Antreprenori București Fashion Slider

Rebranding Andreea Cojoc: antreprenor „Mon petit Jo”

Mi-a plăcut nespus cum sună Mon petit Jo – locul unde se nasc cele mai frumoase povești despre hăinuțe pentru copii. Nici că se putea o descriere mai bună a business-ului pe care antreprenoarea Andreea Cojoc l-a creat cu sufletul, inima și mintea la fiul său, Ioachim. În interviul acordat, Andreea Cojoc ne-a dezvăluit cum s-a născut, a evoluat și spre ce se îndreaptă afacerea sa.

Andreea Cojoc. Ați gândit, inițiat și pus în practică un proiect de succes în domeniul hainelor pentru copii: Mon petit Jo. Sunteți o mamă tânără, cu un copilaș de 6 luni când v-ați decis să creați business-ul. Ce v-a determinat să alegeți îmbrăcămintea pentru copii?

Acest proiect m-a luat prin surprindere și pe mine, pentru că niciodată nu m-am gândit că voi ajunge să am un business cu haine pentru copii. Nu a fost niciodată un vis și parcă nici acum nu îmi vine să cred că, într-un timp atât de scurt, brand-ul ”Mon petit Jo” a luat atât de multă amploare în zona de retail online. La început, nu cunoșteam absolut nimic despre acest domeniu, învățând în fiecare zi de pe urma experiențelor cu clienții noștri și, mai ales, de pe urma propriilor greșeli. Nu a fost deloc ușor, mai ales pentru că Ioachim era foarte mic și practic făceam absolut totul cu el în brațe. Retrospectiv, nici acum nu realizez cum am reușit să îmbin rolul de mamă cu cel de antreprenor. Magnetismul s-a datorat faptului că mi-am dorit mereu să îl îmbrac pe Ioachim diferit de ceea ce găseam în magazinele de pe piața locală și așa, cu pași mărunți, însă la viteză mare, s-au creat hăinuțele de nișă care astăzi, nădăjduiesc, pot fi comparate cu cele pe care le întâlnești la brand-urile de mare renume.

Care sunt cele mai mari di­cultăți de care v-ați lovit în business, în producția și comercializarea hainelor pentru copii?

Practica la mine a fost 0, absolut tot ce am făcut în domeniul hainelor pentru copii a fost o continuă învățare și cred că și peste zece ani va fi la fel. Sper să rămân la fel de motivată în a face lucrurile mereu mai bine spre satisfacerea clienților noștri, întrucât factorul motivațional creează dorința de dezvoltare, de cunoaștere. Cu cât acumulezi mai multă informație și experiență, cu atât șansele de a te dezvolta sunt mai mari. De multe ori entuziasmul începătorului, îmbinat cu lipsa de experiență, poate să conducă și la lucruri mai puțin plăcute, însă consider că și experiențele negative sunt și trebuie să facă parte din procesul de dezvoltare, atât al unui business, cât și al unui antreprenor. Nu există manual care să te învețe mai bine decât propria ta greșeală, pe care o simți direct pe pielea ta. Piața de desfacere pentru haine de nișă este încă în dezvoltare în România și asta simt că este un mare avantaj pentru noi. Important este ca noi să fim mereu cu un pas în față, prin materiale de cea mai bună calitate, prin calitatea produsului finit și prin diferite strategii de marketing. Îmi doresc să duc acest brand de haine la un nivel cât mai ridicat, iar pentru asta este nevoie de foarte multă muncă și implicare.

Spuneați că starea de urgenţă a prins Mon petit Jo în plin proces de lansare a colecţiei de primăvară…?

