Antreprenori

Poveste antreprenorială de succes. Ciuburciu și Vascar, un exemplu de urmat în business-ul din Moldova

Mulți români consideră Transilvania un exemplu de urmat la nivel național, atât în ceea ce privește administrația locală, cât și infrastructura. Cu toate acestea, putem oricând învăța de la celelalte regiuni, fie că vorbim despre antreprenori dedicați sau business-uri inovative. În cazul pe care vi-l vom prezenta în continuare, cele două atribute par să se combine, pentru că vorbim despre un director general tânăr, cu viziune, și o companie care prosperă de peste 35 de ani.

 

Vascar este o companie producătoare de conserve și preparate din carne din regiunea Moldovei, care a fost înființată în anul 1984, sub numele de Industria Cărnii Vaslui. Suntem printre puținele companii care încă mai există dinainte de anul 1989, iar în prezent avem aproximativ 400 de angajați. Producem mezeluri, specialități din carne, conserve, semipreparate și carne fresh. Majoritatea companiilor din industrie sunt specializate pe o singură categorie de produse, însă, în cazul nostru, secția de conserve exista încă din 1984 și am retehnologizat-o în 2006, a declarat Directorul General Vlad Ciuburciu, în cadrul unui interviu.

 

Ciuburciu (Vascar) a vorbit și despre concentrarea eforturilor companiei “în jurul casei”, adică în regiunea Moldovei. În prezent, avem 21 de magazine proprii, nu am închis niciunul (n.r. din cauza contextului sanitar și economic global), intenționăm să deschidem încă cinci în anul 2020. Vor fi tot în zona Moldovei, deoarece sunt mult mai ușor de controlat și de administrat. Cu cât distanța față de sediul central este mai mare, cu atât este mai dificil atât din punctul de vedere al logisticii, cât și al mentenanței și controlului. Preferăm să rămânem în județele din Moldova, pentru că este mult mai simplu. Departamentul nostru de retail propriu este la Vaslui. În plus, avem o notorietate foarte mare la nivelul regiunii, a explicat Vlad Ciuburciu.

ciuburciu vascar

În cadrul aceluiași interviu, Ciuburciu (Vascar) a vorbit despre tipologia magazinelor proprii ale companiei pe care o conduce de doi ani și jumătate. Avem magazine de tip mini-market și magazine specializate, de maximum 150 de metri pătrați. Nu avem magazine cu foarte mulți metri liniari, nu construim hipermarketuri, ne concentrăm pe magazine specializate. Acestea au o suprafață între 40 și 60 de metri pătrați, iar investiția într-un astfel de magazin se poate ridica și la 100.000 de euro, în funcție de suma necesară pentru reabilitarea spațiului, modernizare și infrastructură, a spus Directorul General.

 

Întrebat de ce ar avea nevoie compania pentru a deschide un lanț de magazine la nivel național, Ciuburciu (Vascar) a răspuns: În primul rând, avem nevoie de finanțare, apoi de o echipă specializată și de împărțirea oamenilor, din punct de vedere administrativ, pentru că un magazin din București sau Timișoara nu se poate gestiona de la Vaslui. Poți crea un lanț de 50-60 de magazine în jurul sediului administrativ, nu trebuie să te extinzi foarte mult pentru a fi profitabil (…) Iar partea de infrastructură rutieră este cu siguranță o problemă care afectează foarte multe business-uri. E foarte important să să ajungem cât mai rapid și în siguranță din punctul A în punctul B. O infrastructură rutieră bogată, bazată pe autostrăzi, înseamnă o creștere a economiei.

Related posts

Camera de Comerț și Industrie a României realizează Topul Național al Firmelor 2020

Traian Dan

Veniturile Sunimprof Rottaprint în 2018 se apropie de 100 milioane de lei

Stefana Muresan

Soluția revoluționară oferită de un start-up sibian pentru serviciile de relații cu clienții: primul client – Orange Luxembourg

Papuc Irina

Frisbo oferă transport gratuit al stocului în depozite sigure pentru magazinele fizice afectate de măsurile împotriva răspândirii noului coronavirus

Nicolae Pop

CONAF si-a lansat o sucursală în Transilvania

A. I.

Sucuri din mere de Bihor 100% ecologice

Traian Dan

Businessmenii Zalăului fac donații consistente în criză

Nora Dumitrescu

Stabilitate relativă a numărului de salariați în industrie și servicii

Traian Dan

Guvern: Programul “Primul centru de agrement“

Stefana Muresan

Povestea basarabencei care a cucerit industria de Beauty din România: ”Depresia postanală m-a făcut să renunţ la confort şi să îmi urmez visul”

Stefana Muresan

Maramureșul vrea să își facă Asociație de Dezvoltare Comunitară

Nora Dumitrescu

Unique Smile, de la zero la o poveste cu multe zâmbete

Nicolae Pop

Creații pentru Max Mara și Maison Margiela, confecționate chiar în județul Mureș. Cristina Hâncu, Târnava Sighișoara: „Să fii în România și să fii în industria textilă e foarte greu”

Transilvania Business

PressHUB market – o premieră absolută în presa românească

Ligia Voro

Se pregăteşte un nou mini-mall în Timişoara

Robert Bloancă

Aproape 1.600 de firme din Bihor au trimis oamenii în șomaj tehnic

Traian Dan

Daniela Blidărean, un deceniu de antreprenoriat de succes  

Stefana Muresan

Aplicația Flipsnack, realizată de compania orădeană Smartware împlinește 10 ani

Traian Dan

20.770 de firme bihorene au beneficiat de stimulente de circa 201 milioane lei

Traian Dan

Prima ediție a Made in Romania s-a încheiat. Transilvania și Banat reprezentate la vârf

Ligia Voro

Vor să mențină controlul afacerilor de familie, dar nu au planuri de succesiune clare

Ligia Voro

Fundaţia ECDL lansează brandul ICDL în Europa

Ligia Voro

Timişul are peste 19.000 de persoane trecute în şomaj tehnic

Robert Bloancă

Cluj-Napoca găzduiește Startup Europe Summit 2019

Stefana Muresan

Leave a Comment