Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Micro-granturi nerambursabile pentru 9 proiecte de mediu și educație, la Oradea

Construcția unui Oraș de Hârtie din materiale reciclabile sau ateliere de instruire practică în domeniul grădinăritului sustenabil sunt printre activitățile finanțate prin „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”, care răspund unei varietăți de nevoi identificate în rândul orădenilor

Fundația Comunitară Oradea și Lidl România anunță primii câștigători de micro-granturi nerambursabile din cadrul programului numit „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”.

Programul este coordonat de Federația Fundațiilor Comunitare din România, finanțat de Lidl cu 1.187.500 de lei, și implementat în 6 orașe din țară. La Oradea programul dispune de 237.500 lei și va fi implementat prin Fundația Comunitară Oradea în baza a 2 direcții: oferirea de susținere financiară și mentorat pentru inițiative comunitare locale și amenajarea Parcului Libertății”.

Nouă proiecte finanțate la Oradea

Inițiativele comunitare finanțate au fost alese pe bază de concurs. Procesul de selecție și aplicare a durat o lună și jumătate și la el au concurat 19 aplicanți cu idei de îmbunătățire a educației și/sau a mediului. Dintre acestea 9 proiecte sunt fericitele câștigătoare și vor fi finanțate cu granturi în valoare de 71.250 lei. Astfel, actorii Teatrului Arcadia vor organiza ateliere de protejarea mediului pentru copii în care vor realiza păpuși mânuibile și un Oraș de Hârtie, construite din materiale reciclabile, iar mai apoi vor susține show-uri interactive de Bune Maniere alături de mascotele Dino și Mop, în Parcul Libertății. Pe strada Sofiei, Asociația Grund Community va amenaja grădina comunitară urbană Péter Bácsi și va organiza pentru orădeni ateliere de instruire practică în domeniul grădinăritului sustenabil. Grupul Pescarilor Sportivi din Oradea vrea să crească interesul locanicilor pentru practicarea pescuitului recreativ-sportiv în zona urbană a Crișului Repede. Polițiștii de prevenire din cadrul Fundației Colonel Ioan Baciu îî vor pregăti pentru viață pe copiii și tinerii comunității noastre, prin activități care să îi ajute să identifice riscurile prezente în circulaţia rutieră, acasă, la școală și în mediul online.

Toate aceste activități și multe altele fac parte din cele nouă proiecte care au fost desemnate câștigătoare de juriul format din membrii Consiliul Director al Fundației Comunitare Oradea, împreună cu Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR la Lidl România. A fost proces valoros de dezbateri în care au fost evaluate îndeplinirea criteriilor din Ghidul Aplicantului precum impactul comunitar, coerența și claritatea activităților propuse, realismul și relevanța proiectelor, etc. Activitățile incluse în proiecte se vor desfășura în perioada septembrie 2020 – martie 2021, pe raza municipiului Oradea, toate având ca scop creşterea şi îmbunătăţirea calităţii vieții orădenilor.

Pentru noi, un criteriu fundamental în ceea ce privește selecția inițiativelor în care ne implicăm este relevantă pentru contextul local. De aceea, ne bucurăm că putem susține proiecte de impact gândite de la zero de organizații locale, bazate pe informații relevante de la firul ierbii, pentru comunitatea din care fac parte, pornind de la niște nevoi foarte bine identificate. Ne bucurăm că putem sprijini astfel de inițiative pe cât de curajoase, pe atât de autentice și că putem contribui astfel la un viitor mai bun pentru comunitățile din care facem parte”, a spus Cristina Hanganu.

Tot ca parte din programul „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”, echipa Fundației Comunitare Oradea va aloca 166.250 lei pentru revitalizarea peisagistică etapizată a Parcului „Libertății”. Peste 50 de orădeni s-au înscris deja ca voluntari și participă la acțiunile colective zilnice sau săptămânale de igienizare și întreținere a perimetrului parcului.

Total
26
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Clujul și-a făcut marcaje rutiere pe 225 de kilometri

Articolul următor

PwC Autofacts: Romania will have the fastest recovery of car sales in Central Europe, after the decline in 2020

Citește si:
Total
26
Share