Auto Lideri si afaceri Ultimele stiri

În ritmul schimbării… Interviu cu Michael Schmidt, președintele Automobile Bavaria Group

Sinteza unor transformări și ingredientele pentru a păstra viteza pe piața auto sunt oferite de Michael Schmidt, președintele Automobile Bavaria Group.

Care au fost principalele optimizări implementate în grup, datorate sau accelerate de blocajul survenit la început de an?

Apariția Covid-19 și perioada de lockdown au reprezentat provocări neobișnuite pentru toate segmentele economice, inclusiv pentru dealer-ii auto. Am decis să păstrăm activitatea deschisă în toate locațiile din București și din întreaga țară, pentru a asigura mobilitatea tuturor celor implicați în lupta cu pandemia. Am implementat măsurile recomandate de protecție sanitară și de distanțare socială; am introdus telemunca în cazul angajaților a căror prezență nu era obligatorie; am oferit clienților servicii de preluare și returnare a mașinilor cu platforma, pentru a evita contactul direct și am implementat proceduri speciale de dezinfectare și ozonificare a tuturor autoturismelor. Automobile Bavaria a susținut eforturile medicilor în lupta împotriva pandemiei, oferind soluții de mobilitate cu mașini electrice pentru spitalele din zonele în care suntem prezenți. Am inițiat un parteneriat, în perioada stării de urgență, în cadrul căruia am pus la dispoziția echipelor medicale autoturisme electrice BMW i3. Tot în această perioadă, am oferit spitalelor partenere, prize pentru încărcare mașini electrice și hybrid-e. Aceste prize vor rămâne în locațiile respective, chiar și după ce se va încheia perioada dificilă.

Care a fost reacția pieței – rețelei din orașele regionale ale României și ce planuri aveți în aceste orașe pentru 2020-2021?

Toate măsurile prezentate anterior au fost implementate în toate rețelele, reacția pieței fiind una pozitivă. În general, volumul nostru de vânzări păstrează trend-ul segmentului nostru de piață. Tradițional, ultimul trimestru este cel mai bun, așa încât sperăm să recuperăm în acest final de an și să ne apropiem de rezultatele anului 2019.

Care sunt reperele de vânzări și business pentru 2019, țintele gândite pentru 2020 și obiectivele principale pentru 2021?

Având în vedere evoluția imprevizibilă a pandemiei ne adaptăm periodic obiectivele. Ne așteptăm ca, în 2021, piața să revină cel puțin la nivelul anului 2019 și, dacă situația economică o va permite, să înregistrăm și creșteri. Încă de la începutul business-ului am acordat o atenție specială service-urilor. Am investit în mod constant în construirea și modernizarea service-urilor proprii, ghidându-ne după experiența țărilor vestice, care au o tradiție foarte bună în acest segment. O bună perioadă de timp profitul venea în mare măsură din vânzări, iar acum datorită rețelei extinse de service-uri și a calității intervențiilor făcute de fiecare echipă, o bună parte din profit vine și din segmentul service-urilor. În plus, service-urile ne oferă un venit constant, care nu este influențat de fluctuațiile pieței.

În ceea ce privește segmentul premium de lux, în toată această perioadă nu am fost afectați, căci clienții acestui segment nu resimt fluctuațiile pieței cu aceeași intensitate ca celelalte categorii de clienți. O dovadă în acest sens sunt vânzările Rolls-Royce care au crescut semnificativ, în ultima perioadă. La o analiză foarte atentă, putem spune că ceea ce am pierdut pe vânzări de modele noi, am recuperat în mare măsură pe segmentul de autoturisme rulate.

Ce industrii pot profita de contextul economic nou și cum este pregătită oferta dvs. pentru a răspunde nevoilor acestora, cum vedeți procesul de schimbare a cerințelor pentru clienții corporate sau pentru administrații locale?

Noi mizăm în continuare pe dezvoltarea ofertei de mașini electrice și plug-in hybrid-e, anul 2021 aducând o serie de modele noi, cu care ne vom adresa corporațiilor și chiar administrațiilor locale. În ceea ce privește industriile care vor beneficia de această nouă conjunctură considerăm că industriile IT și Pharma sunt prioritare.

Care sunt cele mai neașteptate provocări survenite în modelul de business, serviciile oferite și nevoile clienților, de la un deceniu la deceniu, și ce estimați ca modificări ale industriei și comportamentelor pentru 2021-2030?

Cele mai neașteptate elemente au fost înăsprirea drastică a normelor de poluare în Europa și apariția unui număr foarte mare de modele electrice și plug-in hybrid. În anii următori trendul se va păstra, în dauna modelelor cu motoare puternic poluante.

Related posts

Ivan Popovic, Service Unit Manager – Engineering Business Manager NTT DATA Romania: “Cred că o echipă puternică reprezintă fundația fiecărui proiect”

redactia

Primarul Oradiei, Florin Birta, vrea să țină sus ștacheta ridicată de Ilie Bolojan

Traian Dan

Câmpia Turzii va încuraja transportul public și alternativ cu 10 milioane €

Nora Dumitrescu

Succes la prima ediție de Mănăștur a Târgului Produs de Cluj

Nora Dumitrescu

New CEO for TÜV SÜD's Real Estate & Infrastructure Division

Ionut Oprea

Medicii, personalul MAI și persoanele peste 60 de ani au prioritate la Profi

Traian Dan

Peste 117 milioane de euro investiți în imobiliare, în T1

Ligia Voro

Tronson de 61 km al celui mai circulat drum judetean din Arad, reabilitat cu peste 140 mil. lei

Stefana Muresan

Polonezii de la Impro, cu fabrici la Timişoara şi Cluj, estimează afaceri de 90 mil. lei, dublu faţă de 2017

redactia

7 septembrie – «Zilele Siguranței Rutiere Michelin»

Ligia Voro

Alba Iulia, primul oraș din România premiat de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere

Stefana Muresan

O nouă aplicație pentru clujeni: CTP Cluj

Stefana Muresan

foodpanda oferă opțiunea de livrare fără contact între livrator și client

Ligia Voro

Tronsonul de cale ferată Radna – Gurasada – Simeria, reabilitat printr-un contract de peste 9,5 miliarde de lei

Stefana Muresan

Mașinile electrice din România se înmulțesc. Cum stăm cu stațiile de încărcare?

Traian Dan

Spaniolii de la Comsa, singurii ofertanţi la licitaţia pentru breteaua de la nodul Holdea, de pe autostrada Lugoj – Deva

redactia

Cămara Moțului, o afacere din Alba, realizează produse tradiţionale după reţete transmise de la o generație la alta

redactia

Compania de Apă Someș a introdus restricții la ghișee

Nora Dumitrescu

OLX Group a preluat brokerul de credite Kiwi Finance

Traian Dan

Eurostat: România a avut printre cele mai scăzute rate ale șomajului în luna decembrie

Ion Surdu

Cele mai mari zece companii din industrie –printre care Continental, Autoliv, Takata şi Michelin – afaceri de 53 de miliarde de lei

Stefana Muresan

Miliardar chinez, cel mai mare acționar al Daimler – concern cu două fabrici în Alba

Stefana Muresan

Grupul ARCON preluat de Hirsch Porozell

Transilvania Business

Clujenii de la Untold au vândut 10.000 de abonamente la Neversea

Nora Dumitrescu

Leave a Comment