Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Aeroportul Oradea: Investitii pentru orizonturi largi si senine

R.A. Aeroportul Oradea are un nou management, un terminal nou, proiecte de investiții și progame pentru a crește traficul și beneficiile pentru mediul economic. Care sunt soluțiile în plină criză globală și ce se vede la orizont, explică Gheorghe Răcaru (fost director general al Tarom și Blue Air), președintele Consiliului de Administrație.

Care sunt argumentele și obiectivele noii echipe de management, care sunt atuurile principale?

Alături de mine, din Consiliul de Administrație fac parte profesioniști, oameni care au activat în domeniul aviației și care încă își desfășoară activitatea în acest domeniu: Tudor Jidav (fost director al Aeroportului Internaţional “Henri Coandă” Otopeni) și Răzvan Horga (actual director general interimar al Aeroportului Oradea și specialist în transporturi aeriene), oameni de afaceri de pe plan local, ca Alexandru Pop (managerul grupului de firme Sapient), Dan Popuş (managerul companiei Plastor Trading din Parcul Industrial Oradea), Dan Vîlceanu (avocat), precum și un reprezentant al Ministerului de Finanțe – Doina Drăghici.

Ce investitii recente susțin planurile și strategia pentru 2021-2022? Care sunt upgrade-urile de care se pot bucura pasagerii și companiile care deservesc Oradea?

Anul acesta a fost finalizat un nou terminal cu o suprafaţă de 2.925 metri pătraţi, având capacitatea de a deservi 600 de pasageri pe oră, 3 porți de îmbarcare, 5 ghișee check-in și o parcare cu 133 de locuri. Un alt obiectiv de investiții, pe lângă construirea terminalului nou, a fost reabilitarea platformelor existente și a drumurilor de incintă în perimetrul Aeroportului Oradea prin care s-au creat 71 de noi locuri de parcare în zona Terminalului 2.

În următoarea perioadă vor fi depuse cereri de finanțare pentru alte două proiecte de modernizare a infrastructurii aeroportuare vizând creșterea gradului de siguranță și securitate și dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea. Prin acestea urmărim următoarele obiective: prelungirea pistei (cu 400 m) pe direcția sud, astfel pista va avea 2.500 m lungime și va permite operarea fără restricții pentru aeronavele din familia Boeing 737 și Airbus A320 indiferent de condițiile meteorologice; dotarea cu instrumente de radionavigație a pragului de sud al pistei pentru a permite ca aterizările ghidate să se poată efectua și fără a survola Municipiul Oradea; gard inteligent dotat cu senzori și sistem de monitorizare TVCI și drum perimetral pentru sporirea securității; reabilitarea, extinderea și modernizarea platformei de îmbarcare/debarcare ce va asigura staționarea a încă 3 aeronave categoria ”C”; asigurarea mijloacelor și echipamentelor pentru întreținerea și mentenanța suprafețelor de mișcare și a instalației de balizaj; construirea unei remize pentru formația de salvare și stingerea incendiilor și dotarea acesteia cu două autospeciale de ultimă generație.

Care au fost provocările și cum a fost gestionată situația dificilă creată de criza sanitară din 2020?

Pandemia generată de noul coronavirus SARS-Cov 2 a determinat scăderea dramatică a numărului de pasageri, iar veniturile aeroportului au scăzut cu 45%. Prin urmare, aeroportul a fost obligat să își reducă cheltuielile de funcționare, recurgând la ajustarea organigramei și trimiterea în șomaj tehnic a 42% din personal pe perioada stării de urgență. Pentru a veni în întâmpinarea operatorilor de transport aerian, am luat decizia de a reduce taxele aeroportuare cu aproximativ 50%. În plus, pentru a sprijini activitatea companiilor aeriene care reiau sau încep operațiunile de zboruri de pe Aeroportul Oradea în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, Aeroportul Oradea a administrat o schemă de ajutor de stat în valoare de până la 1.000.000 euro. În luna mai, Primăria Municipiului Oradea a demarat procedurile pentru aprobarea unor măsuri de sprijin pentru dezvoltarea accesibilității aeriene a Municipiului și a județului Bihor. În luna august a fost emisă decizia Comisiei Europene prin care se aprobă o schemă de ajutor de stat pentru operatorii aerieni care vor dezvolta noi destinații internaționale în vederea reducerii impactului pandemiei de COVID-19 asupra afacerilor locale. Procedura publică de selecție a ofertelor a fost publicată în data de 17 august, iar în urma evaluării compania Ryanair va beneficia de un ajutor de 800.000 de euro pentru a zbura începând cu luna februarie 2021 cu câte două frecvențe săptămânale spre următoarele 4 destinații internaționale: Londra (Stansted), Milano (Bergamo), Bologna și Düsseldorf (Weeze).

Care sunt beneficiile principale pentru oraș/județ în condițiile noilor planuri și efectele pozitive anticipate?

În primul rând ne dorim să oferim o mai bună flexibilitate și o gamă tarifară care să stimuleze noi segmente de călători pe relația cu Capitala. Multiplele frecvențe zilnice le vor permite pasagerilor care călătoresc în scop de afaceri să petreacă o zi întreagă de lucru în București sau Oradea, zburând dimineața și întorcându-se seara, fără a mai fi nevoiți să înnopteze din cauza orelor de zbor nepotrivite. Totodată, oferta de locuri mai numeroasă, inclusiv cu aeronave de peste 120 de locuri, se va adresa mai bine segmentului de trafic turistic prin oferirea de bilete de avion la prețuri competitive. Este de așteptat ca aceasta să aibă un impact pozitiv, mai ales asupra pachetelor city break pentru Oradea și Băile Felix și, pe viitor inclusiv pentru tururi în județul Bihor. Deloc de neglijat în această categorie vor fi și cursele externe, Oradea fiind un oraș cu un potențial turistic fantastic, ce poate fi vândut nu doar către românii din Diaspora, care beneficiază astfel și de un acces facil și ieftin acasă, cât și către turiștii străini, după cum s-a văzut înainte vreme când Ryanair a mai operat zboruri din Oradea. Nu în ultimul rând, este de așteptat ca aceste zboruri, alături de alte destinații internaționale viitoare, să susțină eforturile autorităților locale de a atrage investitori în parcurile industriale din municipiu și județ.

Care este mesajul dvs. pentru călători și pentru comunitatea de business din Bihor?

Conectivitatea aeriană este un barometru pentru dezvoltarea economică a unei comunități, iar scopul nostru este revitalizarea Aeroportului Oradea pentru a-i permite să își joace cu brio rolul semnificativ pe care îl are în dezvoltarea Municipiului Oradea și a județului Bihor. Vom continua să ne implicăm în realizarea de legături aeriene semnificative nu doar pentru segmentele de trafic turistic și diaspora, cât mai ales pentru a deservi mediul de afaceri și investițiile din parcurile industriale locale. Una dintre priorități este conectarea Aeroportului Oradea la cel puțin un aeroport hub, ceea va extinde paleta de destinații accesibile, permițând unui pasager să ajungă de la Oradea pe cale aeriană oriunde în lume în cel mai scurt timp posibil și cu un minim de escale.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Premiera europeana la Timisoara în 2021 - noul concept ibis Square al Accor

Articolul următor

Hrana sustenabilă este o responsabilitate comună: Transavia prezintă primul raport de sustenabilitate din industria alimentară, realizat de o companie cu capital 100% românesc

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share