Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

ICCO aniverseaza 30 de ani

Călin Costan, director general ICCO, sintetizează experiențe și tendințe după 30 de ani de business. “Urmează în curând un domeniu nou și foarte actual, explorarea tehnologiei de asamblare a pachetelor de baterii pentru industria automotive”, anunță el, un nou pas în diversificarea segmentelor de business. “Cred că România are în această criză o șansă istorică, Brașovul are avantajul de a fi un oraș occidental de cateva sute de ani”, mai spune Costan, mai multe predicții într-un interviu aniversar…

Cum au apărut inspirația și decizia pentru a demara activitățle grupului ICCO, care au fost cele mai mari provocări la început și primele proiecte confirmate?

ICCO a început în 1990, natural. Împreună cu un grup de prieteni și cu fratele meu, ne plictiseam în posturile de ingineri învățăcei la întreprinderile foste comuniste în care lucram de câteva luni, după terminarea facultății. A fost interesant să descoperim piața liberă care ne lăsa să ne jucăm cu jucăriile accesibile doar oamenilor mari. ICCO a continuat și continuă să se dezvolte oportunistic, ne place să descoperim nișe de piață, la fel cum ne place să îngrijim și să le dezvoltăm pe cele descoperite deja. Cele mai mari provocări de la început au fost lipsa noastră de experiență și slaba predictibilitate a mediului de afaceri. Primele mari proiecte confirmate au fost în domeniul instalațiilor, a construcțiilor și cele de tehnologie.

Cum ați defini acum atuurile, evoluția și perspectivele pentru companiile din grup, care sunt cele mai mari provocări în contextual actual de redefinire a piețelor și care au fost cele mai importante etape – borne reper în evoluția business-ului?

Astăzi, dupa 30 de ani de activitate, companiile din grup sunt mature, la fel ca noi, perspectivele vin de la sine, reușim să asigurăm o creștere naturală și să evităm pericolele crizelor pe care le parcurgem. O parte din ele și-au păstrat vioiciunea și explorează domenii noi. Încă nu știm cum se vor schimba piețele pe care activăm, poate și pentru ca funcționăm în domenii care au fost afectate doar indirect. Între reperele pe care le-aș aminti după cei 30 de ani de activitate aș enumera dezvoltarea și diversificarea activității de instalații și construcții, învățarea tehnologiilor legate de liniile de producție pentru industria electronică, intrarea pe piața de dezvoltare imobiliară industrială, spitalul de cardiologie și ortopedie, intrarea pe piața de vânzare și producție de energie. Urmează în curând un domeniu nou și foarte actual, explorarea tehnologiei de asamblare a pachetelor de baterii pentru industria automotive.

Ce a schimbat activitatea în cadrul companiilor în acești 30 de ani în evoluția dvs. în plan professional și personal, ce proiecte, comunități, susțineți, și cum pot fi cultivate noi generații de antreprenor?

Cei 30 ani de activitate ne-au făcut mai prudenți. Sigur că prudența a venit la pachet cu tocirea entuziasmului. Astazi masurăm de 3 ori înainte de a croi.  Un proiect cu o puternica componentă socială este spitalul Clinicco, consider ca suntem relevanți în oraș și în țară, ca furnizor de sănătate în specializările cardiologie și ortopedie. Lucrăm la proiectarea și dezvoltarea unei grădinițe în incinta Industrial Park Brasov, pentru copiii celor peste 6.000 de angajați activi pe platforma industrială.  Ne implicăm în proiecte frumoase în zona de responsabilitate socială. Cu siguranță, unul dintre lucrurile care ne-a adus până aici e faptul că, din start, strategia noastră a vizat o creștere pe termen lung, cu respect față de angajați și parteneri, față de mediu și, nu în ultimul  rând, față de comunitate. Tocmai de aceea, am încercat să răspundem pozitiv la cât mai multe proiecte cu implicare în viața comunității locale. Ne-am implicat de câte ori am avut posibilitatea, indiferent dacă a fost vorba despre evenimente culturale, sportive sau de caritate. Antreprenorii nu pot fi cultivați. Ei apar natural în orice piață. Important este ca inițiativele explozive ale antreprenorilor să fie sprijinite cu empatie și înțelegere.

Cum vedeți evoluția României în acest interval, rolul pe care îl poate avea în continuare în regiune și pe plan international, care sunt în sinteză proiectele și industriile cheie pentru România în viitor? Dar pentru județul Brașov?

Cred că România are în această criză o șansă istorică. Reorientarea industriilor pe continent, încetinirea globalizării, internetul de mare viteză, apartenența la spațiul economic și la cultura europeană, fac din țara noastră o locație perfectă pentru producția industrială și de servicii, având ca țintă piața occidentală. Cred că România trebuie să se modernizeze, să se străduiască să dreneze lacul în care înoată peștișorii economici. Și să încerce să atragă în continuare peștii mari. Brașovul are avantajul de a fi un oraș occidental de cateva sute de ani. Cred că acest avantaj, experiența industrială, construcția noului aeroport, viața plăcută pe care o oferă brașovenilor și vizitatorilor vor propulsa orașul înainte.

Care este mesajul dvs. pentru clienți și parteneri?

Suntem aici pentru Dumneavoastră, suntem aici de 30 de ani, gata să vă oferim un furnizor preocupat de normalitate in orice aspect al relației de afaceri. Vorba motto-ului nostru: Enjoy your business!

Total
4
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Patronii sălilor de fitness și sport din Timiș solicită revocarea măsurii închiderii activității în domeniu

Articolul următor

Cursurile gratuite TechTalent Growth încep din data de 9 noiembrie

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
4
Share