Orange România a semnat acordul pentru achiziția pachetului majoritar de 54% din acțiunile Telekom Romania Communications (“TKR”). Orange va plăti un preț de achiziție total de 268 milioane €.
TKR este al doilea cel mai mare jucător de pe piața de servicii fixe de telecomunicații din România, cu o cifră de afaceri de 622 milioane €, raportată în 2019. Prin infrastructura de rețea pe care o deține, TKR oferă servicii de telefonie fixă, internet în bandă largă și televiziune pentru 5 milioane de clienți, în timp ce 90.000 km de rețea de fibră optică conectează aproximativ 3 milioane de gospodării. De asemenea, oferă servicii convergente fix-mobil pentru aproximativ 881.000 de clienți, la 30 iunie 2020, ca urmare a unui contract MVNO cu Telekom Romania Mobile. Acești clienți vor migra către rețeaua mobilă Orange România după finalizarea tranzacției.
În 2019, TKR a înregistrat venituri de 622 milioane euro. Tranzacția nu este estimată a avea un impact major asupra fluxurilor de numerar sau contului de datorii ale OTE.
Orange România a raportat o cifră de afaceri de 1,1 miliarde € în 2019 și este operatorul mobil #1 în România. Grație acestei achiziții, Orange va accelera strategia sa de dezvoltare a serviciilor convergente, care, prin integrarea rețelei fixe a TKR, va consolida infrastructura sa convergentă de comunicații, ce va deservi piețele B2C, B2B și IT&C. Tranzacția nu este estimată a avea un impact major asupra fluxurilor de numerar sau contului de datorii ale OTE.
Încheierea tranzacției este supusă unor condiții precedente uzuale, în particular aprobarea tranzacției de către Comisia Europeană și de către alte autorități competente, și este așteptată să se finalizeze în a doua jumătate a anului 2021. Până la aprobarea și finalizarea tranzacției, ambele companii vor continua să funcționeze independent.
“Este un moment important pentru piața românească de telecomunicatii, care va duce la creșterea atractivității sale atât în ceea ce privește serviciile telecom convergente, cât și infrastructura de înaltă calitate, sporind in acelasi timp competiția. Această tranzacție va aduce noi oportunități pentru dezvoltarea de servicii convergente, cu mai multe beneficii și o paletă mai largă de opțiuni oferite clienților, dar și pentru dezvoltarea sustenabilă a economiei digitale. Complementaritatea celor două rețele ne va permite să aducem împreună nu doar clienți și echipe, ci și cea mai bună expertiză în ceea ce privește calitatea serviciilor și a unei infrastructuri de rețele fixe și mobile pregătite pentru provocările viitorului”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.
Michael Tsamaz, Președinte al Consiliului de Administrație și Director General al OTE, a precizat că: „Vânzarea participațiilor deținute în Telekom Romania Communications este o decizie strategică luată în contextul redefinirii priorităților și planurilor de creștere ale Grupului OTE, pentru a sprijini dezvoltarea Grupului și a genera valoare pentru toate părțile implicate. OTE a investit semnificativ de-a lungul anilor pentru a sprijini performanța Telekom Romania și rămâne pe piață prin Telekom Romania Mobile Communications. Doresc să mulțumesc echipei de management și angajaților Telekom Romania pentru realizările de până acum. Sunt convins că vor continua să ofere tot ce au mai bun nu doar în perioada următoare, până la finalizarea tranzacției, ci și ulterior. Achiziția TKR de către Orange România va asigura creștere pe viitor. Aceasta setează premisele consolidării competitivității pe piață în beneficiul clienților și pe cele ale transformării digitale ale economiei și societății românești.”
Barclays Bank PLC este consultantul financiar al OTE, iar Dechert, Eversheds și Freshfields sunt consultanții juridici și de reglementare.
Tot în această zi, mandatul Directorului General al Telekom Romania Communications S.A. și al Telekom Romania Mobile Communications S.A., Miroslav Majoroš, se încheie cu succes. Vladan Pekovic este numit în funcția de Director General al celor două companii, având misiunea de a asigura o tranziție lină până la finalizarea tranzacției și de a continua dezvoltarea operațiunilor mobile.
„Doresc să îi mulțumesc domnului Majoroš pentru contribuția sa valoroasă din ultimii cinci ani. Concentrat pe digitalizare, convergență și mentalitate de creștere, acesta a adus o îmbunătățire solidă a rezultatelor de business. Prin efortul constant și dedicarea întregii echipe, Telekom Romania s-a transformat radical și a devenit o organizație mai performantă”, a spus Michael Tsamaz.