Digitalizare Inovatii Investitii IT&C Mureș POZITIV TB Slider Ultimele stiri

Servicii IoT personalizate pentru Transilvania: Navigator Cloud

Digitalizarea, care a apărut în urma celei de a patra revoluții industriale, a transformat radical viața companiilor. În timp ce oamenii și-au păstrat atribuțiile principale de decizie și organizare, din ce în ce mai multe companii folosesc soluții automatizate și robotizate. În cazul firmelor mici, reducerea costurilor reprezintă motivația pentru digitalizare. Am discutat cu Endre Balázs, directorul firmei Navigator Software, despre avantajele digitalizării, despre sistemele ERP (planificarea resurselor întreprinderii) și despre noua direcție de dezvoltare a sectorului IT, dispozitivele IoT (internetul obiectelor).

 

Ce rezultate tangibile produce sistemul ERP în viața unei companii?

Când construim un sistem ERP, parcă o teamă primordială apare în oameni, deja în cursul procesului de fundamentare. După aceea, ei se relaxează complet, pentru că văd primele rezultate: informațiile la zi. Urmează un al doilea rezultat semnificativ: recrutarea și fluctuațiile forței de muncă încetează să reprezinte o problemă, iar perioada de formare devine mai scurtă. La prestarea muncii fac o diferență mijloacele prin care începem executarea sarcinii, respectiv dacă pașii sunt clari sau dacă stăm nedumeriți și suntem stresați în permanență. În același timp, avem informații imediate pentru a lua o decizie. Liderii pot lua decizii mult mai bune și, nu în ultimul rând, beneficiază de energie și timp liber, ca urmare a automatizării proceselor.

 

Cum este încorporat sistemul ERP în funcționarea întreprinderii?

Procesele de pregătire și formare sunt cele mai critice; noi putem oferi sfaturi și modele de afaceri viitorilor noștri parteneri, deoarece în ultimii 10 de ani am dezvoltat o echipă foarte bună și am colaborat cu nenumărați parteneri. Competența și motivarea echipei care creează aceste sisteme este foarte importantă.

 

La ce nivel se află companiile care utilizează sistemele ERP?

Nu există o corelație între sistemele ERP și mărimea companiilor. În opinia mea la o companie unde organizația este pregătită – adică unde există ordine organizatorică, firma se află pe o traiectorie de creștere și are linii bune de afaceri – șansele de reușită cresc semnificativ. Pe piața internă lucrăm la companii sau grupuri de companii, indiferent de sector, care își propun să integreze toate procesele și nevoile de date, în așa fel încât sistemul ERP să fie creat pentru nevoile lor, personalizat. Instrumentele noastre informatice și echipa lucrează pentru a ajuta companiile să își îndeplinească sarcinile de zi cu zi organizat, cu instrumente moderne, pe o platformă mai simplă și optimizată.

 

Din perspectiva dezvoltării firmei, care va fi cea mai mare provocare în următoarea perioadă?

Cea mai mare provocare va fi rezultatul muncii grele din ultimii patru ani, lansarea cu succes a Navigator Cloud. Serviciul va deservi la maxim nevoile proprietarilor de companii din Transilvania, care caută să ia decizii optime, pe baza informațiilor provenind dintr-o gamă largă de dispozitive inteligente. Tehnologia unică, o combinație de software și hardware personalizat pentru piața din Transilvania, a fost dezvoltată intern.

 

Ce servicii conține Navigator Cloud?

O dată ce am început să folosim dispozitivele inteligente, am constatat că avem de-a face cu o piață fragmentată: fiecare dispozitiv își are propriul software cu o concepție aparte, dezvoltat pentru a rezolva o singură problemă. Ideea noastră de bază a fost să dezvoltăm o platformă în care putem insera o gamă variată de dispozitive, să le conectăm la un singur sistem. Pe scurt, utilizatorul –  în cazul nostru, compania – are acces la o gamă largă de senzori și platforme, ceea ce îi permite să preia controlul și să monitorizeze activități multiple. Serviciul pe bază de cloud permite utilizatorilor să decidă care sunt pașii logici efectuați de sistemul controlat și să creeze fluxuri de lucru.

 

Cum funcționează sistemul inteligent? Pot fi conectate și device-uri deja existente la Navigator Cloud?

Produsul nostru principal este o platformă clasică de tip cloud care recepționează date, analizează date, rulează procese, înregistrează dispozitive etc. Pe partea de hardware, avem un așa-numit „NS Gateway” proiectat și dezvoltat intern, care este disponibil în două versiuni: una pentru mediul casnic/de birou, iar celălalt pentru mediul industrial. Acestor două dispozitive li se adaugă o gamă variată de senzori, camere de luat vederi și releuri pe care le folosim în fluxurile de muncă. O altă categorie ar fi un utilaj al clientului, care are nevoie de control de la distanță. Utilajul respectiv va face parte din sistem, pentru ca utilizatorul să poată obține date de la acesta sau să îl controleze de la distanță, când are nevoie. Există senzori fizici și virtuali. Am scris protocoale pentru senzori fizici și astfel orice producător poate să se conecteze la platforma noastră. Cu alte cuvinte, nu limităm serviciul la senzorii pe care îi avem; în schimb, platforma oferă oricărui producător posibilitatea de a-și conecta senzorii/dispozitivele utilizând un anumit protocol.

