Infrastructura Timiș Transport

Timișoara rămâne, deocamdată, cu buzele umflate în proiectul de dotare cu autobuze electrice

Visul timișorenilor de a se deplasa cu un transport public ”eco” mai are de așteptat, aceasta pentru că oficialii de la Ministerul Dezvoltării sunt incapabili să ducă la bun sfârșit o licitație. De asemenea, cei de la Primăria Timișoara nu au găsit nicio firmă care să se încadreze în cererile de realizare a a platformelor și a stațiilor de încărcare pentru aceste autobuze.

Ministrul Ion Ștefan s-a aflat în orașul de pe Bega, dar nu a reușit să ofere absolut niciun fel de informații concrete legate de proiect. Vom face, ne dorim ne propunem, dar nu depinde de noi. Iar noi facem ce putem să fie bine. Cam acesta a fost discursul lui Ion Ștefan, care conduce Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, referitor la licitația pentru cumpărarea a 44 de autobuze electrice pentru Timișoara, obiectiv pe care îl conduce. Concret, ministrul nu a putut oferi absolut nicio informație concretă despre proiectul care este amânat de ani de zile, la care ultima licitație de atribuire a fost efectiv anulată.

”Sunt contestații, are loc o reformare a caietelor de sarcini. De la preluarea mandatului am tot avut discuții nenumărate pentru aceste autobuze electrice. Trebuie să înțelegeți că sunt într-o procedură, când se va finaliza și evaluarea ofertelor și contestațiile noi suntem pregătiți să dăm drumul. Să aveți încrederea că ministerul are toată determinarea să ducă la bun sfârșit aceste licitații. Nu depinde de ministrul lucrărilor publice întotdeauna o licitație. Dacă ar depinde de ministru sau de minister, cu siguranță licitația era finalizată de mult. Interesul nostru este să finalizăm aceste proiecte”, a fost singurul răspuns pe care Ștefan, aflat în vizită de lucru la Timișoara, l-a oferit pe această temă.

Nici autobuze electrice, dar nici stații de încărcare

Nici autobuze electrice, dar nici stațiile pentru alimentarea lor. Cam aceasta este situația proiectului prin care transportul timișorean să devină ”eco” Licitația lansată în SEAP pentru găsirea unei firme care să se ocupe de realizarea de stații de încărcare și de platforme pentru gararea autobuzelor a fost anulat.

Motivul? Nimeni nu a depus o ofertă care să se încadreze în cerințele dosarului.

”Au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme, Procedura anulată în baza art. 212 alin (1) litera a) din Legea 98/2016 întrucât nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă”, se spune pe SEAP.

Conform dosarului, firma câștigătoare ar fi trebuit să realizeze o platformă pentru gararea celor 44 autobuze electrice și pentru amplasarea stațiilor de încărcare lentă cu energie electrică; Amplasare post de transformare; Racordare utilități (apă, canal, energie electrică); Amenajare drumuri de acces, spații verzi, etc..

Serviciul de proiectare consta în întocmirea studiului de fezabilitate, a documentaţiei tehnice pentru obţinerea autorizaţiei de construire, proiectului tehnic, caietelor de sarcini, detaliilor de execuţie, plan SSM şi asigurarea asistenţei tehnice din partea proiectantului pe perioada desfăşurării procedurii de achiziţie a lucrărilor de execuţie şi pe parcursul execuţiei lucrărilor până la finalizarea implementării proiectului şi predarea proiectului As Built pe specialităţi, la recepţia lucrării,

De asemenea, pentru asigurarea funcționalității unui număr de 15 stații de încărcare rapidă, urmau să fie instalate și se vor realiza lucrări de racordare pentru 12 posturi de transformare, conform avizelor tehnice de racordare la instalații electrice.

Related posts

Iceberg devine partener al ecosistemului de inovare EIT Urban Mobility

redactia

ACSA Turda coordonează reabilitarea rețelei PAFSIN

Nora Dumitrescu

Apar trenurile Regio-Expres în Banat și Transilvania

Nora Dumitrescu

Regatul Belgiei deschide un Consultat Onorific la Timișoara

Ionut Oprea

Coridorul feroviar dintre Curtici şi Constanţa va fi modernizat până în 2023

Robert Bloancă

Azur SA, brandul colorat de vopsele al Timișoarei. O istorie de peste 150 de ani. 

Ligia Voro

Consorțiul Universitaria și BCR, primul think tank universitar pentru leadership şi politici publice

Stefana Muresan

Nouă orașe din Ardeal primesc bani pentru stații de mașini electrice

Nora Dumitrescu

Trenurile de pe ruta Timişoara – Iaşi intră în lumea civilizată, după ce vor avea în compunere vagoane modernizate

Robert Bloancă

Șapte oferte pentru podul care deblochează Autostrada Transilvania

Stefana Muresan

Timiș: B. Braun, investiție de 300 de milioane de euro într-o fabrică de seringi perfuzabile

Stefana Muresan

Universitatea de Vest din Timișoara, membră în familia Catedrelor Senghor

redactia

Compania Continental şi-a făcut la Timişoara centrală electrică proprie, în valoare de 2,5 milioane de euro

Robert Bloancă

Englezii de la Amdaris, cu activitate în domeniul IT, au închiriat o mie de metri pătraţi în Iulius Town Timişoara

Robert Bloancă

Ryanair revine cu patru zboruri internaționale de pe Aeroportul Oradea

Traian Dan

Aeroportul Internaţional Timişoara a trecut la orarul de iarnă. Sunt curse noi spre Bucureşti şi Stuttgart

Robert Bloancă

Aeroportul Timișoara, aplicație online utilă informării în timp real a pasagerilor

redactia

Primăria Timişoara se pregăteşte să dea 114 milioane de lei pentru un nou stadion cu 15.000 de locuri

Robert Bloancă

Universitatea de Vest din Timișoara, locul 2 la nivel național

Stefana Muresan

Organizația Studenților Mediciniști din Cluj organizează campania națională „Donează sânge! Fii erou!”

Ligia Voro

Peste 200 km de drumuri din Braşov, Covasna, Mureş, Sibiu şi Vaslui vor fi reabilitate cu fonduri UE

Stefana Muresan

Un milion de euro pentru Aeroportul din Timișoara: ajutor de stat aprobat de Comisia Europeană

Papuc Irina

Lucrări de infrastructură în Turda, în valoare de 30 mil. euro, atribuite companiilor Diferit, Viarom Construct, Bema Prodserv și Tirenna Scavi

Stefana Muresan

Ajutoare de stat de peste 22 de milioane de lei pentru cinci aeroporturi regionale: două sunt din Transilvania

Ion Surdu

Leave a Comment