Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Proiectul trenului cu hidrogen dintre Reșița și Timișoara a adunat patru milioane de euro doar pentru studiile de prefezabilitate și fezabilitate

Proiectul liniei de tren care să lege Timișoara de Reșița cu ajutorul unui tren alimentat cu hidrogen merge mai departe, după ce Primăria Timișoara și Consiliul Județean Caraș-Severin au aprobat alocarea a câte un milion de euro pentru realizarea studiului de fezabilitate. În urmă cu câteva săptămâni și Consiliul Județean Timiș, respectiv Primăria Reșița aprobaseră alocarea unei sume similare.

Așadar, în acest moment, doar pentru studiul de fezabilitate sunt alocate patru milioane de euro.

La ultima ședință de plen a Consiliului Local Timișoara, aleșii au fost de acord

cu alocarea a un milion de euro din bugetul Timișoarei pentru studiul de prefezabilitate și cel de fezabilitate.

„Am agreat că Primăria Timișoara va aloca 1 milion de euro pentru studiul de fezabilitate pentru acest proiect. Această sumă va fi și contribuția celorlalte trei instituții partenere. Știu foarte bine că este un proiect vizionar. Cred că faptul că primarul din Reșița, Nelu Popa, care este un om cu viziuni, este în spatele acestui proiect ne ajută foarte mult. Am discutat și cu ministrul Drulă (n.r. ministrul Transporturilor), care va susține aceste demersuri. Cred că merită nu doar să facem ce trebuie neapărat, ci să avem și anumite proiecte care merg dincolo de imaginația noastră imediată. Cred că acest tren între Reșița și Timișoara va putea să unească din nou Banatul de Munte cu Banatul de Șes”, a anunțat, în plen, primarul Dominic Fritz.

O soluție similară a fost votată și la ultima ședință de plen a Consiliului Județean Caraș-Severin. Aici, președintele Romeo Dunca a avut de luptat cu opoziția, dar a reușit să treacă proiectul.

”În urma viselor unor oameni a apărut această idee că ar fi benefic ca oamenii cu salarii mari din Timișoara și Arad să vină să se bucure de frumusețile județului Caraș-Severin. În urma acestei idei s-a luat legătura cu domnul ministru, avem un act scris și ni s-a recomandat să introducem în strategia de dezvoltare a județului acest proiect. Am avut o întâlnire și cu noul ministru și ne-a confirmat că e o idee bună. Există un protocol semnat la Ministerul Transporturilor”, a declarat Dunca.

Părțile implicate au visuri și mai mari și speră să recupereze banii alocați, fie prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), din Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027 sau din alte surse de finanțare.

În cadrul proiectului care implică autoritățile locale din Timișoara și Reșița, respectiv cele județene din Caraș și Timiș se propune modernizarea infrastructurii feroviare existente, pentru implementarea unei soluții de transport de tip „tram-train”, o rețea cu mijloace de transport care circulă atât pe liniile urbane, cât și pe șinele de tren din afara localităților, pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord și Aeroportul „Traian Vuia”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

CTP continues active role in restoring forest biodiversity with purchase of 460 hectares of forest near Zlín

Articolul următor

Ikea se pregătește de demararea lucrărilor la noul magazin de lângă Timișoara

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share