Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

TB 100: Echipa Leco performează și în vremuri dificile pentru mediul de afaceri

Diversitatea, calitatea produselor, consultanța bazată pe pregătire și experiență sunt atribute de bază care au propulsat compania Leco Impex în rândul principalilor distribuitori din domeniul întreținerii industriale și agricole din România. O afacere de familie, care a crescut sănătos și a performat și în 2020, având ca motor principal unitatea echipei, în fruntea căreia se află Bartha Carol.

Cum a fost anul 2020? Cum v-ați adaptat activitatea la situația specială în care s-au aflat aproape toate companiile?

Bartha Carol: Aș separa puțin cele două aspecte, economic și medical – social. În mod paradoxal, din punct de vedere profesional, pentru Leco anul 2020 a fost un an bun, aș putea spune, cel mai bun an, atât pe business-ul nostru de bază, care a crescut într-un mod natural, sănătos și a avut, de asemenea, rezultate bune pe partea de AGRO, unde am putut bifa o creștere importantă, aproape o dublare a cifrei de afaceri în 2020. Din celălalt punct de vedere, legat de atmosferă, de mediul propice afacerilor, desigur, ca toată lumea, din cauza pandemiei, am avut de traversat o perioadă dificilă, cu restricții, cu măsuri sanitare specifice, cu organizarea activității în așa fel încât să nu ne blocăm în cazul unor îmbolnăviri. În primele luni a fost o temere mai mare, dar apoi ne-am obișnuit cu un nou stil de viață, de lucru, la fel ca și clienții noștri. Am trecut cu bine peste toate, cu sprijinul unei bune gestionari, cu respectarea strictă a măsurilor sanitare. Desigur, optimismul de care este nevoie pentru a fi creativ nu a fost la nivelul necesar, dar consider că încet – încet putem trece cu bine peste toate aceste probleme, pentru a reveni, în final, la atmosfera de dinaintea pandemiei.

Echipa, valoare adăugată în permanență

Ce elemente au contribuit la creșterea vânzărilor?

Bartha Carol: Au fost câteva aspecte care au contat în buna derulare a activității din zona de agricultură. Am lucrat foarte bine în programul de sprijin adresat fermierilor. Leco fiind o firmă cu o activitate amplă în acest sector, cu o gamă largă de produse și servicii de calitate, mulți dintre cei care au beneficiat de sprijin au apelat la noi pentru achiziționarea de utilaje. Aici a contat mult serviciul de consultanță, pentru că unii dintre clienți nu știu exact ce tip de utilaje le sunt utile, cum să le compatibilizeze etc. Având o echipă bună, experimentată, i-am putut ajuta bine și din acest punct de vedere. Cum în agricultură oamenii sunt foarte deschiși, au dus vestea, ne-au recomandat, așa că mulți noi clienți au venit ca urmare a serviciilor bune oferite de echipa Leco.

Care dintre domeniile dvs. de activitate a înregistrat o creștere mai mare?

Bartha Carol: Partea de piese de schimb este cea care ocupă o pondere mai mare în activitatea noastră, aici, având, așa cum am spus, mulți ani de experiență, mai exact 29. Aici suntem consacrați, cunoscuți pentru calitatea produselor, pentru serviciile bune. Pe partea de utilaje agricole valorile sunt mai mari, dar volumul este mai mic. Suntem oarecum la început de drum, dar în creștere și cu rezultate bune.

Vorbeați de echipă. Aveți 50 de oameni în echipa Leco. Câtă atenție acordați profesionalizării lor?

Bartha Carol: Angajatul este foarte important pentru noi. Este colegul nostru, partenerul nostru în afaceri, pentru că rezultatele bune ale firmei influențează pozitiv pe toată lumea. Investim mult în pregătirea profesională a oamenilor, prin participarea la cursuri, unele furnizate de partenerii noștri, altele de firme de training. De asemenea, ar fi de menționat că cei care doresc să performeze, prin pregătire, perseverență, pot crește mult pe scara ierarhiei profesionale, pentru a ocupa posturi importante în companie. Avem multe exemple de acest tip în cadrul firmei și îi felicităm pentru rezultatele lor.

Leco, partener solid, serios și trainic

Enumerați câteva argumente pentru care un fermier ar alege să lucreze cu firma Leco.

Bartha Carol: Este o întrebare bună. Și noi ne punem această întrebare mereu, pentru a veni cu un răspuns care să ne ajute în creșterea performanțelor. Cum spuneam mai devreme, în 29 de ani am acumulat multă experiență, care coroborată cu produsele de calitate pe care le comercializăm, cu multitudinea de soluții oferite celor din domeniul nostru de activitate, constituie argumente ce ne recomandă ca partener solid, serios și trainic. Desigur, aici am mai putea adăuga flexibilitatea în zona condițiilor contractuale, legate de eșalonări de plată, termene etc. Legat de produse, aș spune că lucrăm în general cu produse de top, care oferă soluții complexe, inovatoare. Aici este nevoie de o bună informare, de fișe tehnice complexe și de o bună pricepere a celor care vând asemenea soluții. Așa ajungem din nou la a sublinia importanța competenței vânzătorului, a omului care nu doar vinde un produs, ci îl ajută pe cumpărător să integreze optim aceste produse în ansamblul activității sale.

Cum va fi anul 2021?

Bartha Carol: Eu spun că avem motive să fim optimiști. Activitatea din lunile ianuarie și februarie e un argument în acest sens. Am investit mult în online și simt că zona vânzărilor online se va întări ca mod de trading, deși este mai greu să dai valoare adăugată vânzărilor în acest segment, mai ales într-un business ca al nostru. Când spun valoare adăugată mă refer la consultanță, sfaturi tehnice, service. Am încercat să îmbunătățim și acest aspect, prin descrierea mai amplă a produselor, prezentarea mai multor fișe tehnice pe site, consultanță prin telefon. Vom încerca să întărim în acest an și parteneriatele din zona activității industriale, unde, de asemenea, avem produse bune și servicii de oferit companiilor din acest domeniu. Mă refer aici la curele, lanțuri, lubrifianți, pneumatică, hidraulică, unde facem și proiecte de sisteme, instalări. Și aici ne bazăm pe furnizori de top. În altă ordine de idei, anul 2021 va fi unul dinamic, cu multe schimbări. Și în compania noastră vor fi noutăți, prin transferarea responsabilității de management generației a doua din familie. Mă bucur că familia este alături de mine și că cei mai tineri dintre noi sunt pregătiți să vină cu un suflu nou, cu mult curaj, pentru a crește și mai mult performanțele firmei. Vom lucra împreună în continuare, dar pentru a putea dezvolta mai multe linii este nevoie de forțe proaspete.

de Florin Marcel SANDOR

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Constructorul Avril modernizează Stadionul Municipal Zalău

Articolul următor

Planwerk a proiectat noua înfățișare a cartierului Iris

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share