Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial (IEOCI), compania care se ocupă de proiectarea autostrăzii dintre Transilvania și Moldova, promite că va respecta contractul stabilit cu autoritățile.
La sediul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avut loc ședința de analiză și progres pentru Autostrăzile A7 și A8. “Am avut o nouă ședință de progres pe autostrăzile din Moldova care sunt proiectele strategice pentru anul în curs.
Pe lângă Autostrada Moldovei A7, am discutat și problematica A8, care este, de asemenea, un proiect prioritar. Am avut o analiză detaliată cu proiectantul pe sectorul de la Târgu-Mureș la Târgu-Neamț.
Am ajuns la un calendar ferm pe care și l-a asumat. Ca urmare a discuțiilor purtate, acesta se va organiza în perioada imediat următoare, astfel încât să păstrăm graficele și calendarul asumat” a declarat Mariana Ioniță, director general al CNAIR.
“Am agreat cu CNAIR, în ședință, mai multe lucruri. Acest contract se va termina în timp, în graficul de execuție. Firma va pune la dispoziție tot ce este necesar pentru a se ține de cuvânt în legătură cu timpul și execuția”, a precizat Carlos Galvez Leon, director al sucursalei din România a IEOCI.
CNAIR a somat proiectantul spaniol să aloce personal și utilaje pentru finalizarea studiilor geotehnice printr-o adresă transmisă la sediul său central din Madrid, solicitându-i forță de muncă suplimentară, necesară și corespunzătoare dezvoltării proiectului.
Autostrada Târgu-Mureș – Iași (A8), denumită și Autostrada Unirii sau Autostrada Est-Vest, va fi construită pe traseul Ungheni – Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Târgu Neamț – Poiana Largului – Ditrău – Târgu-Mureș, unde va fi creată o legătură cu A3. Va avea 310 km, la un cost estimat de 4,07 miliarde de euro.