Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Care vor fi următoarele autostrăzi funcționale în Ardeal

160 km din Autostrada Transilvania (A30, Autostrada Sebeș – Turda (A10) și două loturi din Autostrada Sibiu – Pitești (A1) sunt proiecte vizate spre finalizare de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC) în următorii patru ani.

MTIC a organizat o ședință de lucru, de final de an, cu șefii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Mariana Ioniță, și Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), Eugen Cojoacă.

Ministerul a convenit cu CNAIR ca România să beneficieze, în următorii ani, de 1.000 km de autostrăzi (700 km) și drumuri expres (300 km). Sunt cuprinse aici A7 (340 km), Autostrada Transilvania (fără Tunelul Meseș) – 160 km, Sebeș – Turda, Lugoj – Deva, inelul Bucureștiului, Drumurile Expres Craiova – Pitești, Brăila – Galați, loturile 1 și 5 din Autostrada Sibiu – Pitești.

Ele pot fi finalizate în următorii patru ani. Aceste lucruri nu pot fi realizate fără documentații bine făcute, astfel încât să nu mai fie contestate de fiecare dată, fără transparență sau fără implicarea tuturor factorilor interesați în astfel de proiecte.

Există o colaborare foarte strânsă cu ANAP, fapt care se vede și din prisma documentațiilor pe care le lansează CNAIR, a timpilor de validare și a contestațiilor mult mai puține, pe care le fac ofertanții pe documentațiile de achiziții.

Mai sunt pași care trebuie făcuți, iar aici mi-aș dori o mai mare transparență pe astfel de proceduri de licitație, înființarea completurilor specializate, implementarea măsurilor de întărire și dezvoltare a capacității administrative. Publicați răspunsurile la clarificări, faceți asta în mod transparent și cu siguranță vom avea cu toții de câștigat!”, a îndemnat ministrul Lucian Bode.

În 2020, la CNAIR a încheiat contracte de execuție de 10 miliarde de lei, din care pentru autostrăzi și drumuri expres, de 6,7 miliarde, pentru drumuri naționale, de 1,5 miliarde, pentru variante de ocolire, de 1,6 miliarde de lei.

Aceasta a lansat licitații pentru proiectare, execuție sau documentații validate de către ANAP de 6 miliarde de euro. CNAIR a contractat lucrări de 8 miliarde de euro, iar pe toate modurile de transport de la minister au fost contractate lucrări de 11,5 miliarde de euro.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Care sunt motivele includerii unei cabine foto in peisajul evenimentului tau

Articolul următor

Patru oferte pentru linia de sortare a Poștei Române din Cluj

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share