Asocierea Astaldi – Max Boegl a intrat pe ultima sută de metri cu lucrările pe tronsonul de 17,9 km al Autostrăzii Transilvania (A3) dintre Iernut și Chețani.
Zilele următoare va fi deschisă circulația prin varianta definitivă a nodului rutier Iernut, acesta fiind complet finalizat, inclusiv marcajele rutiere.
“Pe restul proiectului asfaltul este așternut în totalitate, s-a avansat foarte bine la parapete, garduri exterioare de protecție, taluzări cu pământ vegetal sau la spațiile de servicii.
Așteptăm cu interes aplicarea marcajelor pe sectorul de autostradă, astfel încât în aproximativ două săptămâni să poată fi organizată recepția la terminarea lucrărilor”, a remarcat Asociația Pro Infrastructură.
Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu asocierea Bechtel – Enka, ce trebuia executat până în 2012.
Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.