 

Ce funcționalități are serviciul IoT Navigator Cloud?

Obiectele conectate la internet (dispozitivele IoT) comunică unul cu celălalt, respectiv cu sisteme centrale și iau decizii; pe scurt, pot să înlocuiască foarte multe lucruri și procese în viața unei companii. Însă nu înlocuiesc omul, ci mai degrabă asistă munca personalului executiv sau de management, respectiv a oamenilor obișnuiți care lucrează într-un proces. Optimizarea proceselor se regăsește în fiecare domeniu de afaceri. Senzorul conectat la Navigator Cloud măsoară ceva și nu este nevoie de o persoană care să înregistreze aceste date. Un alt avantaj este prognosticarea identificării defecțiunilor. Datorită mijloacelor tehnologice încorporate în procedurile operaționale ale unei firme, monitorizarea semnalelor de defecțiune reprezintă, de asemenea, o sarcină care necesită timp și energie. Aceasta  este înlocuită de către dispozitivul IoT conectat la Navigator Cloud, însă poate să fie de ajutor și în domeniul asigurării calității sau chiar și în monitorizare. La acesta din urmă, fiecare director de firmă selectează procesul pe care dorește să îl monitorizeze în companie, apoi îl optimizează.

Când și unde va avea loc lansarea serviciului Navigator Cloud?

Proiectul face parte dintr-o subvenție pentru cercetare și dezvoltare deschisă pentru clustere românești. Navigator Software – făcând parte din IT Plus Cluster – a câștigat o astfel de subvenție de la Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene. Proiectul a fost finanțat din fonduri furnizate de UE, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, precum și de Navigator Software. După patru ani de muncă asiduă și testări multiple, platforma se apropie de marea lansare. Premiera oficială a Navigator Cloud, care practic înseamnă și închiderea proiectului „Dezvoltarea sistemului inovativ “Navigator Cloud” pentru o economie modernă”, proiect co-finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020, “Competitivi împreună”, va fi pe 27 iulie la Târgu Mureș, în cadrul unui webinar, iar produsele noastre vor fi disponibile în cursul lunii august.

 

Related posts

Regina Maria și Regele Ferdinand pe bancnota de 100 de lei

redactia

Grupul Sun Pharma va aduce în România milioane de doze de clorochină

Nora Dumitrescu

Moldova IT Park, primul parc pentru tehnologia informaţiei în Moldova: 160 de rezidenți în 4 luni

Stefana Muresan

IRUM – “U” Cluj, parteneriat pentru performanță

Ligia Voro

Producătorul de materiale abrazive Carbochim Cluj, profit mai mare cu 132% la nouă luni

redactia

IBM, centru de servicii în Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Conducerea Termocentralei Mintia studiază posibilitatea importului de cărbune din Indonezia

redactia

Sute de mașini abandonate vor fi ridicate la Baia Mare

Nora Dumitrescu

Oamenii de afaceri chinezi vor să aducă investitori în Arad și să distribuie produsele arădene în China

Stefana Muresan

E.ON suplimentează doza de energie la Electric Castle

Ligia Voro

Japonezii, interesați să construiască un metrou la Cluj, pe linia Florești – aeroport sau Apahida

Stefana Muresan

Automobile Bavaria Group deschide un centru pentru marca Volkswagen, în Baia Mare

redactia

Banca Transilvania, desemnată să cumpere Bancpost

Stefana Muresan

Prima conferinta a spatiilor de coworking din Moldova

Ionut Oprea

CFR iese la racolare de tineri ingineri în Ardeal și Banat

Nora Dumitrescu

Satu Mare: Alu Menziken investește în două hale noi la Medieşu Aurit

Stefana Muresan

Universitarii de la Cluj se implică în agricultura inteligentă

Nora Dumitrescu

Au fost stabilite cele mai de succes afaceri din judeţul Timiş. Se organizează o nouă ediţie a Topului Firmelor

Robert Bloancă

Cartierul ISHO va fi deservit de un important retailer ce va completa gama de servicii oferite cu un supermarket de mari dimensiuni

Ion Surdu

Iulian Iuga, Accesa: “Am reușit să avem succes pe propriile picioare”

Stefana Muresan

Guvernul alocă 13 milioane de euro pentru centura municipiului Satu Mare

redactia

Porsche a deschis un birou la Timişoara, prin intermediul subsidiarei specializate în servicii IT

Robert Bloancă

Viitorul – la București: în 28 noiembrie, peste 25 de speakeri internaționali și români, la Future Summit 2019

Ionut Oprea

Directorul TAROM, despre strategia de dezvoltare: ”Încercăm să folosim poziţia noastră de hub pentru a crea punţi aeriene”

redactia

Leave a Comment