Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Fonduri europene pentru creșterea accesibilității în Zona Metropolitană Oradea

La sfârșitul acestei săptămâni, Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor a prezentat situația drumurilor din județ și posibilitatea accesării fondurilor europene pentru acestea.

În parteneriat cu Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest (ADRNV), până la finalul acestei luni există posibilitatea depunerii cererilor de de finanțare în vederea accesării fondurilor europene în cadrul Programului Operațional Asistență Tehnică, pentru realizarea de studii de fezabilitate. În acest program județul Bihor va beneficia de 340.000 Euro pentru aceste studii ale căror proiecte urmează sa fie depuse ulterior prin Programul Operațional Regional. Se vor putea întocmi proiecte de până la maxim 45.000.000 Euro.

În acest sens, vechea conducere a propus refacerea drumurilor județene DJ 709A (Belfir – Șoimi – Pocola) și DJ 767A (Săcuieni – Sâniob), dar în urma unei analize a circulației, dispuse recent pentru toate drumurile din județul Bihor, cu date furnizate de CESTRIN (Institutul din cadrul Ministerului Transporturilor care realizează recensăminte de trafic), s-a ajuns la concluzia că cele două proiecte nu aveau un impact economic pentru dezvoltarea județului. Datele furnizate (harta atașată) ilustrează încărcarea drumurilor din județul Bihor la 24/h, astfel că este facilitată o localizare și ierarhizare matematică a celor mai aglomerate trasee din județ. În urma analizei s-a constatat că aceste drumuri, DJ 709A și DJ 767A, nu au o încărcare mare și nu contribuie momentan într-o măsură semnificativă la dezvoltarea județului.

În urma analizei efectuate a rezultat că cea mai mare încărcare o au drumurile: DN1 în direcția Cluj-Napoca (cu un trafic de peste 20.000 de mașini/24h la ieșire din Oradea către Oșorhei, până spre Tileagd, cu o scădere a numărului de mașini spre direcția Aleșd, respectiv ieșirea din județ), centura Oradiei (cu peste 20.000 mașini, în aria situată între zona Nufărul înspre Sânmartin-Deva și zona spre Arad). De asemena toate ieșirile din municipiul Oradea au un grad de încărcare cu peste 10.000 de mașini/24h. Un trafic încărcat este spre Sânmartin (cu 18.000 de mașini/24h, trafic ce începe să scadă în zona Hidișel, respectiv Beiuș). O altă zonă aglomerată este cea din Nordul județului, în zona Biharia, unde există încărcare de 11.000 de mașini/24h.

Dat fiind că traficul masiv este în Zona Metropolitană Oradea și există un număr mare de locuri de muncă în ZMO (din peste 160.000 de locuri din județ, 115.000 sunt în zona metropolitană), s-a luat decizia pregătirii proiectului ,,Creșterea accesibilității pe drumuri județene în Zona Metropolitană Oradea”, ce ar urma să fie întocmit pe baza fondurilor europene. În parteneriat cu Zona Metropolitană Oradea, care anul trecut a realizat studiile de fezabilitate pentru câteva drumuri ocolitoare, ce vor fi baza accesării fondurilor europene în perioada următoare, și alături de primăriile din zona limitrofă a Oradiei (Oșorhei, Nojorid și Sântandrei), se va pregăti documentația tehnică care trebuie să fie gata într-o lună, pentru ca cererea de finanțare să fie trimisă anul acesta, iar anul viitor să poată fi demarate licitațiile.

Astfel, Consiliul Județean Bihor, în parteneriat cu UAT-urile Oșorhei, Nojorid și Sântandrei va adopta hotărârile necesare, în următoarele două săptămâni, astfel încât drumurile să poată fi preluate de Consiliul Județean și clasificate ca drumuri județene, iar ulterior să se poate întocmi studiile și să se dispună un parteneriat cu ADR N-V pentru depunerea cererilor de finanțare până la finalul acestei luni.

Celelalte două centuri pentru care s-au mai întocmit studii de fezabilitate, respectiv Biharia și Paleu vor fi realizate de Primăria Oradea, iar legătura între Sânmartin și Oradea se va realiza în perioada următoare prin Programul Operațional Sectorial Transporturi.

Acest proiect ar permite exportul de prosperitate dinspre Oradea în direcția unui perimetru extern de 20-30km. Estimăm că valoarea acestor trei proiecte se va ridica la aproximativ 40.000.000 Euro. Am hotărât să facem aceste schimbări pentru ca zonele din județul Bihor să aibă o accesibilitate mai bună în așa fel încât să se dezvolte județul și, de asemenea, să existe un impact economic semnificativ asupra dezvoltării prin aceste investiții care vor fi realizate. Banii europeni care sunt pregătiți trebuie să fie investiți acolo unde într-adevăr folosirea lor este la îndemâna mult mai multor oameni, pentru că acolo este și dezvoltarea economică”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

12 milioane de euro pentru revitalizarea Parcului Etnografic din Hoia

Articolul următor

Luni se deschide parcarea supraetajată de pe strada Brașovului cu 395 de locuri

Citește și:
Citeste mai mult

Când vor fi gata centurile Maramureșului

Aleșii județeni au votat proiectul de hotărâre ce prevede încheierea unui parteneriat cu Compania Națională de Administrare a…
Citeste mai mult

Parc de panouri solare la Salonta

Săptămâna trecută, Primăria Salonta a depus la Fondurile Norvegiene planul tehnic pentru construirea unui parc de panouri solare…
Citeste mai mult

Cluj Arena, în cărți pentru Euro U21

O delegație a Union of European Football Associations (UEFA) a vizitat Cluj Arena în vederea verificării condițiilor oferite…
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share