Groupe Renault intenționează să dezvolte organizația în jurul mărcilor sale, grupându-le în patru unități de business (“business units”): Renault, Dacia, Alpine și Noi mobilități. Proiectul își propune să creeze o organizație mai simplă și mai orientată către rezultate, consolidând coeziunea, motivația și sentimentul de apartenență al echipelor, grupate astfel, pe mărci.
Începând de acum, Groupe Renault are în vedere dezvoltarea organizării sale în jurul a 4 unități de business: Renault, Dacia, Alpine și Noi mobilități. Obiectivul este să ofere fiecărei unități o organizare autonomă.
Se va lua în considerare organizarea funcțiilor la nivel transversal.
Compania are nevoie să își schimbe „stilul de joc” și să treacă de la urmărirea volumelor la urmărirea valorii și profitabilității. Organizarea în jurul a patru mărci puternice și funcții transversale extinse ar face posibil lucrul într-un mod mai simplu, mai orientat către piețe și către clienți, cu spirit de echipă, pentru a căuta cel mai bun rezultat posibil. Aceasta este o pârghie esențială pentru redresarea Grupului, a declarat Luca de Meo, CEO Groupe Renault.
În cadrul acestui proiect, reflecția asupra creării, organizării și implementării acestor noi unități de business va fi coordonată de:
- Luca de Meo, CEO Groupe Renault, pentru Renault,
- Denis Le Vot, EVP, regions, sales and marketing, Groupe Renault, pentru Dacia,
- Cyril Abiteboul, Managing director of Renault Sport Racing, pentru Alpine,
- Clotilde Delbos, Deputy chief executive officer and chief financial officer, Groupe Renault, pentru Noi mobilități.
Pe măsură ce va fi suficient elaborat, acest plan de dezvoltare organizațională va fi prezentat partenerilor sociali.