Consumatorii casnici de energie care nu au schimbat contractul vor plăti în următoarele şase luni preţul cel mai mic pe care îl oferă în piaţa concurenţială furnizorul lor, iar companiile s-au angajat benevol să facă acest lucru. Anunțul a fost făcut marţi, 19 ianuarie 2021, pe Facebook, de ministrul Energiei, Virgil Popescu.
Noul termen 30 iunie
„Consumatorul trebuie să fie în centrul liberalizării, nu furnizorul, aşa încât furnizorii trebuie să dea preţuri mai bune şi să se bată pe acesta. Vineri, ANRE a pus în dezbatere modificarea Ordinului, după ce a avut discuţii şi cu Consiliul Concurenţei, şi cu noi, şi cu furnizorii, şi a modificat acest Ordin: a prelungit perioada de schimbare a contractelor de la 30 la 180 de zile, şase luni, până pe 30 iunie, şi a mai adăugat un lucru: se trece toată lumea în piaţa serviciului universal, dar furnizorii pot acorda discount la preţul concurenţial, adică factura să fie mai mică lună de lună, indiferent dacă clientul încheie contract cu el, se mută sau nu. Eu sunt uşor nemulţumit, că mi-aş fi dorit ca în Ordin să scrie că furnizorii au obligaţia să ofere preţul concurenţial cel mai mic clientului din portofoliul său. Că putea să fie preţul cel mai mic oferit cu obligaţie de preţ de serviciu universal cu discount obligatoriu, ca să ajungem la preţul concurenţial, sau preţul concurenţial, ar fi fost mai explicit”, a explicat Virgil Popescu.
Acesta a mai declarat că ANRE a discutat cu toţi cei patru furnizori, iar aceştia s-au angajat benevol să iasă public cu comunicate că vor acorda acest discount tuturor.
„Omul nu se mai înghesuie la ghișeele furnizorilor, îi vine acasă factura pe ianuarie la prețul cel mai mic – deci preț de serviciu universal, discount, preț final de plată, care e egal cu prețul concurențial – în fiecare lună va fi informat despre cea mai bună ofertă a furnizorului, le poate vedea și pe celelalte din piață pe comparatorul ANRE, și șase luni poate studia și opta. Primește acasă și o foaie în care, dacă optează, bifează direct și-și alege și trimite înapoi la furnizor și a încheiat procedura sau așteaptă o lună, două, trei, să vadă ce se mai întâmplă în piață. Dacă șase luni nu alege nimic, atunci discountul dispare, înseamnă că dorește serviciul universal, care e mai scump, și rămâne în piața serviciului. Potrivit Ordinului, furnizorii au obligația lună de lună să vină să-i ofere clientului această informație”, a explicat menţionat Virgil Popescu.