București Real Estate Ultimele stiri

Pandemia accelerează deciziile marilor orașe cu privire la limitarea traficului și extinderea spațiului pentru bicicliști și pietoni

Blocajul produs de pandemia de COVID-19 pare să fi accelerat schimbările care erau, deja, analizate anterior de autoritățile locale, cum ar fi transformarea centrelor orașelor în zone mai prietenoase cu pietonii și bicicliștii, potrivit studiului Deloitte 2020 City Mobility Index. Orașele care au recuperat din spațiul alocat mașinilor pentru a permite distanțarea fizică pentru plimbări și ciclism intenționează să mențină aceste schimbări și după pandemie, arată studiul, care măsoară performanța mobilității din 21 de orașe din întreaga lume, printre care șapte orașe europene – Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona, Londra, Manchester, Roma și Stockholm.

Potrivit studiului, automobilele private, considerate în trecut un simbol al mediului urban, sunt supuse tot mai multor restricții, având în vedere că dezavantajele unui oraș centrat pe transportul privat devin din ce în ce mai acute – congestie, calitate slabă a aerului, accidente de circulație. Barcelona, care, în urmă cu câțiva ani, a interzis traficul în anumite zone, Stockholm, Londra și New York, care au impus taxe consistente pentru accesul în centrul orașului cu mașina personală, dar și Berlinul, care a interzis intrarea mașinilor diesel în anumite zone ale orașului, sunt doar câteva exemple în acest sens.

„Marile orașe din România se confruntă, de asemenea, cu un trafic rutier tot mai aglomerat și, implicit, tot mai poluant. Cu toate acestea, infrastructura pentru deplasarea activă, de genul pistelor de biciclete sau arterele pietonale, este încă precară. Spre exemplu, în Capitală, autoritățile au anunțat derularea unui proiect care cuprinde patru trasee de piste de biciclete, în total 48 de kilometri, care să lege pista deja existentă pe Calea Victoriei de cele mai importante patru puncte din București. Implementarea decurge, însă, lent, iar în multe cazuri pistele trasate sunt greu de utilizat de către bicicliști”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.

Din cele 21 de orașe analizate în studiu, șase sunt considerate performante în privința inițiativelor privind protecția mediului (printre care se numără infrastructura de biciclete și măsurile de limitare a emisiilor poluante), iar cinci din acestea sunt din Europa, respectiv Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona și Stockholm. La polul opus, cu cele mai puține măsuri luate în acest sens, se află Melbourne, Sydney și Riyadh.

Tot un oraș european conduce clasamentul în ceea ce privește inovația în domeniul mobilității, prin măsuri precum asigurarea accesului la tehnologie 5G, utilizarea plăților digitale, susținere pentru autovehiculele autonome. La acest capitol, Londra este singurul oraș considerat lider global. Dintre celelalte orașe europene analizate de studiu, Amsterdam și Stockholm sunt considerate performante în domeniu, în timp ce Roma este cel mai slab clasat la capitolul inovație.

Pe de altă parte, pandemia a impus o nouă definiție a siguranței, care acum include și igiena, mai arată studiul. În trecut, siguranța în trafic presupunea doar evitarea accidentelor și prevenirea infracțiunilor în mijloacele de transport în comun. Însă, pe măsură ce numărul călătorilor va crește după pandemie, o călătorie va fi considerată sigură dacă vor fi respectate și condițiile sanitare. Pentru operatorii de transport, acest aspect va presupune implementarea anumitor măsuri, de la sisteme de verificare a temperaturii și o reconfigurare a vehiculelor, la înmulțirea curselor pentru a reduce aglomerația. Riscul revenirii la normalitate fără adoptarea unor astfel de măsuri este clar, având în vedere că populația rămâne reticentă față de utilizarea transportului în comun din cauza pericolului de îmbolnăvire.

Studiul Deloitte City Mobility Index, efectuat anual începând din 2018,măsoare performanța mobilității urbane pe baza a trei indicatori, respectiv performanță, viziune și accesibilitate. Mai multe detalii despre studiu sunt disponibile aici.

Related posts

Clujul va avea o Strategie de Informatizare implementată de Clusterul Cluj IT

Stefana Muresan

USAMV Cluj a scos prima serie de cârnați picanți, sub brandul Gourmeticus Academicum

redactia

Grupul Mobexpert își redeschide, de astăzi, o parte din magazine. Urmează și reluarea activității fabricilor

Papuc Irina

BNR: Investiţiile străine directe au însumat 363 milioane euro în ianuarie 2021

Ion Surdu

Cum puteți accesa sute de milioane de euro pentru a ieși din criză. Fonduri disponibile: până la 1 miliard de euro

Papuc Irina

A decolat prima cursă Tarom de la Satu Mare spre litoral. Avionul, plin

Stefana Muresan

Previziunile economice din vara anului 2020: PIB-ul României scade cu 6% în 2020 și va crește cu 4% în 2021

Gruita Ienasoiu

Ioan Lupu, plant manager VCST Alba: Anul 2021 va fi plin de provocări pentru piața automotive, dar trendul ultimelor luni este unul pozitiv

Ion Surdu

Silcotub își dublează producția de componente pentru airbag

Nora Dumitrescu

Fabrica Techtex va produce măști chirugicale la 60 de bani

Nora Dumitrescu

Agenția BNR Bihor a împlinit 100 de ani de la efectuarea primei operațiuni

Traian Dan

Recunoașterea europeană a internaționalizării la UVT

Papuc Irina

Optim Project Management deschide un birou in Sofia

Ionut Oprea

Universitarii clujeni vor să cumpere primul hotel de lux din oraș

Nora Dumitrescu

Clujenii de la AROBS au cumpărat o companie de monitorizare de flotă auto

redactia

Primul cluster din educație din România apare în Ardeal

Nora Dumitrescu

Kaufland își caută oameni pentru centrele sale logistice

Nora Dumitrescu

Un an de la listare pe NYSE pentru Endava, capitalizare aproape dublă

Ligia Voro

Brânza de Țaga bate la porțile Europei

redactia

Sesiune regională de informare în cadrul programului “Dezvoltarea IMM-urilor din România”

Stefana Muresan

Bosch pune piatra de temelie pentru un nou Centru de Inginerie în Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Life Is Hard va ieși pe bursă cu obligațiuni de 1,5 milioane de euro

Nora Dumitrescu

CTP acquires Equest Logistic Park, expands CTPark Bucharest by 57,000 m2

Papuc Irina

Unifarm cumpără din Coreea de Sud 2 milioane de teste rapide pentru depistarea Covid-19

Papuc Irina

Leave a Comment