Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

TB 100: Interdependențe între mediul de business, mediu curat, sănatate și bunăstare. Numitor comun: WESSLING România

Ce a însemnat experiența anului 2020 pentru WESSLING România, o companie cu tradiție pe piața românească în domeniul consultanței și analizelor de protecție a mediului, analiza produselor și siguranța alimentară?

WESSLING România a simțit din plin efectele pandemiei asupra mediului de business, atât la nivel național cât și internațional, ca parte a grupului german WESSLING, cu o prezență de peste 25 ani în Europa și China.

O discuție cu directorul general al companiei, dl. Ioan Hașegan, ne prezintă realitatea de business a anului 2020, dar și perspectivele noului an, 2021, pentru domeniul de activitate.

Interdependența mediului de business

Când vorbim despre anul 2020 vorbim în primul rând despre COVID-19. Anul 2020 ne-a adus provocări severe, nemaiîntâlnite până acum. Pe lângă schimbarea drastică din viața noastră privată, pandemia a avut și are încă un impact major și asupra afacerilor.

Natura globală și interconectată a mediului de afaceri din ziua de astăzi prezintă un risc important de întrerupere a fluxului de business. Interdependența poate afecta negativ economia unei companii și chiar cea globală, iar WESSLING a resimțit aceste condiționări.

Restrângerile de activități sau reprofilările unor companii, limitările în deplasare, necesare pentru măsurători și recoltarea probelor, resursa umană, precum și necesitatea adaptării spațiilor de lucru au fost elementele cu impact major în activitatea companiei și care au necesitat un răspuns rapid din partea noastră. Provocările nu au fost ușoare și ne-au afectat diferit pe fiecare segment de activitate, protecția mediului și siguranța alimentară.

Dacă pentru protecția mediului, datorită legislației din domeniu, activitatea a rămas una obligatorie în mai toate segmentele industriale, activitatea noastră de analiză și consultanță a continuat, cu adaptările necesare. Însă pe partea de analize pentru siguranța alimentară, unde o mare parte din clienții noștri sunt din domeniul HORECA, am simțit intens închiderea/restricționarea acestui sector în activitatea și cifrele laboratorului de siguranță alimentară.

Dar cum orice criză stimulează spre identificarea de noi oportunități, ne-am pregătit pachete de servicii care, mai ales acum, sunt un real sprijin pentru autoritățile publice, industrie și comerț care se confruntă cu provocarea de a lua în considerare cerințele pentru protecția împotriva infecțiilor și măsuri sporite de igienă. Începerea cursurilor în școli și grădinițe sporește măsurile de igienă ce trebuiesc luate și se impun verificări ale spațiilor cu trafic intens. Companiile trebuie să acorde o atenție sporită pentru lucrul în spațiile de birou. Astfel că noi am venit în sprijinul acestora cu servicii adaptate, ca:

  • Verificarea calității aerului pentru încărcătura microbiană atmosferică din încăperi;
  • Determinarea prezenței și concentrației de compuși organici volatili și formaldehidă;
  • Verificarea încărcăturii microbiologice a suprafețelor;
  • Verificarea calității apei potabile și apei tehnologice pentru industria alimentară;
  • Testarea compoziției și eficacitatea produselor dezinfectante.

Adaptabilitate și continuitate

Cum ne-am pliat noilor condiții de desfășurare a activităților economice?

Aici putem vorbi de măsuri necesare pe care orice activitate care presupune interacțiune umană a trebuit să le ia, dar și măsuri specific, care ne-au asigurat continuitatea activității și succesul financiar în anul 2020.

A trebuit să adaptăm planificarea tradițională de început de an, unde inițial am previzionat un trend în condiții de stabilitate și a trebuit să dezvoltăm o planificare pentru reziliență în contextul adaptării rapide la pandemie, prin proceduri specifice pentru continuarea fluxului de lucru în laborator după noile necesități care au pus în centru prevenirea infectării și siguranța angajaților. Am organizat munca de acasă pe cât a fost posibil. Dar activitatea noastră impune prezența fizică în laborator, așa că a trebuit să reorganizăm fluxul de lucru recepție – prelucrare – eliberare rezultat probe, astfel încât întreruperile activității să fie reduse la minim și să avem certitudinea siguranței angajaților și a clienților noștri. Am pus accent pe dezvoltarea canalelor de comunicare între angajați și am încercat să menținem o atitudine optimistă în cadrul echipei.