A existat și un moment de cumpănă. În luna ianuarie a acestui an am hotărât, de comun acord cu fosta mea parteneră, să o luăm pe drumuri separate. Așadar, am reînceput activitatea sub un alt nume, a existat un proces de rebranding, o reorganizare, o altă asociere și foarte multi oameni implicați. Pe 24 martie 2020 am lansat prima colecție, sub denumirea MON PETIT JO. Eram în plină pandemie și închipuiți-vă că, înainte cu o zi de lansare, s-a instaurat prima stare de urgență. Ziua lansării a fost un eșec total, care pe mulți i-ar fi făcut să renunțe. Oamenii erau foarte speriati și aveau până și teama să comande online, din cauza fricii răspândirii virusului. A fost greu, dar cu ajutorul lui Dumnezeu, am reușit să ne punem pe picioare și să realizăm după puțin timp că mediul online, acolo unde existăm noi, s-a transformat în singura sursă de aprovizionare a populației cu aproape orice, de la alimente la haine. Așadar, putem spune că această educare forțată a oamenilor de a face cumpărături în mediul online, s-a dovedit până la urmă foarte benefică în cadrul dezvoltării business-ului nostru.

Cât de ușoară sau de grea este viața unui antreprenor? Cât de mult se poate baza pe devotamentul și implicarea celor din imediata apropiere?

Pasul cel mai greu a fost închegarea unei bune colaborări cu furnizorii de materiale din străinătate, cu cei care ne creează tiparele pentru producție și cu partea de producție propriu-zisă. La început de drum nu cunoșteam pe nimeni din acest domeniu si mi-a fost foarte greu să îmi dau seama care este procesul corect și ce implică acesta. Acum, când deja avem rețetarul bine pus la punct, totul devine mult mai simplu, întrucât am reușit să punem bazele unui sistem pe care îl putem aplica la fiecare colecție. Cred că cel mai important este să fii înconjurat de oameni în care poți avea încredere, așa cum am eu încredere în partenera mea, Angela Cazan. Suntem, deopotrivă, implicate trup și suflet și pot afirma cu ușurință că ea este omul care a reușit să-i adune pe toți colaboratorii noștri la un loc, motivându-i să lucreze pentru Mon petit Jo ca și cum ar fi și brand-ul lor.

Hainele pentru colecţii şi pentru serie sunt realizate extern? Ce ne puteți spune despre furnizorii de materie primă ai companiei? Cu ce companii colaborați?

Hainele sunt create în România, într-o companie care lucrează în mare parte pentru export, pentru brand-uri consacrate la nivel mondial, iar acest aspect se reectă în mod direct în calitatea produselor noastre, lucru pe care și clienții noștri îl observă și îl apreciază. Din păcate, nu pot dezvălui numele furnizorilor de materiale deoarece riscăm să nu mai fim unici pe piața din România . Vă pot spune doar că toate materialele noastre sunt achiziționate din Franța și Spania și beneficiază de imprimeuri deosebite, special concepute pentru copii. Materialele sunt create în fabrici internaționale specializate pe țesături pentru copii, cu certificare Oeko-Tex Standard 100, una dintre cele mai cunoscute etichete la nivel mondial pentru textile testate împotriva substanțelor nocive. Prin urmare, sunt inofensive din punct de vedere ecologic. Acest standard reprezintă încrederea clienților și siguranța ridicată a produsului.

Care sunt cele mai căutate, mai solicitate articole din linia de produse pe care le fabricați?

 

Cele mai căutate produse sunt cele pentru evenimente speciale și cele pentru bebeluși. Brand-ul Mon petit Jo produce hăinuțe pentru copii cu vârste cuprinse de la o lună până la șapte ani, însă cele mai bine vândute rămân articolele pentru bebeluși, asta și pentru că mamele noilor născuți își doresc mai mereu să achiziționeze cele mai frumoase și deosebite hăinuțe pentru puii lor, și asta o spun din propria mea experiență .

Care este secretul succesului și recunoașterii brandului? Ce planuri aveți pentru viitorul apropiat?

