Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Afacerile ELCO au crescut cu peste 40% în 2020

Creșterea brandului german recent intrat în portofoliul Ariston Thermo România a fost influențată de evoluția pieței construcțiilor și lansarea de noi produse

Piața de construcții, în special sectoarele destinate clădirilor industriale și spațiilor logistice au continuat să se dezvolte chiar și după izbucnirea pandemiei de Covid-19, sectorul fiind unul dintre cele care nu au fost afectate direct, iar șantierele rămânând deschise.

Continuarea proiectelor în sectorul construcțiilor s-a reflectat și în cifrele de vânzări ale ELCO, brandul german de cazane pentru încălzire de puteri mari, parte din portofoliul Ariston Thermo România, liderul pieței locale de boilere electrice și centrale termice.

Pe piaţa din România, ELCO este prezent din 2017, ca furnizor de cazane de încălzire, devenind în scurt timp unul dintre principalii jucători ai segmentului de profil. În pofida perioadei de incertitudine generată de pandemie, compania și-a urmat obiectivele pe termen mediu și lung, respectiv consolidarea echipei, a prezenței mărcii în România și a portofoliului de produse care aduc soluții pentru obținerea eficienței energetice. Astfel, într-un context al dezvoltării pieței construcțiilor și lansării de noi produse pe piața locală, ELCO a încheiat anul 2020 cu o creștere a vânzărilor de peste 40%.

„Piaţa locală de echipamente termice a evoluat în 2020, continuând să crească, în ciuda restricţiilor economice şi sociale fără precedent, impuse pentru a limita răspândirea noului coronavirus. Am avut rezultate favorabile pe segmentul proiectelor comerciale mari, proiecte care au crescut cererea de cazane industriale, o piaţă aflată în continuă dezvoltare. Astfel, ajutați de dinamica pozitivă a sectorului de construcții și poziția de lider, de rețeaua de distribuție și service, dar și de noile direcții de business și produse lansate – noua gamă de cazane ELCO L Plus – am înregistrat anul trecut o creștere semnificativă a cifrei de afaceri pe segmentul comercial”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România. 

Portofoliul de produse ELCO Heating Solutions, destinat aplicațiilor comerciale și industriale, a fost consolidat cu noua gamă de cazane în condensare L Plus, care este formată din modelele murale THISION® L PLUS și de cele de pardoseală TRIGON® L PLUS, ce oferă performanțe ridicate, instalare adaptabilă oricărui tip de proiect și întreținere simplă. Ambele tipuri de echipamente termice includ produse eficiente energetic, cu emisii de noxe foarte reduse și cu o gamă variată de puteri.

Portofoliu de proiecte complexe, cu aplicabilitate diversificată

Performanța net superioară a cazanelor ELCO le face ideale pentru utilizarea în toată gama de proiecte de construcții, precum: clădiri de birouri, centre comerciale, clădiri administrative sau centre logistice, unde este recomandat ca spaţiul disponibil să fie folosit într-un mod cât mai practic.Am încheiat anul 2020 cu noi proiecte de referinţă incluse în portofoliu, precum The Bridge 3, Globalworth Campus clădirile 2 și 3, Spitalul Marie Curie din Bucureşti, ansamblul mixt (rezidențial și spații de birouri) Record Park din Cluj, clădirea U Center din București, clădirea bazinului olimpic din Mureș, al doilea depozit al Altex din Dragomirești. Diversitatea proiectelor este de altfel urmarea firească a flexibilității produselor ELCO, ce pot avea aplicabilități diferite, reunite sub un numitor comun – eficiența”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.


În 2020, cu 72% mai multe cereri pentru spații logistice și industriale, comparativ cu 2019

Creșterea afacerilor ELCO a urmat trendul crescător al sectorului construcțiilor, având în vedere că anul 2020 a fost foarte bun pentru segmentul industrial şi logistic, cererea totală de astfel de spații crescând cu 72% faţă de 2019, până la aproape 784.000 de metri pătraţi tranzacţionați. Potrivit rapoartelor de piață, o mare parte a cererii a venit de la retaileri, inclusiv din zona de FMCG, care şi-au extins prezenţa la nivel naţional, dar şi de la alte domenii care și-au dezvoltat afacerile și pe segmentul vânzărilor online. Stocul total de spaţii industriale şi logistice moderne din România a ajuns la 5,7 milioane de metri pătraţi, în creştere cu peste 0,5 milioane de metri pătraţi faţă de anul precedent şi există încă loc semnificativ pentru creştere, în comparație cu alte ţări din Europa Centrală şi de Est (ECE).

Bucureștiul rămâne în fruntea activității în acest sector, generând peste 70% din totalul tranzacțiilor, urmat de Timișoara. În ceea ce privește cererea, se văd perspective de creștere în sectoarele legate de consumatori finali și în domeniul comerțului electronic, având în vedere că numeroase companii intenționează să își dezvolte în România baze de operațiuni din care să deservească alte mici economii din regiune, precum Bulgaria, Serbia și Grecia, transformând România într-un hub regional. Perspectiva aceasta este susținută și de numeroasele proiecte de investiții în infrastructură anunțate de România, finanțate din fonduri europene.

 „Aplicarea soluţiilor recomandate de experții în sănătate şi continuarea campaniei de vaccinare ne dau încredere în soluţionarea treptată a pandemiei. Pentru 2021, mizăm pe faptul că revenirea din criza generată de pandemie va fi una mai rapidă comparativ cu cea din 2009, dar este prematur să ne pronunțăm asupra evoluției pieței şi asupra volumelelor care vor fi  înregistrate. Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) estimează o scădere economică în primele trei luni din 2021, prin comparaţie cu perioada similară din 2020, dar începând cu al doilea trimestru al acestui an se estimează că economia va începe să recupereze şi va creşte, pe tot anul, cu 4,3%”,a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.   

Potrivit raportului EECFA, care realizează previziuni în sectorul construcțiilor în Europa de Est, cererea de spații de depozitare va continua să crească datorită vânzătorilor cu amănuntul și vânzărilor online, iar industria va începe să-și revină, urmând să înregistreze o rată de creștere de 3% în 2021 și 4% în 2022.

ELCO, subsidiară a Ariston Thermo Group începând cu anul 2001, a fost fondată în 1928 şi reprezintă una dintre principalele mărci germane pentru soluţii de încălzire comerciale. Compania oferă soluţii de încălzire de capacități mari dedicate proiectelor noi, de modernizare sau renovare pentru aplicaţii ce variază de la clădiri de birouri și complexe comerciale, la spații industriale mari.

Pe piața din România, ELCO este prezent din 2017, ca furnizor de cazane de încălzire comercializate sub gamele Thision și Trigon, devenind în scurt timp unul dintre liderii pieței de profil.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Schaeffler va construi un complex de laboratoare de ultimă generație

Articolul următor

Comunicat de Presă – Vlaxifit SRL

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share