Antreprenori

Poveste antreprenorială de succes. Ciuburciu și Vascar, un exemplu de urmat în business-ul din Moldova

Mulți români consideră Transilvania un exemplu de urmat la nivel național, atât în ceea ce privește administrația locală, cât și infrastructura. Cu toate acestea, putem oricând învăța de la celelalte regiuni, fie că vorbim despre antreprenori dedicați sau business-uri inovative. În cazul pe care vi-l vom prezenta în continuare, cele două atribute par să se combine, pentru că vorbim despre un director general tânăr, cu viziune, și o companie care prosperă de peste 35 de ani.

 

Vascar este o companie producătoare de conserve și preparate din carne din regiunea Moldovei, care a fost înființată în anul 1984, sub numele de Industria Cărnii Vaslui. Suntem printre puținele companii care încă mai există dinainte de anul 1989, iar în prezent avem aproximativ 400 de angajați. Producem mezeluri, specialități din carne, conserve, semipreparate și carne fresh. Majoritatea companiilor din industrie sunt specializate pe o singură categorie de produse, însă, în cazul nostru, secția de conserve exista încă din 1984 și am retehnologizat-o în 2006, a declarat Directorul General Vlad Ciuburciu, în cadrul unui interviu.

 

Ciuburciu (Vascar) a vorbit și despre concentrarea eforturilor companiei “în jurul casei”, adică în regiunea Moldovei. În prezent, avem 21 de magazine proprii, nu am închis niciunul (n.r. din cauza contextului sanitar și economic global), intenționăm să deschidem încă cinci în anul 2020. Vor fi tot în zona Moldovei, deoarece sunt mult mai ușor de controlat și de administrat. Cu cât distanța față de sediul central este mai mare, cu atât este mai dificil atât din punctul de vedere al logisticii, cât și al mentenanței și controlului. Preferăm să rămânem în județele din Moldova, pentru că este mult mai simplu. Departamentul nostru de retail propriu este la Vaslui. În plus, avem o notorietate foarte mare la nivelul regiunii, a explicat Vlad Ciuburciu.

ciuburciu vascar

În cadrul aceluiași interviu, Ciuburciu (Vascar) a vorbit despre tipologia magazinelor proprii ale companiei pe care o conduce de doi ani și jumătate. Avem magazine de tip mini-market și magazine specializate, de maximum 150 de metri pătrați. Nu avem magazine cu foarte mulți metri liniari, nu construim hipermarketuri, ne concentrăm pe magazine specializate. Acestea au o suprafață între 40 și 60 de metri pătrați, iar investiția într-un astfel de magazin se poate ridica și la 100.000 de euro, în funcție de suma necesară pentru reabilitarea spațiului, modernizare și infrastructură, a spus Directorul General.

 

Întrebat de ce ar avea nevoie compania pentru a deschide un lanț de magazine la nivel național, Ciuburciu (Vascar) a răspuns: În primul rând, avem nevoie de finanțare, apoi de o echipă specializată și de împărțirea oamenilor, din punct de vedere administrativ, pentru că un magazin din București sau Timișoara nu se poate gestiona de la Vaslui. Poți crea un lanț de 50-60 de magazine în jurul sediului administrativ, nu trebuie să te extinzi foarte mult pentru a fi profitabil (…) Iar partea de infrastructură rutieră este cu siguranță o problemă care afectează foarte multe business-uri. E foarte important să să ajungem cât mai rapid și în siguranță din punctul A în punctul B. O infrastructură rutieră bogată, bazată pe autostrăzi, înseamnă o creștere a economiei.

Related posts

Webinarii gratuite de business pentru a combate efectele crizei economice

Traian Dan

Fond de investiţii din Las Vegas, fuziune de 50 mil. dolari cu grupul Maxagro

Stefana Muresan

Reușita și angajamentul membrilor CCIFER, în centrul celei de-a 12- a ediții a Galei CCIFER

redactia

Speakerii L.I.F.T. 2019: Cezar Sigmirean – lector univ. dr. în cadrul UMFST

Ligia Voro

Carmerad, brandul mureșean dedicat fetițelor cochete

Ligia Voro

BOTEZ: Avocatul mureșean Vasile Costea și a sa “Gură de rai” de la Sântu (FOTO)

Ligia Voro

Forumul de Afaceri România – Vietnam

Ligia Voro

Timişul domină economia Vestului şi realizează exporturi mai mari decât restul judeţelor din regiune împreună

Robert Bloancă

CITR: „Insolvența afectează economia mai degrabă prin faptul că pensionează antreprenori decât prin impactul financiar”

Ligia Voro

Barometrul de conjunctură economică CCIFER – iunie 2017

Ligia Voro

Ioan Iacob Floria, fostul CFO al Aramis Invest, ridică o fabrică cu investiţii de 19 milioane lei în Baia Mare

redactia

Familia Cotoi (Mobila Dalin) din Reghin, 9 mil. euro pe an din mobilier tapiţat

Stefana Muresan

Start-Up Nation 2018, ultimul pas înainte de depunerea proiectelor

redactia

Se pregăteşte un nou mini-mall în Timişoara

Robert Bloancă

Revista Transilvania Business va continua să fie o platformă activă de promovare a afacerilor

Ligia Voro

Un brand cât o tradiție. De IONESCU, sută la sută cânepă

Papuc Irina

Antreprenoarele Bianca Tudor şi Daniela Chrzanovski lansează IT Hub Sibiu

Stefana Muresan

Antreprenorii maramureșeni, descinderi în serie la spitale

Nora Dumitrescu

Antreprenorul Mircea Bulboacă din Sibiu, afaceri de 100 de mil. euro cu constructorul CON-A

Stefana Muresan

O firmă din Satu Mare produce 700 de tone de paste pe an. Novita Impex, o afacere pornită în bucătăria unui apartament

Stefana Muresan

GDPR, politici impuse companiilor și amenințarea unor sancțiuni enorme

Ligia Voro

Valtryp deschide o nouă fabrică la Oradea

Traian Dan

Proiect de finanţare europeană pentru 90 de idei de afaceri din Nord-Vest, lansat la Cluj

Stefana Muresan

Burse Accenture pentru studenții din Târgu Mureș

Ligia Voro

Leave a Comment