Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

TapTasty: „Fiecare afacere ar trebui să își permită o aplicație de mobil!”

O aplicație a unei firme de IT din Oradea vine în sprijinul sectorului HoReCa în perioada de pandemie. Aplicația TapTasty, născută sub umbrela companiei Eleven Digits, cu o experiență de peste 13 ani în diferite proiecte livrate cu succes atât pe piața din România cât și cea internațională, este menită să economisească timp, să crească vânzările în domeniul HoReCa și să genereze clienți fideli. Despre cum s-a născut această aplicație și despre ce vrea să însemne ea pentru sectorul HoReCa a vorbit, într-un interviu pentru Transilvania Business, Adorian Chiorean, CEO Eleven Digits.

Ce este TapTasty și cui se adresează?

TapTasty este un serviciu! Motto-ul nostru este: „Fiecare afacere ar trebui să își permită o aplicație de mobil!”. Încercăm să facem acest lucru posibil. Noi, cei de la TapTasty, dezvoltăm aplicații mobile care facilitează posibilitatea de a avea propria aplicație personalizată, în funcție de brandul fiecărui client. Serviciul TapTasty se adresează industriei HoReCa: restaurante, cafenele, bistrouri, fast-food, magazine e-commerce, iar în curând și hotelurilor. Serviciul nostru este menit să economisească timp, să crească vânzările clienților noștri și să le genereze clienți fideli. Toate acestea prin intermediul a trei module principale: Management comenzi, Marketing, Rapoarte & profilul clientului.

Cum s-a născut ideea?

TapTasty a început ca un proiect intern, rezultat din pasiunea echipei noastre de a dezvolta idei noi și inovatoare, dar și de la o nevoie clară pe piață. Ne-am hotărât să construim serviciul TapTasty în urma unei discuții cu un prieten care a manifestat această nevoie. Înțelegând faptul că, pentru o afacere locală, nu este o opțiune să investească zeci de mii de euro în propriul serviciu pentru aplicații mobile, am decis să investim noi ca și companie într-o astfel de soluție. Acest proiect a prins culoare, iar de la stadiul de idee a ajuns la stadiul de serviciu prezent pe piața românească și nu numai.

Cine se află în spatele acestei idei? Ea nu vine din neant! Povestește-ne ceva despre tine, despre experiența ta și alte proiecte pe care le-ai avut până la TapTasty sau chiar și proiecte paralele.

În spatele acestei idei se află, în primul rând, o echipă de oameni foarte talentați! Acești oameni au dobândit o experiență de peste 10 ani dezvoltând zeci, poate chiar sute, de proiecte internaționale. Expertiza noastră a fost, probabil, unul dintre lucrurile care ne-au ajutat să urmăm pașii corecți în dezvoltarea serviciului TapTasty. Eleven Digits, compania sub umbrela căreia se dezvoltă azi TapTasty, are o experiență de mai bine de 13 ani, și a livrat cu succes diferite proiecte atât pe piața din România cât și cea internațională.

Care au fost cele mai mari provocări în crearea acestui produs?

Marea provocare întâmpinată de noi a fost să găsim cele mai optime soluții pentru a răspunde problemelor actuale din industrie. Am urmărit să facem din serviciul TapTasty un serviciu accesibil ca preț pentru orice business din sector; să facilităm o modalitate de comunicare cu clienții, una mai ușoară și mai sigură decât cele existente deja. Un alt aspect dorit, a fost să punem la dispoziție un instrument ce ajută la creșterea în timp a unei comunități de utilizatori fideli pentru clienții noștri, cu care aceștia să poată comunica oferte, discounturi, evenimente și multe altele. Cu alte cuvinte, validarea în piață a serviciului TapTasty.

La cât timp de la lansare ați avut primul client?

Metoda abordata de noi a fost puțin atipică, asta pentru că nu am vrut să repetăm greșelile din trecut. Înainte de a avea o linie de cod scrisă, am validat ideea acestui serviciu vorbind cu diferiți potențiali clienți. Ideea a fost primită într-un mod neașteptat de pozitiv. Acest lucru ne-a determinat să semnăm peste 5 contracte de “Early booking” cu un discount generos. Acești clienți au semnat un contract și au plătit un avans pe o promisiune, anume că noi le vom furniza o aplicație de mobil personalizată. Ne-am ținut de cuvânt, iar primul client plătitor l-am “livrat” în septembrie 2019.

Cât este de scumpă aplicația voastră și când începe să fie rentabilă pentru client?

Putem spune că TapTasty este cel mai ieftin serviciu pe piață pentru funcționalitățile oferite la momentul actual. Prețul pentru un astfel de serviciu pornește de la 20.000 € – 30.000 € și poate atinge sume uriașe. Costul serviciului TapTasty este o fracțiune din această sumă, având o taxă modică de instalare, undeva în jurul sumei de 2.000 €. Această sumă cuprinde un design personalizat, programarea aplicațiilor de mobil pentru IOS și Android, pornind de la arhitectura construită de noi, dezvoltare personalizată în funcție de ceea ce se potrivește clientului nostru, cât și actualizări ale funcționalităților, gratuit, pe viață. Pentru suportul tehnic și taxa de utilizare a serviciului clienții noștri se pot încadra, în momentul de față, în doua planuri, achitând o sumă fixă în funcție de veniturile generate prin utilizarea serviciului nostru. Planurile sunt disponibile pe pagina noastră www.taptasty.com, cu mențiunea că, fiind un serviciu personalizat, căutăm mereu cele mai bune soluții pentru clienții noștri, astfel, dacă nu se încadrează în planurile disponibile, căutăm împreună cea mai bună soluție. Din punct de vedere al rentabilității, explicația ar fi simplă. Cu cât se comandă mai mult prin aplicația mobilă oferită prin TapTasty, cu atât serviciul devine mai rentabil. Dacă ar fi să facem o simulare pentru comenzi ce au total valoarea lunara de 9.000 , dar ar fi comisionate cu 10%, restaurantul pierde 900 . Dacă aceași sumă ar fi rulată prin serviciul TapTasty restaurantul ar trebui sa plătească o taxă fixă de 200 și ar rămâne cu 700 , o sumă considerabilă am spune noi. Multiplicând această sumă, pe perioada unui an, deja putem vorbi de niște sume generoase ce se pot salva.

