Infrastructura Investitii Timiș

Primăria Timişoara se pregăteşte să dea 114 milioane de lei pentru un nou stadion cu 15.000 de locuri

Timişoara ar urma să aibă un nou stadion, iar ce e mai interesant este că nu e vorba despre unul realizat de Compania Naţională de Investiţii. Primăria e pregătită să scoată din buzunar peste o sută de milioane de lei pentru o nouă arenă cu 15.000 de locuri, care va fi realizată într-un sistem nou, numit de conducerea oraşului „Lego”. În fapt, este un sistem modular, care permite montarea relativ rapidă a tribunelor şi a construcţiilor anexate, care ar permite oraşului să aibă stadionul în 2022.

Vă reamintim că la Timişoara este gândită şi realizarea unui stadion cu bani de la bugetul de stat, prin CNI, pe locul actualei arene „Dan Păltinişanu”, care ar urma să fie demolată. Aici va fi ridicat un nou stadion modern, cu 30.000 de locuri, iar în vecinătate va fi construită şi o nouă sală polivalentă, cu 16.000 de locuri, tot prin CNI. Ambele proiecte de la bugetul naţional sunt „lălăite” acestea se zbat de aproape doi ani în distracţia hârtiilor.

Revenind la proiectul municipalităţii, formalitatea aprobării studiului de fezabilitate pentru stadionul “modular” din Calea Buziașului de către consilierii locali a fost trecut, proiectul a trecut cu 18 voturi.

Conform documentului, noul stadion va avea puțin peste 15.000 de locuri și un preț de peste o sută de milioane de lei. Investiția ar urma sa fie realizată pe un teren viran din Calea Buziașului, unde se află și bucla de întoarcere a tramvaielor, un teren recuperat de municipalitate, după cum susține primarul Nicolae Robu. Tot acolo se va amenaja și un parc.

 ”Stadionul propus va putea găzdui atât desfășurarea competițiilor oficiale de fotbal, cât și pentru antrenamentele echipelor din centrele de copii și juniori. Deoarece în zonă nu se găsesc zone verzi amenajate, destinația de agrement se completează prin amenajarea unei zone verzi – amenajată tip parc – cât și a mai multor parcări.  Realizarea acestora va susține inclusiv nevoile populației care locuiesc în zonă”, se arată în proiectul adoptat de care însoțește hotărârea aprobată de CL Timișoara.

Stadionul va fi unul cu teren de iarbă, fără pistă de atletism, având destinații principale organizarea meciurilor oficiale de fotbal, cu public. ”Pentru suprafața de joc și zona imediat adiacentă s-au respectat cerințele impuse de organismele internaționale din domeniu, UEFA și IFAB, pentru un stadion  de categoria 4”, se mai arată în documentele proiectului.

Studiul de fezabilitate a fost realizat de Kat Concept Design SRL, din Constanța. Lucrările sunt estimate să dureze un an și să coste 113,23 milioane de lei cu tot cu TVA.

“Se înlocuiește un loc care parcă ar fi al nimănui de ani de zile cu un obiectiv care va fi de mare utilitate pentru Timișoara. Noi sperăm că odată ce va exista acest stadion vom reuși să avem și o echipă competitivă, ceea ce presupune un finanțator sau mai mulți finanțatori puternici care să susțină o echipă de fotbal competitivă. Evident că utilizarea stadionului va fi gratuită asigurată pentru toate echipele orașului sau, dacă ne obligă Curtea de Conturi să percepem o anumită chirie – nu știm încă -, atunci ea va fi una simbolică, atât cât ni se cere obligatoriu să fie”, a anunțat Nicolae Robu.

După ce la primele discuții stadionul era gata sigur în 2021,acum sigur va fi gata in 2022.

Related posts

Visma Software se extinde în Sibiu și Timișoara

Stefana Muresan

CHEP anunţă schimbări în conducerea subsidiarei din România şi la nivel european

Ligia Voro

Lărgirea drumului Timișoara – Moșnița Nouă a depășit o barieră birocratică majoră. Urmează licitația pentru execuție

redactia

Clujul își demolează garajele ca să aibă loc de parkinguri

Nora Dumitrescu

Tarom, dar special pentru toţi copiii pasageri

redactia

Salina Turda, Castelul Corvinilor și Cetatea Sarmizegetusa Regia, 1 milion de turiști în 2017

Stefana Muresan

Domul Romano-Catolic din Timișoara, Muzeul Mineritului din Petroșani și Castelul Corvinilor din Hunedoara sunt reabilitate cu fonduri europene

Robert Bloancă

Banat Agro Vest lucrează 15.000 de ha

Stefana Muresan

Măsuri suplimentare pentru siguranța resursei umane și a mărfurilor în parcul logistic Urbano Cluj Vest pentru a finaliza lucrările la termen

Ligia Voro

Park & Ride de 11 milioane de euro lângă Aeroportul Cluj

Nora Dumitrescu

Ocolitoarea Zalăului va costa 40 de milioane de euro

Nora Dumitrescu

Autostrada Lugoj – Deva: şoferii vor economisi 45 de minute după inaugurarea loturilor 3 şi 4

Stefana Muresan

Șoselele de mare viteză ale Transilvaniei, subfinanțate în 2020

Nora Dumitrescu

CNAIR promite finalizarea loturilor 3 și 4 din Lugoj – Deva

Stefana Muresan

Societatea de termoficare a Timişoarei primeşte de la primărie 39 de milioane de lei, cu care va garanta un credit bancar

Robert Bloancă

Lotul 3 al Autostrăzii Sebeș-Turda, în grafic pentru octombrie

Stefana Muresan

Traficul de pasageri pe aeroporturile din România în semestrul I: Otopeni, Cluj și Timișoara, cele mai tranzitate

Stefana Muresan

Aeroportul Internaţional Timişoara e pe creştere. Cursele charter au fost un succes total

Robert Bloancă

Proiectarea şi execuţia a aproape 70 de km din autostrada Sibiu – Piteşti, scoase la licitaţie

Stefana Muresan

Top cinci comune din România unde se trăiește mai bine decât în Occident, datorită investițiilor și atragerii fondurilor europene

Stefana Muresan

Timișoara: Liceul destinat nevăzătorilor din toată țara, reabilitat cu fonduri europene

redactia

Compania Wizz Air deschide ruta directă IAȘI-LIVERPOOL din această toamnă

Stefana Muresan

Asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading 98 SRL, câştigătoarea contractului pentru proiectarea şi execuţia lotului 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti, de peste 850 milioane lei

redactia

Evoluţia industriei IT din Braşov

Stefana Muresan

Leave a Comment