Consiliul Județean a avizat marți, 19 ianuarie 2020, în cadrul ședinței extraordinare, cea de-a treia variantă a traseului pentru șoseaua de centură Aleșd, votată și de către consiliul local al orașului Aleșd.
Varianta 3, cu o lungime de 5,9 kilometri, este cea recomandată de proiectant după ce a obținut, în urma unei analize multicriteriale, cel mai mare punctaj, fiind investiția cu cele mai reduse costuri, realizabilă în termenul cel mai scurt și cu cele mai mici cheltuieli de întreținere și operare.
„Varianta 3 are o zonă critică pe o lungime de 520 de metri unde, în spatele cartierului de blocuri din Aleșd, traseul variantei ocolitoare trece printr-o zonă care s-a configurat în ultimii ani ca zonă de locuit. Sunt 21 de case construite sau în construcție, de o parte și de alta a acestei porțiuni, care nu sunt atinse de traseu, dar traseul se suprapune pe o zonă care ar fi fost gândită ca o zonă exclusiv urbană, nu de tranzit. Pe bună dreptate, oamenii care locuiesc pe această stradă vor avea un trafic mult mai mare față de ce au acum, vor avea un nivel de zgomot ușor mai ridicat, aceasta este realitatea, dar câștigurile pentru toți locuitorii orașului Aleșd și pentru cei aflați în tranzit sunt incomparabil mai mari și oriunde ne-am gândi să facem o variantă sau alta, nu există nicăieri o zonă cu un impact mai mic”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va face o nouă analiză multicriterială pentru variantele 2 și 3, în urma căreia va fi aprobat traseul final. Următoarea etapă va fi realizarea studiului de fezabilitate.