Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Turcii se întorc pe Autostrada Transilvania

Constructorul turc Nurol a fost obligat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (Ae) să grăbească mobilizarea pe șantierul Autostrăzii Transilvania (A3) dintre cele două județe.
Lucrările la “granița” dintre cele două județe au ajuns doar la un stadiu fizic de 28% | Foto: API

Constructorul turc Nurol Inșaat a fost desemnat ca ofertant câștigător al lucrărilor la un tronson din autostrada Brașov – Cluj – Borș (A3). O altă companie turcească, Enka, partener al Bechtel, a lucrat pentru proiectul șoselei de mare viteză până la rezilierea contractului cu americanii.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis rezultatul procedurii de atribuire a contractului  având ca obiect proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, sectiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, subsecțiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău, către toți ofertanții.

Ofertantul desemnat drept câștigător este Nurol Inșaat Ve Ticaret, cu prețul de 384 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Durata contractului este de 24 de luni, dintre care șase luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construirea Autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 – km 80+054.044), de 13,5 km.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații, respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor sau plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu asocierea Bechtel – Enka, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Fuziune în piața informatică: Endava cumpără CDS

Articolul următor

Finanțări de 560.000 lei pentru 607 tineri sportivi și artiști, de la MOL România

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share