Vocea clienților este ascultată

Partenerii noștri sunt centrul afacerii noastre, iar vocea lor este importantă pentru noi. Pe baza experienței obținute în timpul primului val și ca o îmbunătățire a serviciilor noastre viitoare, pentru a le cunoaște problemele și răspunde necesităților generate de criza pandemiei, ne-am consultat cu partenerii noștri de afaceri pentru a identifica și a-i servi cu cele mai bune soluții. Astfel, am efectuat un sondaj reprezentativ, pe diferite industrii ale clienților, deoarece și provocările lor au fost diferite. Cum internaționalitatea este un cuvânt important în companie, iar o mare parte dintre clienții noștri sunt companii internaționale, sondajul a fost desfășurat la nivel internațional în 7 țări ale grupului. Împărtășim cu voi concluziile și bazele strategiei noastre de customer services:

  • Comunicarea are o importanță crucială mai ales în timpul pandemiei: astfel că am identificat canalele potrivite fiecărui client;
  • Clienții sunt foarte interesați de interacțiunea personală, dar digitalizarea este necesară. Se impune o adaptare ușoară pentru a nu pierde clienții;
  • Digitalizarea și serviciile electronice sunt importante pentru clienți;
  • Partenerii noștri necesită înțelegeri specifice, pe care am încercat să le rezolvăm punctual (termene de plată, recoltări probe, prioritizări etc.);
  • Partenerii noștri sunt preocupați de siguranța și protecția mediului.

Cu noua abordare de business, anul 2020 ne-a adus o cifră de afaceri de peste 10 milioane de lei, consolidarea pe piață a WESSLING România și optimism în măsurile și capacitatea noastră de a face față imprevizibilului.

Un mediu curat este esenţial pentru sănătatea umană şi bunăstare

Interacţiunile dintre mediu şi sănătatea umană sunt extrem de complexe, iar acum mai mult ca oricând companiile trebuie să dovedească responsabilitate pentru sănătate și viitor. Ca și companie preocupată de siguranța și protecția mediului, putem afirma că preocupările majore privind sănătatea în legătură cu mediul trebuie să fie legate de poluarea aerului în interior şi în exterior, calitatea inferioară a apei, igiena insuficientă şi produsele chimice periculoase. Zgomotul reprezintă o problemă emergentă de sănătate şi de mediu. Degradarea solului poate afecta, de asemenea, sănătatea umană.

Cunoscând în detaliu efectele multor poluanți asupra sănătăţii umane ne bucură faptul că tot mai mulți parametri intră treptat sub control reglementat. Ca și laborator independent, imparțial, neînrolat politic sau supus vreunui alt interes decât responsabilitate față de mediu, sănătate și corectitudine față de partenerii noștri, WESSLING România se remarcă pe piață de peste 17 ani prin seriozitate, imparțialitate și analize responsabile.

Dacă cuvintele cheie ale afacerii noastre pentru anul 2020 au fost incertitudine, comunicare, adaptabilitate, pentru 2021 ne-am format strategia bazându-ne pe următoarele cuvinte cheie: sustenabilitate, inovare și comunicare. Digitalizarea devine un must have al timpurilor prezente, iar optimismul forța motrice care ne duce spre un nou an de succes.

A consemnat Florin Marcel Sandor

Total
530
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Au avansat lucrările la bazinele de înot didactice din Bihor

Articolul următor

Măsuri utile pentru IMM-uri prin PNRR

Citește si:
Citeste mai mult

Cardurile emise de BT devin eco-friendly

Banca Transilvania a emis primul card de debit Visa Classic din România din elemente reciclabile. Instituția bancară își…
Total
530
Share