IT&C

Strategii de marketing pentru comerțul electronic al anului 2021

Se estimează că evoluția comerțului electronic ar avea o creștere de până la 476 miliarde de dolari până în 2024. Odată cu acest boom digital, magazinele online sunt nevoite să depună eforturi suplimentare pentru a se diferenția. Totodată, asta implică crearea unei strategii unice și eficiente de marketing.

Gandeste-te numai la asta: într-un singur minut, clienții folosesc coduri de reducere, urmăresc influencerii pe platformele sociale, dau clic pe reclame de pe Facebook, citesc e-mailuri promoționale, compară prețuri și cheltuiesc milioane de lei online. Prin urmare, pentru a atrage atenția publicului țintă, specialiștii în marketing ar trebui să țină cont de aceste noi tendințe și strategii de marketing pentru a crește vânzările:

Marketing de conținut

Internetul înseamnă conținut, de la GIF-uri haioase până la articole bine documentate sau webinarii. Prin urmare, clienții își petrec peste o treime din zi delectându-se cu conținut, de pe mai multe tipuri de dispozitive.

Așadar, cum folosești marketingul de conținut în avantajul tău?

Internetul oferă marketerilor o multitudine de mijloace eficiente de conectare cu clienții potențiali sau existenți. De exemplu, un conținut de calitate și informativ poate duce la fidelizarea consumatorilor și ajuta clienții să ia decizii de cumpărare în cunoștință de cauză.

Marketingul de conținut implică crearea de materiale (de exemplu, videoclipuri, postări de blog, GIF-uri etc.) care atrag, convertesc și fidelizează publicul țintă. Prin această strategie educi potențialii clienți cu privire la serviciile / produsele tale, stabilindu-ți în același timp o poziție de lider în domeniu.

Logica este simplă: furnizezi în mod gratuit conținut informativ și care rezolvă problemele potențialilor clienți. De asemenea, îți poți prezenta expertiza, ceea ce înseamnă că produsele și serviciile tale vor fi alternativa evidentă ori de câte ori potențialii clienți vor vrea să încerce singuri anumite strategii oferite. Mai mult, crearea de conținut îți oferă posibilitatea de a-ți prezenta produsele.  

În mod ideal, conținutul ar trebui să fie bine cercetat, aprofundat și util. Conținutul de calitate include:

  • Testimoniale, mărturii și studii de caz
  • Conținut interactiv – teste sau quiz-uri care ajută clienții să își identifice problema
  • Conținut informativ – webinarii, tutoriale sau ebook-uri
  • Conținut instructiv –  postări pe blog

Prioritizeaz-ți ideile și creează conținut în jurul lor. Când generezi conținut, încearcă să utilizezi cât mai mult cuvintele tale cheie (le vei găsi cu ajutorul Google). Experții recomandă să nu te abateți de la ceea ce funcționează – cel puțin nu prea departe!

De asemenea, crează conținut mai bun decât cel deja existent adaugă plus valoare acestuia. După ce ai terminat, publică-l și distribuie-l pe blog, în email și pe rețelele sociale frecventate de clienții tăi. 

Marketing prin recomandări

Deși subevaluat, marketingul prin recomandări reprezintă o strategie puternică de marketing pentru sectorul de eCommerce. Suntem ființe sociale cărora le place să împărtășească experiențe, să facă parte dintr-un grup sau sau să se identifice cu el.  Vrem ca prietenii să evite experiențele îngrozitoare sau să se bucure de cele bune.

Configurează un program de marketing prin recomandări prin utilizarea unor servicii de software performant. În acest timp, asigură-te că oferi stimulentele potrivite.

De exemplu, un cupon de reducere va funcționa perfect pentru produsele utilizate frecvent în timp ce stimulentele în numerar sunt excelente pentru un tip de achiziție unică de produs / serviciu. 

Omni-Channel Marketing

În timp ce stabilești cel mai bun ROIpe un canal de marketing trebuie să ții cont și de conectarea cu clienții. Astfel, marketingul Omni-channel devine o necesitate absolută.

