Cluj Investitii Judete Turism Ultimele stiri

Transport cu telegondola pe traseul Salină – Cheile Turzii – Cheile Tureni

Un parteneriat realizat între Primăria Turda și Consiliul Județean Cluj în vederea accesării de fonduri europene își propune să lege Salina (administrată de primăria din Turda), Cheile Turzii și Cheile Turenilor (de sub tutela Consiliului Județean), dar și alte obiective turistice, printr-o linie de telegondolă. Prin implementarea acestui sistem de transport pe cablu, Turda ar putea deveni cel mai important punct turistic din România.

Primarul din Turda, Cristian Matei, anunța la începutul anului un proiect privind amenajarea pe bani europeni a unei telegondole în zona Salinei Turda, cel mai vizitat obiectiv turistic din județ, media fiind de circa 700.000 de turiști pe an. Telegondola urma să lege Salina Turda de o parcare turistică care urma să fie amenajată de municipalitatea turdeană într-o extremitate a localității. Proiectul a fost reorientat printr-un parteneriat cu forul județean clujean.

De la Salina Turda spre Cheile Turzii și Cheile Turenilor

Noul proiect intitulat, REȚEA DE TRANSPORT URBAN ȘI PERIURBAN PE CABLU va avea un traseu de la Salina Turda spre Cheile Turzii și Cheile Turenilor. „Pornind de la faptul că Turda este singurul oraș din România cu transport public de călători utilizând tehnologii verzi, integral electric, ne dorim să ducem Turda la un alt nivel, motiv pentru care am început să pregătim, împreună cu Consiliul Județean Cluj, un proiect îndrăzneț, unic în regiune și anume: realizarea unui transport urban și periurban (limitrof) pe cablu. Această idee pe care am avut-o în urmă cu câțiva ani s-a transformat într-un proiect de suflet pentru mine și iată că astăzi suntem în punctul în care demarăm studiile de oportunitate și protocolul de colaborare cu județul Cluj. Acest sistem va reprezenta o alternativă ecologică de transport și va uni toate punctele turistice ale Turzii, inclusiv Cheile Turenilor și Cheile Turzii. Dorim să oferim cetățenilor o nouă alternativă de transport electric, incluzând în obiectivele turistice ale zonei această atracție inedită, cu scopul de a crește potențialul turistic al zonei. În conformitate cu Planul Național de Redresare și Reziliență, Pilonul I: Investiții și reforme pentru tranziție verde și schimbări climatice, care are ca obiective dezvoltarea transportului durabil și a diverselor programe de mediu, precum și Pilonul II: Servicii publice, dezvoltare urbană și valorificarea patrimoniului, se dorește a se pune în aplicare inițiativa acestui proiect de transport urban și periurban pe cablu, pentru a asigura un impact pozitiv asupra standardelor de locuire și a calității vieții, ideea proiectului incluzând mobilitatea urbană, regenerarea urbană și valorificarea patrimoniului local. Suntem optimiști și sperăm că vom atrage fonduri nerambursabile pentru acest proiect, deoarece Uniunea Europeană pune un accent important pe tot ceea ce înseamnă tehnologii verzi, nepoluante. Prin implementarea acestui sistem de transport pe cablu, alături de toate celelalte obiective turistice propuse, Turda ar putea deveni cel mai important punct turistic din România, astfel crescând considerabil numărul de turiști, asigurând o creștere economică sustenabilă la nivel local. Pe lângă acest rezultat important, se va dezvolta și mediul de afaceri și ecosistemul antreprenorial, prin înființarea de noi locuri de muncă și asigurarea atragerii de noi investitori”, declară primarul Cristian Matei.

Proiecte de câte 5 milioane de euro pentru castrul roman Potaissa și mormântul lui Mihai Viteazul

Administrația locală din Turda are și două proiecte cu bani europeni, de câte 5 milioane de euro, pentru punerea în valoare a zonei castrului roman Potaissa (inclus și el în proiectul telegondolei), dar și a mormântului lui Mihai Viteazul, acestea urmând să se alăture principalelor atracţii ale oraşului.

În cadrul proiectului destinat castrului vor fi realizate intervenţii cu rol de restaurare/reabilitare, conservare şi protecţie a Castrului legiunii V Macedonica de la Potaissa. Vor fi amenajate și marcate la suprafaţă principalele drumuri din interiorul castrului (Via Pretoria, Via Principalis, Via Decumana) și va fi recreat circuitul perimetral (Via Sagularis), care va permite atât vizitarea castrului, cât şi monitorizarea/întreţinerea obiectivului. Pe circuitul de vizitare se vor crea locuri de odihnă prevăzute cu bănci, pubele, cişmele cu apă potabilă și se vor amplasa panouri informative (cu prezentarea generală a castrului, sisteme de ilustrare grafică și indicatoare de traseu) în puncte cheie ale drumurilor romane și în zonele de intersecție ale acestora. Se va realiza delimitarea (împrejmuirea) și valorizarea castrului ca obiectiv turistic.

Proiectul european “Regenerarea Zonei Obelisc Mihai Viteazul” prevede reabilitarea și modernizarea de străzi de acces la obiectiv, cu prevederea de piste pentru biciclete și spații de parcare la Aleea Obeliscului, crearea de zone pietonale, reconversia și refuncționalizarea unei zone neutilizate, degradate și crearea unui nou parc public în zona Obelisc Mihai Viteazul, amenajarea unui foișor/turn cu platforme de observare, amenajarea de zone pentru activități culturale/de evenimente și asigurarea de dotări și facilități.

