Infrastructura Timiș

Primăria Timișoara dă 37 de milioane de lei pentru un reabilitarea unei străzi de 1,4 kilometri și realizarea unei noi linii de tramvai

Asocierea dintre societățile Sylc Con Trans SRL- lider și Longhersin SRL, va primi de la Primăria Timișoara 37 de milioane de lei, plus TVA, pentru realizarea unei noi linii de tramvai, care va lega zona Solventul de Gara de Nord Timișoara. De fapt, este o conexiune de 1,4 kilometri între viitoarea linie care va subtraversa calea ferată prin noul pasaj din zona amintită și bucla de întoarcere a tramvaielor de la principala poartă feroviară a orașului.

Durata contractului este de 22 luni, 4 luni pentru elaborarea documentaţiei, și 18 luni, de la data emiterii ordinului de începere, pentru execuţia lucrărilor. Ordinul de începere pentru execuţia lucrărilor se va emite după obţinerea Autorizaţiei de Construire.

Zona de intervenție cuprinde actualul traseu al străzii Gării, tronsonul cuprins între platforma Solventul şi intersecţia cu bd. General Ion Dragalina, cu respectarea traseului prevăzut în Planul Urbanistic General. În situația actuală linia de tramvai ocupă o mică porțiune, și anume 175 m, măsurați de la intersecția cu Bulevardul General Ion Dragalina. În această lungime este cuprinsă și bucla de întoarcere.

Indicatorii investiției:

Investiţia vizează construcția unei noi linii de tramvai și modernizarea întregului ansamblu rutier, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, având ca limite platforma Solventul şi intersecţia cu bd. General Ion Dragalina.

Prin proiect se vor realiza linia cale tramvai va fi cale dublă care va avea poziție centrală în cadrul tramei stradale; reţeaua contact va fi de tip complet compensată ”catenară”; drumul va avea două benzi pe sens, incluzând calea de rulare a tramvaiului care va fi carosabilă. Vor mai avea loc realizarea de piste pentru biciclete;

realizarea de trotuare; spaţii verzi, în zona de siguranţă a străzii; supravegherea video, integrată în sistemul de management al traficului.

Linia cale tramvai va fi realizată cu şină cu canal, fiind îmbrăcată printr-un sistem elastic care reduce substanţial zgomotul structural, vibraţiile și radiația acustică și care izolează electric.  Trama stradală va fi realizată în varianta de 2 benzi pe sens incluzând calea de rulare a tramvaiului care va fi carosabilă. Benzile adiacente căii de rulare a tramvaiului au lățimea de 3,50 m cu excepția zonelor din dreptul peroanelor stațiilor Nufăr și Gh. Barițiu, unde au lățimea de 3 m. Trotuarele vor avea o lățime minimă de 1 m. Sunt prevăzute piste pentru biciclete și parcări de scurtă durată.

Related posts

Bănățenii vor putea merge la Belgrad pe autostradă. Studiu de fezabilitate pentru autostrada Timişoara – Moraviţa

redactia

Furnizorul german de software și servicii IT SAP, noi angajări în Timișoara

redactia

Zalăul vrea ca lucrările la centură să înceapă din 2020

Nora Dumitrescu

Brașov: Primăria va achiziţiona 26 de troleibuze. Finanțare europeană de 77 de milioane lei

Stefana Muresan

Patru oferte pentru drumul care leagă Oradea de Autostrada Transilvania

Traian Dan

Câmpia Turzii și-a modernizat parcul din Sâncrai

Nora Dumitrescu

Veste bună pentru cei doi producători auto-încă un lot din drumul expres, adjudecat

Ligia Voro

Asocierea Straco Grup-Specialist Consulting-Total Road – 2,23 milioane lei pentru lucrări din autostrada Ogra-Câmpia Turzii

Stefana Muresan

Tânără tratată de leucemie, la Timişoara, cu celule stem primite din Marea Britanie

Stefana Muresan

Prima rețea de stații de gaz natural comprimat, proiect de 5,2 mil. euro. Printre orașele vizate: Timişoara, Arad, Sibiu şi Deva

Stefana Muresan

Aeroportul Internațional Oradea- Ryanair, nouă rută de iarnă din Oradea

Stefana Muresan

Ofertele pentru elaborarea studiilor pentru patru drumuri expres, depuse

Ligia Voro

Măsurile de fluidificare a traficului şi de eficientizare a transportului public – prioritățile bugetului municipiului Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Fără reduceri sau facilități pentru industria ospitalităţii. Timişoara a stabilit taxele locale pe 2020

Robert Bloancă

Proiectarea la drumul expres Craiova-Pitești, urgentată

Ligia Voro

UVT finanțează 200 de afaceri cu granturi de până la 40.000 de euro

Stefana Muresan

Cluj-Napoca: Investiții de peste 200 de milioane de euro din bani europeni

redactia

Americanii de la AVX cumpără fabrica de componente electronice TT Electronics din Timișoara

Stefana Muresan

Un important furnizor de servicii în domeniul IT a închiriat 4100 de mp de spaţiu în cea mai înaltă clădire de birouri din România, la Timişoara

Robert Bloancă

Societatea germană Lisa Dräxlmaier vrea să-şi extindă activitatea la Timişoara prin construcţia unei fabrici de baterii auto şi a unui centru de dezvoltare

Robert Bloancă

Seria conferințelor Tax & Finance Forum 2018 s-a încheiat la Timișoara

redactia

Timișoara: Liceul destinat nevăzătorilor din toată țara, reabilitat cu fonduri europene

redactia

CNAIR explică de ce lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva rămâne închis

Papuc Irina

Cristina Pardi, Head of New Business: “Filosofia NTT DATA Romania are în centrul său clientul, viziunea și echipa”

redactia

Leave a Comment