFA și IFAB, pentru un stadion  de categoria 4”, se mai arată în documentele proiectului.

Studiul de fezabilitate a fost realizat de Kat Concept Design SRL, din Constanța. Lucrările sunt estimate să dureze un an și să coste 113,23 milioane de lei cu tot cu TVA.

“Se înlocuiește un loc care parcă ar fi al nimănui de ani de zile cu un obiectiv care va fi de mare utilitate pentru Timișoara. Noi sperăm că odată ce va exista acest stadion vom reuși să avem și o echipă competitivă, ceea ce presupune un finanțator sau mai mulți finanțatori puternici care să susțină o echipă de fotbal competitivă. Evident că utilizarea stadionului va fi gratuită asigurată pentru toate echipele orașului sau, dacă ne obligă Curtea de Conturi să percepem o anumită chirie – nu știm încă -, atunci ea va fi una simbolică, atât cât ni se cere obligatoriu să fie”, a anunțat Nicolae Robu.

După ce la primele discuții stadionul era gata sigur în 2021,acum sigur va fi gata in 2022.

Related posts

Drumul județean Salonta – Tinca costă peste 18 milioane de euro

Traian Dan

Pentagonul investește peste 130 milioane dolari la Câmpia Turzii

redactia

De la EBS la NTT DATA. Propria rețetă de succes

Ligia Voro

Autostrada Transilvania, aproape de granița cu Ungaria

redactia

Continental Automotive pregăteşte o nouă investiţie la Timişoara

Robert Bloancă

CFR SA a testat noul sistem centralizat de semnalizare şi dirijare a traficului feroviar, pe tronsonul Arad-Curtici

Stefana Muresan

Povestea vinurilor din Podgoria Lechința

Ligia Voro

Ambasadorul Italiei în România, la Cluj: Românii, cea mai numeroasă comunitate de imigranți din Italia

Stefana Muresan

Subcontractorii A3, “salvatorii” tronsonului Iernut – Chețani

Nora Dumitrescu

Agra’s Alba: Vom dezvolta cu 2 milioane de euro un spaţiu de producţie pentru preparate ready meal

redactia

Lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva – ”Dealul Liliecilor” – soluție găsită de UMB Spedition

Stefana Muresan

Doi investitori din Emirate și Iordania, 6 mil. euro într-o fermă de berbecuți din Biled

Stefana Muresan

VINVEST 2019 – Prezența unui călugăr de la Muntele Athos, degustări de vinuri vechi de 60 de ani și spumant cu particule de aur

Stefana Muresan

Constructorul Conrep va moderniza o axă rutieră importantă din Maramureș

Nora Dumitrescu

Continental reia activitatea fabricilor din Timişoara, dar şi în alte locaţii din ţară

Robert Bloancă

Oradea își păstrează ratingul Fitch de oraș recomandat investițiilor

redactia

Parcul industrial Săcuieni – Bihor este gata în proporție de 60%

Traian Dan

Brașov: Un leu din trei, în investiții în perioada 2018-2020

redactia

Aparatură ultramodernă de imagistică dentară la Facultatea de Medicină Dentară din Târgu Mureș

Ligia Voro

Adrian Volintiru, director general: „Ne propunem ca Romgaz să devină, per total, o companie integrată”  

Ligia Voro

UVT, parte al celui mai mare proiect de colaborare internațională din istoria științei

Trei asocieri de firme, interesate de amenajarea Stațiunii balneo-climaterice de la Ocna Mureș, contract de peste 6 mil. de euro

Stefana Muresan

UVT, în clubul restrâns al membrilor titulari din cadrul Agenției Universitare a Francofoniei

Stefana Muresan

FAN Courier investește 6 mil. euro într-un depozit la Cluj

Stefana Muresan

Leave a Comment