Lideri si afaceri Ultimele stiri

Larix & Natürlich, tandem de succes născut și crescut la Reghin

Tradiția prelucrării lemnului în zona Reghinului are o istorie frumoasă și bogată, tablou din care face parte și Larix, companie înființată în 1992 de către familia Bereczki. Povestea Larix a început la Reghin, undeva pe strada Iernuțeni, dezvoltată ulterior cu alte puncte de lucru la Reghin, Aluniș, comună de pe Valea Mureșului Superior, și Gheorgheni, județul Harghita.

Dacă la început producția principală era axată pe fabricarea seturilor de berărie, în prezent mobila estea cea care monopolizează portofoliul de produse al Larix, de la mobilier de sufragerie de calitate premium, până la mobilierul de dormitor sau de bucătărie. Unicitatea mobilei produse de compania reghineană este data de tehnologia unică de furniruire a plăcilor de pal şi de îmbinare cu elemente de lemn masiv.

Un pas important în consolidarea companiei reghinene a fost crearea brandului Natürlich în anul 2011, răsplătit cu distincţia Merit, în cadrul competiţiei internaţionale de rebranding Rebrand 100 Global Awards, şi cu Aur la categoria „Cea mai bună strategie creativă de brand” în cadrul competiţiei de transformare de brand Transform Awards. Pasul a fost consolidat cu lansarea la începutul anului 2012 a conceptului de retail Natürlich, mobilier und decoraţiuni.

„Conceptul Natürlich integrează mai multe categorii de mobilier, de la dormitor până la bucătărie, camere de zi, sufragerii, tapițerie, camere de tineret, puțin office și decorațiuni, toate cu un design deosebit, modern sau clasic pentru toate gusturile. Practic, e un concept integrat”, afirmă reprezentanții companiei Larix Mobilă.

Numele nu a fost ales întâmplător, reflectă fidel relația cu clienții

„Natürlich (Da, desigur în limba germană). Este răspunsul nostru practic la orice cerință a clientului. Când vine vorba despre mobilier şi decoraţiuni, vom răspunde mereu Natürlich! la toate solicitările clienţilor noştri. Natürlich – mobilier und decoraţiuni s-a dezvoltat treptat, de-a lungul a 20 de ani de colaborare strânsă cu parteneri străini. Astăzi, magazinul de mobilă online Natürlich oferă clienţilor săi produse şi servicii de rigoare germane”, spun reprezentanții Larix.

Extinderea companiei se face atât intern, prin deschiderea de noi magazine, cât și extern, prin abordarea pieței germane.

„Momentan avem un număr de 11 magazine proprii în întreaga țară. Putem spune că suntem într-o continuă dezvoltare, fapt pentru care urmează să mai deschidem alte două noi magazine, în martie – în Brașov iar în aprilie – la Timișoara. Deși dorim foarte tare să ne extindem pe piața din România, ponderea cea mai importantă pentru noi o reprezintă exportul. Principala piață unde suntem prezenți este Germania. În urmă cu câțiva ani, compania noastră a reușit o mișcare foarte deșteaptă dacă o putem numi astfel. S-a reușit scoaterea din ecuație a intermediarilor, a celor care vindeau produsele noastre, fapt pentru care suntem doar noi cei care vindem direct produsul final la client, la prima mână cum se spune. Cât despre oferta noastră, producem mobilă, începând de la segmentul mediu spre high, în sensul că nu ne axăm pe produse ieftine, dar nici pe prețuri foarte scumpe, nu ajung prețurile noastre la nivelul mobilierului din lemn masiv”, declară reprezentanții Larix.

Factorul uman completează cu success tehnologia de înaltă calitate promovată cu strictețe de cei din cadrul copmpaniei reghinene.

„Echipa Natürlich este formată din oameni specializaţi – dinamici, compacţi, determinaţi, cu un nivel de profesionalism ridicat care au ca scop satisfacerea nevoilor clienţilor în materie de mobilă şi obiecte decorative. Viziunea noastră urmăreşte schimbarea imaginii serviciilor din această industrie printr-o abordare diferită a relaţiilor cu clienţii, noi scoatem “nu” din conversaţii şi îl înlocuim cu Natürlich!”, spun reprezentanții Larix.

Portofoliul de produse este mereu îmbunătățit, proces în care clientul are un rol determinant.

