Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Poveste antreprenorială de succes. Ciuburciu și Vascar, un exemplu de urmat în business-ul din Moldova

ciuburciu vascar

Mulți români consideră Transilvania un exemplu de urmat la nivel național, atât în ceea ce privește administrația locală, cât și infrastructura. Cu toate acestea, putem oricând învăța de la celelalte regiuni, fie că vorbim despre antreprenori dedicați sau business-uri inovative. În cazul pe care vi-l vom prezenta în continuare, cele două atribute par să se combine, pentru că vorbim despre un director general tânăr, cu viziune, și o companie care prosperă de peste 35 de ani.

 

Vascar este o companie producătoare de conserve și preparate din carne din regiunea Moldovei, care a fost înființată în anul 1984, sub numele de Industria Cărnii Vaslui. Suntem printre puținele companii care încă mai există dinainte de anul 1989, iar în prezent avem aproximativ 400 de angajați. Producem mezeluri, specialități din carne, conserve, semipreparate și carne fresh. Majoritatea companiilor din industrie sunt specializate pe o singură categorie de produse, însă, în cazul nostru, secția de conserve exista încă din 1984 și am retehnologizat-o în 2006, a declarat Directorul General Vlad Ciuburciu, în cadrul unui interviu.

 

Ciuburciu (Vascar) a vorbit și despre concentrarea eforturilor companiei “în jurul casei”, adică în regiunea Moldovei. În prezent, avem 21 de magazine proprii, nu am închis niciunul (n.r. din cauza contextului sanitar și economic global), intenționăm să deschidem încă cinci în anul 2020. Vor fi tot în zona Moldovei, deoarece sunt mult mai ușor de controlat și de administrat. Cu cât distanța față de sediul central este mai mare, cu atât este mai dificil atât din punctul de vedere al logisticii, cât și al mentenanței și controlului. Preferăm să rămânem în județele din Moldova, pentru că este mult mai simplu. Departamentul nostru de retail propriu este la Vaslui. În plus, avem o notorietate foarte mare la nivelul regiunii, a explicat Vlad Ciuburciu.

ciuburciu vascar

În cadrul aceluiași interviu, Ciuburciu (Vascar) a vorbit despre tipologia magazinelor proprii ale companiei pe care o conduce de doi ani și jumătate. Avem magazine de tip mini-market și magazine specializate, de maximum 150 de metri pătrați. Nu avem magazine cu foarte mulți metri liniari, nu construim hipermarketuri, ne concentrăm pe magazine specializate. Acestea au o suprafață între 40 și 60 de metri pătrați, iar investiția într-un astfel de magazin se poate ridica și la 100.000 de euro, în funcție de suma necesară pentru reabilitarea spațiului, modernizare și infrastructură, a spus Directorul General.

 

Întrebat de ce ar avea nevoie compania pentru a deschide un lanț de magazine la nivel național, Ciuburciu (Vascar) a răspuns: În primul rând, avem nevoie de finanțare, apoi de o echipă specializată și de împărțirea oamenilor, din punct de vedere administrativ, pentru că un magazin din București sau Timișoara nu se poate gestiona de la Vaslui. Poți crea un lanț de 50-60 de magazine în jurul sediului administrativ, nu trebuie să te extinzi foarte mult pentru a fi profitabil (…) Iar partea de infrastructură rutieră este cu siguranță o problemă care afectează foarte multe business-uri. E foarte important să să ajungem cât mai rapid și în siguranță din punctul A în punctul B. O infrastructură rutieră bogată, bazată pe autostrăzi, înseamnă o creștere a economiei.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Dr. Ciprian Dan COSTEA, Vicepresident & Board Representative - Autonova Satu Mare: „Să punem la punct infrastructura rutieră, feroviară, maritimă și aeriană...”

Articolul următor

Strabag muncește la capacitate maximă pe Autostrada Transilvania

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
0
Share