Antreprenori Fiscalitate IMM Slider Ultimele stiri

Eșalonări pe 12 luni la plata taxelor, pentru firmele afectate de criza COVID

Firmele care au obligații fiscale neachitate ulterior declarării stării de urgență (COVID-19) vor putea solicita eșalonarea plății acestor sume pe o perioadă de până 12 luni, fără garanții și cu un calendar de rambursare propriu.

Ministerul Finanțelor Publice a elaborat un proiect de ordonanță de urgență prin care se reglementează eșalonarea la plată, în forma simplificată, a obligațiilor bugetare neachitate în urma crizei COVID-19. Facilitatea se acordă pe o perioadă de 12 luni, pentru obligațiile bugetare acumulate de la data intrării în starea de urgență (16 martie), cu condiția ca debitorii să nu fi înregistrat obligații fiscale restante dinainte de starea de urgență.

Eșalonarea se va acorda în termen de cel mult 5 zile, pe baza unei cereri la care se anexează propunerea de grafic, fără a fi necesară constituirea de garanții.

Principala preocupare a Guvernului, după sănătatea populației, o reprezintă repornirea economiei și evitarea unei recesiuni prelungite, așa cum s-a întâmplat în 2008. De aceea preferăm să ne împrumutăm temporar mai mult la bugetul de stat și să sprijinim mediul de afaceri prin menținerea lichidităților financiare și susținerea activității. Toate statele lumii își susțin astăzi economiile naționale, conștientizând că urmează o perioadă de redefinire a business-ului și repoziționare a multinaționalelor la nivel mondial”, a declarat ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu.

Cererile de eșalonare vor putea fi depuse până la data de 15 decembrie, inclusiv, pentru toate obligațiile bugetare acumulate începând cu 16 martie până la data depunerii cererii.

În cazul companiilor care fac sau vor face obiectul unui control fiscal, eventuale sume suplimentare de plată vor intra, de asemenea, în calendarul de eșalonare. Firmele care beneficiază de eșalonarea la plată a debitelor bugetare restante vor avea obligația să achite la zi toate taxele și impozitele care se vor naște și datora după primirea eșalonării.

Procedura simplificată va presupune depunerea unei cereri, cu un grafic de eșalonare anexat, cu rate egale sau inegale, în funcție de cum apreciază fiecare contribuabil în parte.

O cerință pentru firmele care vor primi eșalonarea pentru 12 luni este să nu se regăsească în vreuna dintre procedurile de insolvență.

Această formă de facilitate este una simplificată, venită în sprijinul mediului de afaceri pentru menținerea lichidităților în diverse piețe afectate de criza COVID-19, precum și pentru conformarea la plată a obligațiilor pe care le datorează.

Related posts

CORESPONDENȚĂ SPECIALĂ TB – Viitorul Europei, discutat în cadrul unei conferințe internaționale la Sibiu

Stefana Muresan

Producător de mobilier din Brașov spune că poate să producă halate de unică folosință, dar nu și să le sterilizeze

Ion Surdu

15 ani AHK Romania – 15 ani de relații economice româno-germane de succes

Ionut Oprea

CNAIR: Au început lucrările pe DN 76 (Deva – Oradea). Contract de 12 mil. euro, antreprenor – asocierea Sylc Con Trans – Hidrostroy AD

redactia

Centrul de cercetare OncoGen Timișoara începe de astăzi testarea unui vaccin împotriva Covid-19

Papuc Irina

Sistemul bancar acordă sprijin pentru contracararea efectelor negative ale pandemiei de COVID-19 în plan economic și social

Papuc Irina

Două cartiere din Oradea vor fi reconfigurate. Investiții de peste 50 milioane lei

redactia

Cluj-Napoca: Prima administrație publică locală din România care dotează Poliția locală cu mașini electrice

redactia

QBC 3 sold for around EUR 30m to Union Investment

Ionut Oprea

Agenția Națională de Presă AGERPRES a lansat proiectul editorial #București560

Ligia Voro

[Enjoy Transylvania!] From El Camino, passing through Via Maria Theresia, to Via Transilvanica

Transilvania Business

Enel X România va instala 2.500 de puncte de încărcare pentru maşinile electrice

redactia

Topul firmelor, organizat de CCIAT, la cea de-a 24-a ediție

Stefana Muresan

Piețele agro ale Sălajului se mută pe internet

Nora Dumitrescu

Dürkopp Adler investește în tehnică și în echipă

Stefana Muresan

Clujul are cea mai performantă companie de transport public din România

Nora Dumitrescu

Wizz taie din avioanele spre Italia din Cluj și Timișoara

Nora Dumitrescu

Vodafone România va oferi iPhone 11, iPhone 11 Pro și iPhone 11 Pro Max

Ligia Voro

Valoarea AFI Cotroceni a depășit jumătate de miliard de euro

Ionut Oprea

Cluj-Napoca, printre cele mai frumoase Târguri de Crăciun din Europa alături de Viena, Köln, Bruxelles sau Praga

redactia

O firmă din Craiova a câștigat contractul pentru noul terminal de curse externe al aeroportului din Timișoara

redactia

Fuziune informatică în Silicon Valley. Gemini Solutions a fost cumpărată

Nora Dumitrescu

Demersuri in vederea reabilitarii Palatului Banffy – Muzeul de Arta din Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Cum a ajuns o companie românească la un nivel de invidiat în business-ul feroviar

Stefana Muresan

Leave a Comment