În județul Bihor există aproximativ 15.000 de case de marcat electronice fiscale. Acestea pot fi conectate la serverul ANAF începând cu data de 31 martie 2021. Calendarul conectărilor prevede că marii contribuabili au ca termen limită de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale data de 30.06.2021, iar contribuabilii mici și mijlocii – data de 30.11.2021.
Operatorii economici care achiziţionează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1.12.2021, vor conecta casele de marcat la ANAF la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.
„Potrivit Ghidului de pe site-ul ANAF, conectarea aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic MF-ANAF se realizează de către persoana autorizată de distribuitorul sau unitatea acreditată de service, la solicitarea utilizatorului”, precizează Lévai Levente, directorul executiv al Sintezis Oradea.
Operatorii economici trebuie să știe că procesul de conectare al caselor de marcat presupune costuri minimale în plus.
În funcție de tipul caselor de marcat, modalitatea de conexiune se poate face prin modem GPRS, care funcționează cu o cartelă sim de date, sau prin rețeaua locală LAN sau wireless.
„Deci vor putea fi conectate toate casele de marcat, indiferent de locul de desfășurare a activității agentului economic”, a declarat specialistul.
Excepție fac aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de reţele de comunicaţii electronice. Utilizatorii acestor case de marcat au obligaţia să comunice datele fiscale înregistrate de aparatele electronice de marcat prin transmiterea lunară a formularui A4200 până la data de 20 a lunii următoare celei de raportare.
Lunar, ANAF transmite către operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale, prin intermediul serviciului SPV, mesaje despre eventualele disfuncţionalităţi privind fişierele transmise de la aparatele de marcat electronice fiscale către sistemul informatic.