Brașov Elite în business Gastronomie Ultimele stiri

Începută ca o afacere de familie, Sergiana a ajuns în topul companiilor brașovene: evoluția și concluziile anului 2020

Compania Sergiana Prodimpex SRL are ca obiect de activitate fabricarea de preparate din carne, cu sediul în Poiana Mărului. Înființată în anul 1994, aceasta face parte din grupul Sergiana și are în prezent o capacitate de producție de 30 de tone pe zi. Compania raportează an de an o cifră de afaceri în creștere, în 2019 aceasta ajungând la peste 187 de milioane de lei. Profitul companiei a depășit 2,7 milioane lei. Activele imobilizate și capitalurile proprii valorează peste 40 de milioane de lei fiecare, iar numărul mediu de angajați este 728.

Sergiana a început ca o mică afacere de familie în 1992. Primul pas a fost o brutărie construită în satul Poiana Mărului, lângă Braşov. A urmat o carmangerie, iar primele produse şi preparate din carne cu marca Sergiana Poiana Mărului au apărut în Decembrie 1994.

Astăzi Sergiana Grup reuneşte firme care însumează circa 1.400 de angajaţi, iar companiile integrate în această structură operează în diverse domenii, de la cultura plantelor cerealiere şi producerea de furaje, continuând cu creşterea animalelor, abatorizarea, procesarea cărnii, reţele de magazine şi distribuţie, restaurante şi organizarea de evenimente, principala activitate şi nucleul de dezvoltare fiind producţia de carne şi preparate din carne.

Din 2018, conducerea executivă a Grupului i-a revenit Dianai Zahariea, cea care a preluat funcţia de director general de la tatăl său, Tudor Neculoiu, membru fondator al Sergiana Prodimpex.

Evoluţie 2019 – 2020 / Concluzii 2020

Ultimele două distincţii obţinute în cadrul Galelor Progresiv Awards 2020, chiar dacă nu sintetizează evoluţia ultimilor doi ani, reprezintă repere importante în acest sens. Sergiana Grup a ocupat locul întâi la categoria „Best Verticaly Integrated Business”, în timp ce Sergiana Prodimpex s-a clasat pe prima poziţie a secţiunii „Best Independent Retailer – Transilvania”.

Referitor la impactul actualei crize sanitare, se evidenţiază două zone de discuţie.

La fel ca în toată lumea, divizia horeca a Grupului suportă reculul înregistrat de industria ospitalităţii, iar reorientarea parţială a activităţii prin sisteme de livrări nu a reuşit să apropie performanţele actuale de media anilor trecuţi. Cu toate acestea, în octombrie, Sergiana a inaugurat un nou restaurant – al zecelea! – în cel mai nou şi modern mall din oraş, AFI Braşov.

În ceea ce priveşte producţia de carne şi preparate din carne şi comercializarea acestora, în primele 9 luni din 2020, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, Sergiana a înregistrat o creştere medie a vânzărilor de 9%. Notabil este faptul că Grupul a menţinut ritmul proiectelor sale de investiţii, astfel încât continuă programul de remodelare a punctelor comerciale din reţeaua Kaufland, în timp ce numărul magazinelor proprii a atins nivelul a 59 de unităţi. Referitor la perspectiva apropiată, divizia comercială a Grupului va face, încă din acest an, un pas important în direcţia modernizării prin lansarea unui magazin online”.

Related posts

Azomureș a finalizat lucrările aferente opririi planificate a instalațiilor 

Ligia Voro

Românii ar alege o carieră în IT pentru atractivitate, siguranță și salarii mari

Traian Dan

România, invitată în marea familie a Bălţatei europene

Stefana Muresan

Societatea care administrează Aquaparkul Nymphaea, pe profit în ciuda pandemiei

Traian Dan

Metode moderne de predare pe bază de jocuri (gamification), dezbătute la UVT

Stefana Muresan

Consiliul UE propune adoptarea unei măsuri pentru a stimula exportul de medicamente generice și biosimilare

redactia

Se profilează o rețea de școli în sistem finlandez în Transilvania

Nora Dumitrescu

A apărut primul magazin mobil cu produse locale din Transilvania

Nora Dumitrescu

Britanicii de la DS Smith au finalizat achiziția EcoPack Ghimbav şi Ecopaper Zărneşti, tranzacție de 208 mil. euro

Stefana Muresan

Cel mai important proiect pentru 2021 pe care îl va dezvolta producătorul mondial de farfurii din Alba Iulia

Ion Surdu

Romania – the CEE region’s rising star will soon become its second largest economy

Ligia Voro

Daniel Rusen, numit Director de Marketing și Operațiuni la Microsoft România

redactia

Go StarTech – provocarea lansată start-up-urilor tech de către GoTech World și Telekom Romania

Ligia Voro

Cel mai mare muzeu în aer liber din România s-a redeschis pentru public

Ion Surdu

Camera de Comerț Sălaj are o nouă conducere. Paul Morar, președinte

Nora Dumitrescu

Tarom şi-a majorat cu 1,4% cota de piaţă în România și a consemnat un record de pasageri pentru ultimii 10 ani

redactia

Cum este afectată industria HoReCa de răspândirea Covid-19 și ce măsuri solicită guvernului reprezentanții acesteia

Ion Surdu

Programul de Burse Schweighofer: 8000 de lei anual pentru un student în anul universitar 2017/2018

redactia

Opt companii interesate să realizeze două pasaje rutiere în Sinaia și Predeal

Ion Surdu

Industria auto: între criza sanitară și provocările tehnologice și de mediu

Transilvania Business

Eurostat: România a exportat în UE vin în valoare de 25 milioane de euro

Papuc Irina

Discuții interministeriale despre dezvoltarea investiţiilor germane în România

Stefana Muresan

Un startup finlandez deschide un birou în Cluj după ce a câștigat o investiție de 12 milioane de dolari

Ion Surdu

SIFI TM Agro anunță noi servicii de ultimă generație la Siloz Carani

redactia

Leave a Comment