Infrastructura Timiș

Timișoara nu va avea prea curând nici sală polivalentă, nici stadion nou, finanțate de CNI.

Nu se poate vorbi despre sală polivalentă sau stadion nou la Timișoara, cel puțin până în 2024, și aceasta cu mult noroc, a spus primarul Dominic Fritz, după ce a vizitat Bucureștiul la finalul săptămânii trecute. Mai mult, el spune că a discutat deja cu Alin Nica, șeful CJ Timiș, instituția care are în administrare Stadionul Dan Păltinișanu și se ocupă de proiectul noului stadion, despre o eventuală reducere a devizului de lucrări, care e enorm de mare în acest moment.

Deocamdată va trebui să ne mulțumim cu stadionul de jucărie din spatele Bazei 2, care are cele mai realiste șanse să fie un stadion nou în Timișoara. Despre sală polivalentă sau stadion nou pe locația actualului Dan Păltinișanu ne gândim peste câțiva ani, spune primarul Timișoarei, Dominic Fritz, după o vizită la București pe la diferite ministere.

Nicio finanțare nu este sigură acum, iar oficialii timișoreni vor trebui să se lupte ca orașul și județul să nu fie din nou ”sărite” atunci când vine vorba despre asemenea investiții.

”Am discutat cu ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, pentru că el este CNI și m-a asigurat că se continuă proiectarea. Continuăm licitația și la sala polivalentă. Deja în derulare este această bază sportivă lângă zona Heaven. Chiar dacă finalizăm proiectarea anul acesta, aceasta nu înseamnă că la anulvom primi finanțare de aproape 100 de milioane de euro pentru acest stadion. Trebuie să luptăm în continuare, dar și acum, în timpul proiectării, trebuie să vedem ce este viabil, de fapt, și dacă nu o variantă la un preț un pic mai scăzut nu ar fi mai realistă. Mai ales că noi va trebui să și susținem aceste obiecte, aceste imobile, iar o sală polivalentă și un asemenea stadion au costuri uriașe de mentenanță și trebuie să ne gândim și la aceasta. Bineînțeles, va trebui să găsim un partener care va gestiona stadionul și sala polivalentă pentru un profit. Pentru că noi, ca și oraș, și nici consiliul județean nu o să avem bani să susținem investiții atât de mari pe termen lung”, a declarat Dominic Fritz, la o emisiune la Radio Timișoara.

Ambele proiecte sunt departe de realitate, la stadiul de hârtii, cel mult, la stadion, respectiv la cel de licitație contestată, la sala polivalentă. Dacă vor curge lapte și miere ”bugetare”, iar finanțările vor veni, atunci putem discuta, cu mult noroc, despre o eventuală finalizare a lucrărilor ăn 2024. până atunci, spune Fritz, mai avem prima dată de discutat de modificarea proiectului stadionului, pentru că acum costă o sută de milioane de euro, ceea ce este foarte mult.

”La stadion s-a finalizat licitația și acum suntem în faza de proiectare, iar la sala polivalentă este o licitație contestată, dar avansăm. Important este să punem presiune pe guvern să se finanțeze aceste obiective, pentru că nu o să putem să le plătim din bugetul local. Eu am un semn de întrebare la stadion, care a fost proiectat la costuri foarte – foarte mari, o să trebuiască să avem discuții aici, și sunt în legătură și cu domnul președinte Alin Nica, dar și la CNI al București, să ne asigurăm că obiectivul acesta nu rămâne doar un vis ci să ne asigurăm că este și finanțat de guvern. Dacă merge înainte și este și finanțat, cu mult noroc în 2024 putem să deschidem noul stadion și noua sală polivalentă. Fiind investiții atât de mari nu o să meargă atât de repede, mai ales că va trebui să investim și să rearanjăm toată zona”, a mai spus Fritz, la Radio Timișoara.

Related posts

[Enjoy Transylvania!] Residential neighbourhoods and transportation. Sibiu – the city of investors and mobility

Transilvania Business

Autostrada Transilvania, accelerată din birourile de la București

Nora Dumitrescu

Cluj, Oradea și Sibiu câștigă mai mulți bani din parcările publice decât Brașov, deși au mai puține locuri

Ion Surdu

Inaugurări autostrăzi 2019 – 2022: harta României cu încă 580 kilometri de drumuri de mare viteză

redactia

Elis Pavaje aduce confortul în curți și spații publice

Nicolae Pop

La Timişoara, Primăria a amânat plata chiriilor la spaţiile comerciale, iar Consiliul Judeţean a suspendat contractele

Robert Bloancă

Investiții de peste 380 de milioane de Euro: promisiunile celor care vor Aeroportul Internațional Sibiu în concesiune pentru 50 de ani

Papuc Irina

De la Sibiu la Cluj numai pe autostradă

redactia

UVT se menține în topul QS Rankings by Subject 2018 cu domeniul Limbi moderne

Stefana Muresan

Constructorul a reînceput activitatea pe lotul 2 al autostrăzii Ogra – Campia Turzii

redactia

Enel ridică o stație de transformare lângă Timișoara, investiție de 10 milioane de euro

redactia

Plan de angajare pentru românii întorși în țară din diaspora propus de ARCA

Traian Dan

Proiect legislativ transpartinic: ”Autostrada Unirii”, Iași – Târgu Mureș

Stefana Muresan

Din 4 iulie, Aerotravel reia cursele charter spre insula Skiathos din Grecia

Traian Dan

Academia Minţilor Creative are 60 de noi absolvenţi şi îşi extinde programul în Timişoara şi Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Aeroportul Arad, curse pentru pasageri operate de Christian Tour și Prestige Tours Internaţional

Stefana Muresan

CJ Timiș își propune înființarea unui Fond Județean de Investiții pentru cofinanțarea proiectelor europene din județ

Robert Bloancă

Aproape 3,2 milioane de euro pentru aeroportul din Maramureș

redactia

Cluj Napoca: Studii pentru metrou şi tren metropolitan, investiții de peste 9 mil. euro

Stefana Muresan

Aeroportul International Timisoara, inclus in serviciul Google Maps Indoor

Stefana Muresan

Werner-Wilhelm Wolff, timișoreanul care conduce Tarom, primii pași pentru a aduce compania pe profit

Stefana Muresan

Aktor va mobiliza 750 de oameni pe șantierul Autostrăzii Sebeș – Turda

Nora Dumitrescu

La Cluj-Napoca, nu îţi mai baţi capul cum plăteşti biletul

Ligia Voro

Interes bulgar pentru afaceri în Timiș

Stefana Muresan

Leave a Comment