Cred că bucuria succesului se datorează implicării trup și suflet. Succesul te întâmpină atunci când te găsește muncind. Nimeni, niciodată, nu o să facă bani pentru tine. Ne dorim foarte mult ca brand-ul să ajungă cunoscut la nivel internațional, aplicând strategii de marketing similare cu cele aplicate la noi și în alte țări din Europa. De asemenea, ne dorim să deschidem un magazin „flagship” într-unul dintre mall-urile din București, pentru a obține mai multă vizibilitate. Ne dorim să creștem business-ul prin dezvoltarea și extinderea strategiilor de marketing, prin crearea unor colecții cât mai vaste, oferind o gamă largă de produse, de la ținute „homewear” sau „casual”, până la ținute pentru evenimente speciale.

Unde pot găsi cumpărătorii, părinții interesați, produsele brandului „Mon Petit Jo”?

Cei care îsi doresc să achiziționeze produse de la brand-ul Mon petit Jo, ne pot găsi în mediul online pe Instagram „@monpetitjo_oficial”, pe pagina Facebook „Mon petit Jo”, pe site-ul „www. monpetitJo.ro” și, nu în ultimul rând, la showroom-ul nostru de pe Str. Gramont nr. 36 (zona Unirii/11 Iunie), locul unde se nasc cele mai frumoase povești despre hăinuțe pentru copii.

Interviu realizat de Ioan Șandor

 

Related posts

Conferința ”Impactul reformei asupra serviciilor sociale în Romania”

Ligia Voro

Optim PM livrează Oregon Park – Clădirea C pentru Portland Trust

Ligia Voro

WORK IN MOTION. A workforce mobility conference: mobilitatea angajaților, un element cheie în strategiile companiilor

Stefana Muresan

9 echipe în marea finală a competiţiei Energy Challenge 2017 by E.ON România

Ligia Voro

FlixBus își întărește prezența în România: cu ALIS Group, rețeaua verde se extinde rapid

Stefana Muresan

Peste 25.000 de firme s-au înscris în Start-Up Nation 2018

redactia

Oamenii de afaceri din Bistriţa-Năsăud, proiect de modificare a Codului Fiscal

Stefana Muresan

Peste 100 de startup-uri câștigătoare la Startarium PitchDay 2018. Trofeul competiției pentru startup-uri a fost revendicat de iTux

redactia

Experți de la Tesla, Oracle, Fujitsu, Airbus și Microsoft prezintă pe scenele GoTech World

Ligia Voro

Comisarul Malmström va participa la o discuţie cu românii obişnuiţi

redactia

The MIPIM Awards 2017 winners

Ionut Oprea

Sonimpex Topoloveni a lansat un nou produs

Ligia Voro

UNIQUE SMILE – “We make it visible”  

Ligia Voro

 Ciocârlia, de ce NU trebuie vânată. Punctul de vedere al Grupului Milvus

Ligia Voro

Companiile au la dispoziție anunțuri gratuite de angajare pe platforma eJobs

Traian Dan

Filosofia Romur SA: “Toată lumea se simte bine şi respectată în construcţia în care locuieşte”

Ligia Voro

O afacere de familie românească, cu produse lactate 100% naturale, a deschis primul magazin la Alba Iulia

redactia

Consulul onorific al Republicii Italiene în România, Massimo Novali: „Acțiunile noastre sunt cartea noastră de vizită”

Stefana Muresan

Trei oferte pentru construirea de tramvaie electrice, la Timişoara. Contract de peste 40 milioane euro

Stefana Muresan

Piața chineză se deschide pentru exporturile românești

redactia

Spitalul Pelican din Oradea a deschis o secție de Pediatrie

Traian Dan

“ALWAYS YES”, filosofia care definește SIXT Group România

Stefana Muresan

În vizită la reşedinţa de vacanţă din Ibăneşti a Prinţului Dimitrie Sturdza

Stefana Muresan

IMMOFINANZ a semnat contracte de vânzare pentru mai multe terenuri din portofoliul Adama

Ionut Oprea

Leave a Comment