De ce ar apela clienții la TapTasty, având în vedere că există pe piață platforme renumite care fac ceea ce face TapTasty? Ce vă diferențiază de alte aplicații similare?

Am putea spune mai degrabă că sunt asemănătoare, însă nu la fel. Din punctul nostru de vedere, sunt extrem de diferite, atât ca funcționalitate, cât și ca preț și servicii. Serviciul TapTasty s-a dezvoltat foarte mult și foarte vast, astfel, nu credem că alte soluții standard ar putea să ofere ceea ce noi oferim, atât din punct de vedere estetic, funcțional, dar și din punct de vedere al setului de functionalități.

Criza generată de Covid-19 a afectat foarte mult sectorul HORECA, de unde vine marea masă a clienților voștri. Cât de mult i-a ajutat aplicația TapTasty, având în vedere că majoritatea restaurantelor au fost închise, iar livrările la domiciliu au luat avânt? Aveți vreun feedback din partea acestora? Dă-mi câteva nume de clienți mulțumiți.

Criza generată de covid a produs și încă produce o situație dificilă pentru sectorul HoReCa. Cred că cel mai tare se poate observa efectul de domino care îi afectează și pe cei din industriile conexe. Ce putem să spunem este că toți cei care au avut încredere și au făcut pasul în a-și dezvolta propria aplicație de mobil, au jucat cartea norocoasă. Cred cu tărie ca nu ar fi un moment mai bun pentru cei din această industrie să facă pasul și să își promoveze propriul serviciu în acest cadru pe care îl oferă context pandemic. Statistic vorbind, din datele colectate, toți clienții noștri au vândut peste medie în această perioadă și au convertit un număr mare de clienți în utilizatori fideli; utilizatori care au continuat să folosească aplicația și după ce s-au redeschis restaurantele. Din numărul restaurantelor care folosesc TapTasty vă putem enumera: Piața9, Street Coffee Roasters, Narcoffee, Due Fratelli România, Euphoria Biergarten, Via29, Spartan, Trattoria Il Calcio, American Grill, Yumm Pizza, Super Mama și mulți alții.

Cât de mult a evoluat TapTasty de la început și până în prezent? I-ați adăugat noi funcționalități? Este în continuă dezvoltare?

Aceasta este o întrebare foarte bună, care, după părerea mea, reflectă cel mai bine serviciul TapTasty, și anume, oferirea de noi funcționalități și dezvoltare continuă. Din punct de vedere tehnic, TapTasty a evoluat mult în ultimul an și este un serviciu în continuă dezvoltare. Clienții TapTasty sunt informați de toate funcționalitățile noi dezvoltate și beneficiază de ele în mod gratuit. De asemenea, suntem deschiși pentru orice propunere făcută de clienții noștri pentru a adăuga alte funcționalități. În implementarea funcționalităților luăm mereu în calcul utilitatea acestora și nevoia pe care o rezolvă pentru clienții noștri.

Care este aria răspândirii clienților voștri în prezent și unde vreți să vă extindeți?

În prezent, serviciul TapTasty se mândrește cu clienți de top nu doar din România, ci și din afara granițelor. Suntem în plin proces de extindere pe piața olandeză, poloneză și USA. Target-ul nostru este să ne extindem la nivel internațional în Europa și SUA prin intermediul unor parteneriate strategice cu agenți locali.

Câți clienți aveți în prezent și ce așteptări ai peste cinci ani?

În prezent avem un număr de 38 de clienți, pentru unii dintre ei suntem în proces de dezvoltare al aplicațiilor mobile. Viziunea noastră peste 5 ani este să avem un număr de peste 500 de clienți și să fim prezenți pe toate cele cinci continente.

Cum vezi evoluția IT-ului local și național în ultima vreme? Se poate spune că Oradea începe să conteze pe harta ecosistemului IT din România?

Chiar dacă se furnizează și servicii de tip outsourcing în Oradea, cred că din punct de vedere al oportunităților și al șansei de reușită, companiile de IT locale ar trebui să joace “cartea” dezvoltării unui produs/serviciu. Cu siguranță, din punct de vedere al potențialului de absolvenți și forței de muncă, încă nu se apropie de Cluj, București, Iași sau Timișoara, însă avem foarte mulți oameni talentați în Oradea, ale căror idei încep să se facă cunoscute. Cu alte cuvinte, credem că accentul pus pe valoare și nu pe cantitate vor face ca sectorul IT orădean să se dezvolte sănătos și suntem convinși că vor apărea produse și servicii foarte bune, made in Oradea!

TapTasty, o aplicație menită să sprijine sectorul HORECA

Articol apărut în Transilvania Business nr. 24

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Startup de inteligență artificială din Cluj, finanțat de EIT Health

Articolul următor

Olandezii de la Aegon vor finanța baschetul clujean

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share