Analize Antreprenori IMM Slider Ultimele stiri

Măsuri utile pentru IMM-uri prin PNRR

Potrivit unui sondaj realizat de Consiliul Național al IMM-urilor din România (CNIPMMR) în perioada 16.02-7.03.2021 vizavi de măsurile de susținere a mediului antreprenorial, au fost avansate câte măsuri utile din PNRR. Au răspuns sondajului 2.544 de antreprenori.

Din perspectiva firmelor chestionate, măsurile pe care le consideră utile din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) sunt: fonduri de investiții de tip capital de risc pentru dezvoltarea și capitalizarea IMM-urilor românești:(61,2%); fonduri pentru crearea de start-up-uri și susținerea intrării tinerilor în antreprenoriat (50,2%); Programul „Făcut în țara mea” (50,2%); Programul „Student Innotech”– susţinerea iniţiativelor antreprenoriale (46,3%); Programul pentru asigurarea siguranței alimentare a României – Agro România (36,3%); Securitatea economiei românești prin crearea de centre regionale de depozitare, colectare și distribuție (30,8%); Întărirea capacității instituționale a partenerilor sociali și realizarea de mecanisme suport pentru dialogul social (mecanism pentru stabilirea salariului minim pe economie, negocieri colective, studii și analize ale pieței forței de muncă) (23,4%); Programul „Start Up Diaspora Next Gen” – susţinerea cetăţenilor români din diaspora care doresc să revină în ţară şi să deschidă o afacere (20,4%) și Programul de sprijin al IMM-urilor din construcții – Building România (20,9%).

Referitor la cum va evolua mediul economic în anul 2021, 41,8% din antreprenori au spus ca neutru, 41,4% – nefavorabil dezvoltării afacerii, iar 16,7% consideră că va fi favorabil dezvoltării afacerii.

Antreprenorii consideră că evoluția cifrei de afaceri a propriei companii (comparativ cu anul 2020) va fi astfel: 37% consideră că va rămâne la același nivel, 25,2% au raspuns că va scadea cu mai mult de 10%, 7,1% consideră că va scădea până în 10%, 16,4% sunt de parere că va crește peste 10% și 14,3% cred că va crește până în 10%.

Întrebați „Cum considerați că vor evolua resursele umane ale companiei dvs. (comparativ cu anul 2020)?” antreprenorii au răspuns: 54,4% vor păstra numărul actual de salariați, 24,9% vor disponibiliza între 1-10 salariați, iar 15,2% vor angaja între 1-10 salariați.

Cu privire la evoluția salariilor propriilor angajați: 70,2% respondenți consideră că vor rămâne la același nivel, 11,8 % sunt de părere că vor crește cu până în 10%, 9,7% cred că vor scădea cu peste 10%.

Referitor la regimul în care vor lucra angajații lor în primele 6 luni ale anului 2021, 60,3% din respondenți au spus că vor fi prezenți 100% fizic la locul de muncă, 31,2% vor face parțial telemuncă și cu prezență fizică la locul de muncă, iar 8,5% vor face 100% telemuncă.

Măsuri utile, dar insuficiente

Antreprenorii consideră că programele actuale de susținere pentru companiile afectate de COVID-19 nu sunt suficiente.

Întrebați „Cum apreciați măsurile, programele actuale de susținere pentru companiile afectate de COVID-19?”: 66,9% antreprenori au răspuns că măsurile au fost utile, dar insuficiente (subfinanțate), 20,5% – măsurile au fost inutile, iar 12,6% au spus că masurile au fost utile.

În ceea ce privește avantajul principal al măsurilor, pentru compania lor, aceștia au menționat: menținerea activității firmei – 43,2%; menținerea numărului de angajați – 30,6%; nu m-au ajutat deloc – 22,9%; crearea de noi investiții – 12,5%.

În acest context antreprenorii care au considerat că măsurile nu i-au ajutat deloc sau nu au fost eficiente, au avut următoarele motive: criterii de acordare nerealiste, gândire deficitară (64,1%); bugetul redus al programelor, măsurilor (39,8%); proceduri birocratice (30,4%); lipsa transparenței (19,3%); suspiciunile de fraudă (16,6%); altele (8,2%). Cu privire la măsurile pe care le consideră necesare în continuare pentru susținerea firmelor afectate de COVID-19, antreprenorii au răspuns: granturi pentru IMM-uri (75,8%); capital de lucru pentru IMM-uri (66,1%); kurtzarbeit (27,1%); amânarea ratelor la bancă (16,1%).

Related posts

Trei evenimente BRIGHT pentru cei cu idei SMART la Make IT in Oradea

Traian Dan

Peste 117 milioane de euro investiți în imobiliare, în T1

Ligia Voro

[Enjoy Transylvania!] Emil Radu Moldovan, Bistrița-Năsăud County Council President: „There is no secret, only will, involvement, work, concrete actions”

Transilvania Business

ELITE ÎN BUSINESS. Top 20 companii românești din Județul Sălaj

Ion Surdu

Producătorul de cărămizi Brikston Iaşi ajunge la grupul austriac Leier

redactia

Cel mai bun moment al BVB. România – promovată la statutul de piață emergentă

Ligia Voro

Tribunalul Arbitral din Elveția i-a dat dreptate lui Remus Borza

redactia

FOTO: Legendele vinului din Transilvania renasc la Mediaș

Ligia Voro

Cele mai de succes afaceri din anului 2018 din Timiş au fost premiate la Topul Firmelor

Robert Bloancă

Centura Dejului, scoasă la licitaţie. Contract de 22 milioane de euro

redactia

Sennheiser: inovații în industria audio, produse la Brașov

Papuc Irina

O comună din Arad reduce taxele și impozitele în jumătate: „Revenim la nivelul taxelor din 2019”

Ion Surdu

S-au semnat contractele de proiectare și execuție pentru două tronsoane ale ”Drumului Apusenilor”

Stefana Muresan

Investiţii de aproape 15 milioane de lei pentru amenajarea infrastructurii din Sânmartin

Stefana Muresan

Clujenii de la ACI amenajează tribunele la Arcul de Triumf

Nora Dumitrescu

Centrul medical Sanovil din Bistriţa, afaceri de peste 6 mil. euro în 2018

redactia

ACI a preluat amplasamentul viitoarei Săli Polivalente Turda

Nora Dumitrescu

Mihai Daraban: Este obligatoriu să promovăm România ca un hub comercial între Japonia și UE

redactia

Consiliul Județean Sibiu va numi un administrator neexecutiv provizoriu la Aeroport

Papuc Irina

Topul firmelor, organizat de CCIAT, la cea de-a 24-a ediție

Stefana Muresan

Aliz Kosza şi dimensiunile echilibrului în leadership

redactia

Wetterbest, in care Teraplast detine 60%, tinteste exporturi de 1 mil. euro

Stefana Muresan

Meat&Milk, ediția a VI-a

Tirdea Ionut

[Enjoy Transylvania!] Produs de Cluj, a project of the Cluj County Council that supports the local economy

Transilvania Business

Leave a Comment