„În primăvara anului trecut, când toată Europa era închisă, noi lucram la modelele noi. Practic, așa am reușit să ne susținem, lucrând nonstop la modelele noi. E greu de cuantificat numărul acestora, în special în ce privește partea de tapițerie din cauza faptului că ea se produce personalizat. Contează extrem de mult dorința clientului, în fond el e cel care cumpără un produs pe care și-l alege cum dorește. Doar că în România nu se plătește prețul corect pentru un produs personalizat, precum e cazul în Gemania sau în țările din zona Benelux unde suntem prezenți. Tot legat de cerința clientului, ne-am specializat foarte bine pe mobila de bucătărie la comandă, o piață deosebită unde am reușit să pătrundem cu succes de doi ani. Metoda prin care noi încercăm să ne menținem cu succes pe piață este designul și produsul în sine. Încercăm să facem ceva diferit față de restul, ceea ce nu se poate copia așa de ușor. În piața mobiliei, ca în multe alte domenii, se copiază extrem de ușor, tocmai de aceea încercăm să venim pe piață cu produse foarte greu de copiat având la bază o tehnologie aparte”, declară reprezentanții Larix Mobilă.

”Magazinul “nemțesc”, cu suflet românesc” este sloganul Natürlich – mobilier und decorațiuni, extrem de grăitor dacă luăm în calcul calitatea și conceptul de business promovat de cei de la Larix. Nu la fel putem spune despre piața din România, incapabilă să se pună de comun acord când vine vorba de găsirea unui numitor comun în ce privește producătorii de mobilă.

„Piața din România, din păcate, este invadată cu mobilă venită din Polonia. Au un flux mare de producție, fapt pentru care își permit să vină cu prețuri mai mici. Sunt ajutați foarte tare de stat, plus că au o calitate pe care noi nu prea o avem. Nu în ultimul rând, lucrează împreună sub tot felul de forme asociative. Sunt un fel de clustere prin care achiziționează împreună materie primă, primesc subvenții de la stat, fac proiecte împreună. În schimb, la noi, fiecare merge pe cont propriu. Am încercat să facem anumite schimbări în acest sens, dar, din păcate, rămase fără vreun rezultat”, au subliniat reprezentanții Larix.

Alin ZAHARIE

(Publicat în ediție print TB 100 – februarie/martie 2021)

Related posts

SEE Supply Chain & Logistics Forum & Expo, 31 octombrie @București

Ligia Voro

SYKES îi ajută pe tineri prin programul FUTURE să se orienteze pe piața muncii

Traian Dan

Cei mai buni elevi informaticieni din Balcani, premiați la UVT

Stefana Muresan

Finanțare de 204 mil. lei pentru tronsonul de Autostradă Râșnov – Cristian

Stefana Muresan

Carmangeria Pasini – atelier de cârnați și salamuri crud-uscate după rețete italiene

Stefana Muresan

S-a semnat contractul pentru sectorul de autostradă Nușfalău – Suplacu de Barcău

Traian Dan

Sky Park va instala parcări pentru biciclete în parkingurile Clujului

Nora Dumitrescu

FAN Courier preia operatorul de transport şi logistică SLS Cargo

Papuc Irina

Târgul Meşterilor Populari, ediția a XXVII-a, în weekend, la Oradea

Traian Dan

Un argeşean a dat lovitura cu o cultură de cartofi mov

redactia

Patru noi destinaţii de pe Aeroportul Internaţional Timişoara

redactia

HR | Seroussi, eleganta business-ului

Transilvania Business

Cum intră banii UE în cea mai micuță comună a Regiunii Nord-Vest

Stefana Muresan

Centrul Cultural Clujean a intrat într-un program european de 3 milioane €

Nora Dumitrescu

Sunt avocații egalii – magistraților sau rudele sarace?

redactia

BNR lansează monede din aur și alamă pentru colecționare și va pune în circulație o monedă cu tema Desăvârșirea Marii Uniri – Regina Maria

Papuc Irina

Bratislava Property Forum 2018

Ionut Oprea

[Enjoy Transylvania!] Arad: 15 ani de dezvoltare, 15 ani de creștere economică

Transilvania Business

Inaugurări autostrăzi 2019 – 2022: harta României cu încă 580 kilometri de drumuri de mare viteză

redactia

Grupul de spitale și clinici Acibadem, unul dintre cele mai performante din Turcia și din lume, punct de lucru la Cluj

Stefana Muresan

Cel mai puternic motor Dacia din istorie, dezvoltat împreună cu Mercedes, disponibil din februarie

redactia

Andreea Berecleanu a inaugurat, impreună cu dr. Constantin Stan, o nouă clinică antiaging

redactia

Compania Savini Due din Sebeș donează mobilier de baie, în valoare de 350.000 de lei, pentru dotarea unităților de învățământ din județul Alba

Stefana Muresan

Întreprinzătorii din Ardeal, conectați cu businessmenii din SUA

Nora Dumitrescu

Leave a Comment