Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

CFR vrea o expertiză pentru liniile de cale ferată și tunelul care le subtraversează din Gara Predeal

Sursa foto: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22563402-video-foto-bra-predeal-cale-ferat-istorie-bogat-dar-viitor-care-trebuie-aduc-modernizarea-poveste-certuri-vnt-puternic-vitez-mic.htm

CFR vrea să întocmească o expertiză tehnică pentru a vedea care sunt deficiențele în ceea ce privește liniile de cale ferată și tunelul pietonal care le subtraversează din Gara Predeal.

Potrivit bizbrasov.ro, tunelul este într-o stare de degradare accentuată, iar problemele sunt semnalate de ani buni. Astfel, în vederea efectuării unor expertiza tehnice, compania feroviară caută un proiectant și este dispusă să plătească cel mult 300.000 de lei fără TVA. În cadrul acestui contract ar urma să fie întocmită și documentația de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI), respectiv două variante pentru reabilitarea dispozitivului de linii și a aparatelor de cale ferată, și trei variante pentru reabilitarea tunelului pietonal.

Sursa citată mai scrie că întreg tronsonul de cale ferată dintre Predeal și Brașov are nevoie de reabilitare, în primul rând pentru că pereții celor două tuneluri de pe traseu au zone cu infiltrații de apă, zone care iarna îngheață și intră în gabaritul de liberă trecere a căii. Linia este afectată de zapadă și de îngheț pe timpul iernii și pământul din zona de infrastructură a liniei face parte din categoria „sensibil și foarte sensibil” pentru cea mai mare parte a secțiunii, zonele rezistente la îngheț fiind reduse.

În Master-Planul de Transport estimările privind valoarea proiectului Brașov – Predeal arată 418 milioane euro, fără TVA. Din cauza reliefului dificil costurile pentru Brașov – Predeal sunt cele mai mari dintre toate cele estimate pentru reablitare 12 milioane euro/km, în timp ce în zonele ușoare de câmpie cele mai mici costuri pot fi chiar și de sub 2 milioane euro/km, mai amintește bizbrasov.ro.

Sursa foto

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Se deschide lotul I din Autostrada Sebeș-Turda: lucrările la nodurile rutiere de la Sebeș și de la Alba Iulia Nord nu sunt terminate complet

Articolul următor

Șase pentru primul Park & Ride al Clujului

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share