Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Șapte oferte pentru proiectele tehnice ale drumurilor din Zona Metropolitană Oradea

Vineri, 29 ianuarie, a fost ultima zi de depunere a ofertelor pentru elaborarea Documentaţiei de Avizare a Lucrărilor de Investiții pentru lucrarea „Reabilitare DJ767E Oșorhei-Copăcel, sector de la km 1+060 la km 13+760 (L= 12,700 km) județul Bihor” și a Proiectului Tehnic de Execuție pentru obiectivul „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea” județul Bihor.

În urma anunțului postat pe SEAP, au depus oferte șapte firme și asocieri de firme: SC DP CONS SRL, SC Proiect-Construct Regiunea Transilvania, PROEXCO SRL, ADURO IMPEX, Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL, ASOCIERE: Precon Transilvania SRL (Leader), Aquacons și ASOCIERE: East Water Drillings (Leader), 3TI Progetti Italia- Ingegneria Integrata SPA. Valoarea totală a achiziției este de 2.716.894 lei, fără TVA.

Proiectul „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea” județul Bihor prevede reabilitarea DJ 767E Orșorhei-Copăcel (12,7 km) și realizarea centurilor Oșorhei (5,8 km), Sântandrei (5 km) și Nojorid (8,4 km).

La finalul anului trecut, Consiliul Județean Bihor și-a asumat realizarea a trei drumuri de legătură în Zona Metropolitană Oradea (ZMO), în parteneriat cu cele trei primării pe raza cărora trec drumurile, respectiv Oșorhei, Nojorid și Sântandrei. Județul Bihor va beneficia de 340.000 Euro, fonduri europene, pentru proiectele tehnice. După această etapă, execuția centurilor ar urma să fie finanțată prin Programul Operațional Regional.

Harta drumurilor din ZMO

Decizia privind realizarea proiectului ,,Creșterea accesibilității pe drumuri județene în Zona Metropolitană Oradea”, care va fi realizat cu fonduri europene, a fost luată ca urmare traficului intens din ZMO și a numărului mare de persoane care au locuri de muncă în apropierea orașului Oradea (din peste 160.000 de locuri din județ, 115.000 sunt în zona metropolitană). Documentația tehnică a fost pregătittă în parteneriat cu primăriile din zona limitrofă a Oradiei (Oșorhei, Nojorid și Sântandrei) și Zona Metropolitană Oradea, care anul trecut a realizat studiile de fezabilitate pentru câteva drumuri ocolitoare, ce vor fi baza accesării fondurilor europene în perioada următoare.

,,Acest proiect ar permite exportul de prosperitate dinspre Oradea în direcția unui perimetru extern de 20-30km. Estimăm că valoarea acestor trei proiecte se va ridica la aproximativ 40.000.000 Euro. Am hotărât să facem aceste schimbări pentru ca zonele din județul Bihor să aibă o accesibilitate mai bună în așa fel încât să se dezvolte județul și, deasemenea, să existe un impact economic semnificativ asupra dezvoltării prin aceste investiții care vor fi realizate. Banii europeni care sunt pregătiți trebuie să fie investiți acolo unde într-adevăr folosirea lor este la îndemâna mult mai multor oameni, pentru că acolo este și dezvoltarea economică”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Celelalte două centuri pentru care s-au mai întocmit studii de fezabilitate, respectiv Biharia şi Paleu, vor fi realizate de Primăria Oradea, iar legătura între Sânmartin şi Oradea se va realiza în perioada următoare prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Investiții de 100 mil. euro anul trecut într-o comună mureșeană

Articolul următor

Pandemia generată de COVID-19 accelerează revoluția comerțului electronic și dezvoltarea segmentului de logistică

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share