Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

“Consumatorii pun acum presiune pe digitalizarea afacerilor”

Consumatorul e constant conectat de ceea ce poate face cu tehnologia, iar acum evaluează organizațiile în baza experiențelor digitale pe care le primește, susține Erik Barna, fondator al companiei IT Life Is Hard (LIH) Cluj.

Acesta a menționat că digitalizarea a provocat o schimbare în comportamentul de consum al clienților, mai ales din segmentul 22-38 ani, iar ei pun presiune acum pe transformarea digitală a afacerilor, conform X-Primm.

“Pentru companii, transformarea digitală este un proces complex, uneori costisitor. “Business as usual” nu mai este suficient, companiile trebuie să se transforme să se reinventeze, atât ca și procese de business, cât și ca și mod de abordare a clienților.

Transformarea trebuie să fie rapidă, dinamică, flexibilă și să corespundă așteptărilor clienților pentru a le oferi o experiență digitală optimă. Pentru acest lucru trebuie în primul rând să înțelegem cine și ce dorește acest nou tip de client digital, spune Barna.

Consumatorii s-au orientat masiv către mediul online, companiile și industriile s-au văzut nevoite să reacționeze rapid. Să treacă rapid de la “nice to have” la “must to have”. În doar câteva luni, companiile din majoritatea sectoarelor au încercat să accelereze adaptarea la tehnologii digitale, iar în sectorul public a crescut interesul pentru dezvoltarea și implementarea de soluții digitale.

Una dintre provocările cele mai mari, dar mai puțin vizibile, a fost cerința bruscă de digitalizare, optimizare și automatizare a proceselor interne, a operațiunilor zilnice normale. O provocare la fel de majoră o reprezintă și transformarea rapidă a interacțiunii cu clientul.

Companiile au trebuit să-și diversifice canalele de interacțiune cu clienții, trecând mult pe online, dar în același timp au trebuit să găsească soluții să mențină și comunicarea pe canalele tradiționale pentru clienții fără acces la tehnologie sau mai puțini literați digital.

În sfera provocărilor intră și confidențialitatea și securitatea datelor, reglementările legislative specifice industriei, reglementări care sunt în acest moment un pic depășite de realitățile cotidiene.

Primul furnizor de soluţii software listat la Bursa de Valori Bucureşti a contractat o finanţare în scopul dezvoltării de noi module în aplicaţiile existente din portofoliul companiei. LIH este controlat 63,4% de Ioan-Cătălin Chiş, iar Erik Barna, director general, deţine 13,3%. 

Total
125
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Care vor fi marile investiții ale anului în Zalău

Articolul următor

Începută ca o afacere de familie, Sergiana a ajuns în topul companiilor brașovene: evoluția și concluziile anului 2020

Citește si:
Total
125
Share