Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

TB 100: AAGES, cu marca “Made in Romania”, în peste 25 de țări din lume

Producătorul de instalaţii de încălzire prin inducţie a metalelor AAGES este o companie cu rol major în funcționarea mai multor tipuri de industrii. Unde ajung instalațiile fabricate în județul Mureș, ne-a povestit  Molnar Gabor, directorul AAGES, cel care  dezvăluie în interviul următor o parte din istoria, strategia și reușitele companiei.    

Rep.: Care ar fi pe scurt reperele evoluției AAGES?

Molnar Gabor: Încă de la înființarea firmei obiectivele de bază ale activitatii noastre au fost asigurarea stabilității și profitabilității, două cerințe esențiale atât pentru fondatorii cât și pentru angajații firmei. Cei treizeci de ani de existență a AAGES, în care am reușit să generăm profitul necesar dezvoltării firmei, justifică pe deplin menținerea acestor obiective și pentru viitor.

Legat de evoluția în timp, istoria AAGES se poate împărți pe două perioade distincte.

Primii zece ani au însemnat o perioadă de acomodare cu propriul domeniu de activitate, care este complex, necesitând cunoștințe electrice, mecanice și, mai cu seamă, cunoașterea proceselor tehnologice, pentru care sunt folosite produsele pe care le-am fabricat.

La selectarea personalului, dorința de a lucra, de a învăța și de a face parte din echipa AAGES au fost criteriile pricipale, care s-au dovedit utile pentru formarea unui grup de oameni pricepuți, motivați și capabili să facă față tuturor solicitărilor.

Cea de-a doua etapă a istoriei firmei a început la sfârșitul anului 1999, când am stabilit o colaborare cu o firmă din Germania, cu același domeniu de activitate ca AAGES.

Această colaborare a pus în evidență calitățile proiectanților noștri, care împreună cu partenerii germani au realizat în scurt timp prototipurile unor produse care, cu îmbunătățirile de vigoare, sunt și în prezent produse de vârf pentru aplicații din domeniul încălzirii prin inducție a metalelor.

Experiența acumulată și capacitatea întregului personal de a se adapta exigentelor pieței externe a făcut posibilă orientare activității pentru export. Așa am reușit ca din anul 2000 peste 75% din producția AAGES să fie livrată la export, cu precădere în Germania și alte țări din Uniunea Europeană.

Dacă livrarea la export ne-a asigurat independență față de piața internă, incertă și limitată, pe piețele externe am intrat în lumea concurențială a marilor firme, cu o vechime și resurse financiare mult mai mari decât a noastră.

Pentru a face față acestei situații, a fost nevoie de un efort suplimentar, atât în zona comercială cât și pe segmentele proiectare și producție.

Reușita muncii întregului colectiv este demonstrată de faptul că în prezent produsele firmei AAGES, cu marca “Made in Romania” sunt folosite în peste 25 de țări din întreaga lume.

Rep.: A fost nevoie de reorganizări, ne noi strategii pe parcursul anilor?

Molnar Gabor: Pentru a fi eficient, de-a-lungul anilor a fost nevoie de adaptarea permanentă a organizării firmei la volumul crescând de lucrări și la complexitatea produselor fabricate.

În anul 2005 am început extinderea spațiilor de lucru în hale noi construite în comuna Sângeorgiu de Mureș, o investiție de tip “green field”, acțiune care a continuat până în 2019, când a fost finalizată o hală nouă, asigurând în total peste 4400 mp de ateliere de producție, de proiectare și birouri de administrație.

Un alt moment important în istoria firmei a fost în 2017 când AAGES s-a listat pe Bursa de Valori București cu simbolul AAG, acțiune considerată o dovadă a atingerii maturității în propriul domeniu de activitate.

Având dotări și personal calificat, urmărim cu atenție schimbările în economia locală și mondială, pentru a păstra poziția câștigată pe piața instalațiilor de încălzire prin inducție a metalelor.

Rep.: Aceste schimbări au vizat și optimizarea costurilor?

Molnar Gabor: Pentru a răspunde cerințelor firești legate de conservarea mediului, la proiectarea și fabricarea instalațiilor utilizăm cu prioritate metode și procedee care generează poluare minimă și pot fi realizate cu un consum redus de energie.

Acest lucru este cu atât mai mult valabil la elaborarea unor procese tehnologice, care vor fi realizate cu instalații fabricate de AAGES în liniile de producție ale clienților noștri.

Prin îmbunătățirea consumurilor specifice de energie și prin creșterea gradului de automatizare prin utilizarea roboților industriali, produsele noastre rămân atractive pentru utilizatorii dintr-un număr crescând de țări.

Astfel reușim să punem în practică sloganul firmei “stabilitate prin creștere”, ceea ce presupune, pe lângă o activitate profitabilă, și o grijă deosebită față de fiecare membru al familiei angajaților din grupul AAGES.

A consemnat Florin Marcel Sandor

Total
47
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Femei de la succes la Star Assembly și Star Transmission

Articolul următor

UBB lansează un produs cu americanii de la EON Reality

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
47
Share