Deschiderea unei noi mine în Salina Turda – Mina Iosif

Administrația locală din Turda și-a propus și deschiderea unei noi mine în Salina Turda, spațiu care în acest moment nu este accesibil turiștilor. Astfel, a fost finalizat și aprobat de Consiliul Local studiul de fezabilitate pentru deschiderea și modernizarea Minei Iosif. Un proiect spectaculos care va dubla capacitatea de vizitare a obiectivului turistic. Proiectul a fost realizat de aceiași arhitecți care au proiectat și actualele mine. Proiectul este foarte spectaculos, va avea mai multe lifturi de acces, iar structura interioară va ieși la suprafață, formând un turn de observare. De asemenea, vor fi multe zone de agrement, restaurante, spații de joacă pentru copii, trasee de escaladă etc. Valoarea acestui proiect este estimată la 18 milioane de euro.

O altă investiție de anvergură, sală polivalentă de 18 milioane de euro

Lucrările la noua sală – etapa 1, organizare de șantier – au debutat în septembrie. Pe terenul de 6.845 mp va fi construită o sală polivalentă cu un etaj, care va avea o suprafață utilă de 10.071 mp și o capacitate de 3.320 de locuri. Prin construirea noii săli vor fi asigurate condițiile necesare pentru desfășurarea de competiții sportive la nivel internațional, dar și pentru organizare de concerte, dar și alte evenimente socio-culturale. Acest proiect integrează și celelalte facilități sportive din zonă și va aduce beneficii vieții sportive și culturale din municipiu. CNI a finalizat procedura de licitație pentru construirea Sălii Polivalente din Turda, o investiție de 18 milioane de euro, aceasta fiind câștigată de clujenii de la ACI.

“Proiectantul general a finalizat proiectul tehnic al Sălii Polivalente, acesta fiind designul final agreat atât de noi, cât și de finanțator, în corelare ambientală și arhitecturală cu toate celelalte proiecte de investiții propuse sau existente în această zonă. În următorii ani, întreaga zonă din proximitatea stadionului va deveni un pol principal de desfășurare a activităților sportive de performanță, la nivel internațional”, a declarat primarul Cristian Matei.

Turda, primul oraș din România cu transport public integral electric

“Acest lucru a fost posibil pe baza proiectelor obținute în cadrul Planului de Mobilitate Urbană, care prevăd asfaltarea și modernizarea străzilor principale pe care circulă mijloacele de transport în comun (cu piste de biciclete, alveole pentru autobuze, construirea de stații moderne, e-ticketing, monitorizare video). Deja acest proiect este în implementare, au fost demarate lucrări de modernizare și au fost livrate 18 autobuze electrice din cele 20, urmând ca în luna decembrie să fie inaugurată noua companie de transport public a municipiului Turda, subordonată Consiliului Local. Urmează implementarea sistemului de Bike Sharing”.

(Publicat în ediția print TB nr. 98 – noiembrie/decembrie 2020)

Related posts

Una dintre cele mai frumoase case din Sibiu, scoasă la vânzare cu 2 milioane de euro

Papuc Irina

Aeroportul Internațional Sibiu, rol strategic în creșterea sustenabilă a regiunii

Stefana Muresan

Noi oportunități de afaceri pentru companiile românești

Stefana Muresan

FOTO: 30 milioane de euro pentru modernizarea sistemului de mobilitate urbană în Făgăraș

Ligia Voro

Primul McDonald’s din Zalău, gata în septembrie. Va fi pentru mașini

Nora Dumitrescu

Helios Phoenix: We are continuously looking at BTS projects

Ionut Oprea

Tirrena Scavi și Spedition UMB, câștigătorii contractelor de proiectare și execuție a tronsoanelor 1 și 2 ale drumului expres Craiova – Pitești

redactia

Asiguratorii și-au mutat biroul în propria locuință

Nora Dumitrescu

Francezii de la Auchan au pornit recrutările în Ardeal și Banat

Nora Dumitrescu

Primul strat de asfalt de pe lotul Râşnov-Cristian ar putea fi aşternut până vine iarna

Papuc Irina

Tehnologiile viitorului la Bosch Future Mobility Day 2019

Stefana Muresan

Grupul BT a ieșit în câștig cu 300 de milioane de euro

Nora Dumitrescu

Untold a făcut 1,6 milioane de euro în 30 de secunde

Nora Dumitrescu

Lotul 1 din Autostrada Sebeș – Turda, aproape de finalizare

Nora Dumitrescu

Soluţie verde pentru filtrele de particule

redactia

Sistemul automat de încărcare wireless de la Continental: convenabil și eficient

Stefana Muresan

Timişul, Aradul și Bihorul, în fruntea producției de grâu din România

redactia

Five billion euros of development projects to be showcased at the Hungarian booth of EXPO REAL in Munich

Ionut Oprea

Arad: 15 hale industriale de peste 100.000 mp. vor fi contruite în județ

redactia

Kadra (ex. Aluterm) Cluj, 35 mil. lei cifră de afaceri în 2018.

A. I.

Mobilizare pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda: a început montarea parapeților

Ion Surdu

APIA alocă peste 22 de milioane de euro pentru conservarea pădurilor

Traian Dan

Clujana se reinventează și deschide 8 magazine noi

Stefana Muresan

Pe unde vor circula trenul metropolitan și metroul din Cluj

Stefana Muresan

Leave a Comment