Un sondaj Adobe a concluzionat că: 59% dintre consumatori cercetează și compară magazinele online de pe o piață înainte de a face o achiziție în timp ce 48% se uită la site-urile mărcilor, 40% la magazinul online, 38% la recenzii, 22% caută înformația și pe rețelele sociale și 19% la conținut video. Clienții sunt deja pe toate canalele, de aceea este nevoie ca site-urile de comerț electronic să țină pasul.

Reține, marketingul omni-channel nu presupune prezența pe toate canalele de marketing existente. Nu. Este vorba de focalizarea atenției pe canalele de marketing pe care frecventează publicul tău țintă, maximizarea vizibilității în online pe acele platforme și crearea de oportunități de interacțiune cu potențialii clienți.

Pentru a asigura un marketing cross-channel de succes, depune eforturi să îți înțelegi clienții-țintă cât mai bine. Folosește AI și algoritmi bazați pe învățarea automată pentru a analiza datele cu privire la comportamentul consumatorului și pentru a prezice astfel comportamentele de grup.

Apoi, personalizează mesajele promoționale și recomandările de produse astfel încât să se potrivească fiecărui client. 42% dintre consumatori sunt deranjați când li se prezintă informații și oferte irelevante. Mai mult, oferă clienților fideli cupoane de reducere, reclame inteligente retargetate, videoclipuri utile personalizate sau mesaje pe rețelele sociale.

Partneriatul cu o agenție expertă în marketing precum Markertomize îți poate fi de mare folos în dezvoltarea online a afacerii tale. Ne concentrăm pe afacerea ta, îți oferim soluții utile și rezultate măsurabile. Contactează-ne pe hello@marketomize.ro pentru mai multe informații.

Related posts

Vegis.ro în 2018: afaceri de 2.6 milioane euro și creștere de 40%

redactia

Studiul pieței IT din Cluj lansat azi

A. I.

Tablă inteligentă şi tablete pentru elevi, proiect pe fonduri europene

redactia

EIT Digital își extinde rețeaua în România, Techcelerator se alătură

Ligia Voro

Iulian Iuga, Accesa: “Am reușit să avem succes pe propriile picioare”

Stefana Muresan

Prima ediție a L.I.F.T. Social Media Training 2019. Despre social media, tool-ul fascinant care pune lucrurile în mișcare (I)

Ligia Voro

Clujul, timp de două zile capitala europeană a clusterelor

Ligia Voro

50 mil. euro investiți în start-up-uri de AI, până în 2025

Papuc Irina

Fida Solutions va realiza portalul online al proiectului Mara Strategy

Nora Dumitrescu

Conacul Wass din Românași, inventariat în format 3D

Nora Dumitrescu

Orange Fab anunță noi colaborări și mai multe domenii de activitate vizate

Ligia Voro

Informaticienii se aliază ca să scoată sistemul medical și firmele din criză

Nora Dumitrescu

RODIH: PNRR ocolește IMM-urile, clusterele și Centrele de Inovare Digitală din România?

Nicolae Pop

Costin Lianu, Smart eHub: Doar 8% dintre IMM-urile româneşti au adoptat procese de digitizare

Papuc Irina

Fonduri de peste 29 de milioane de euro pentru proiete în IT

redactia

Sether lansează sether.com – platforma pentru monitorizare digitală

Ligia Voro

Elevii din Ardeal, pregătiți să devină IT-iști

Nora Dumitrescu

Cum te pot ajuta automatizările de marketing dacă  ai o afacere mică sau mijlocie?

A. I.

Elevii de la școli din Cluj învață matematică și informatică în laboratoare Digitaliada

Ligia Voro

Sharp și-a prezentat cel mai nou monitor, dedicat lucrului în Windows  

Ligia Voro

Daniel Metz punctează pentru NTT DATA: creștere cu 51% a cifrei de afaceri și 1600 de angajati pana la finele anului

Stefana Muresan

Emerson a ajuns la peste 2.500 de angajaţi la Cluj şi mai recrutează 150 de oameni

redactia

Manifestul startup-urilor de la Cluj, promovat ca bună practică în Europa

Nora Dumitrescu

Stratulat Albulescu advises Motion Equity Partners on the Romanian component of its investment in Educastream

Transilvania Business

Leave a Comment