Antreprenori Bihor Cultural Digitalizare Hobby/Timp liber Media Slider Ultimele stiri

Editura Casa din Oradea sprijină conceptul „do-it-yourself”

Cred că nu există casă în România care să nu aibă în bibliotecă cel puțin o carte de la Editura Casa din Oradea, una dintre cele mai cunoscute edituri din țară care încearcă să dezvolte și să sprijine conceptul „do-it-yourself”. În ultima vreme, Editura Casa are în protofoliu și cărți ilustrate pentru copii.

În 2020, Editura Casa a trebuit să se orienteze în ceea ce privește distribuția de carte și să se bazeze, pe alocuri, aproape exclusiv pe vânzarea de carte online. Reprezentanții editurii spun că nu văd o concurență în online, împrietenindu-se cu el. Cititorii cărților Editurii Casa sunt de toate vârstele, de la copii cu părinți tineri, la persoane care obișnuiesc să își înceapă orice proiect răsfoind o carte.

TRANSILVANIA BUSINESS: Vă rog să faceți o scurtă prezentare a editurii Casa. Care este povestea ei? Când a început?

EDITURA CASA: Editura Casa, fondată în 2009, a luat ființă și există pentru ca oamenii întreprinzători şi creativi să aibă un punct de pornire în toate proiectele lor. Venind în sprijinul dezvoltării şi răspândirii conceptului „do-it-yourself”, editura noastră îşi propune să completeze și să diversifice oferta de carte practică existentă în prezent pe piaţa editorială din România. Începând cu anul 2012, editura și-a diversificat oferta incluzând si cărți ilustrate pentru copii.

Având deja numeroase titluri publicate, din domenii variate ca hobby-creativ, grădinărit, sport, artă, gastronomie, construcții și amenajări interioare, fotografie sau sănătate și frumusețe, editura noastră continuă să-și îmbogățească anual colecțiile cunoscute deja în toată ţara – Idei creative, Meșterul priceput, Micul atelier, Universul fotografiei digitale, Grădina noastră, Cămara bunicii, Ace dibace – pentru ca toți cei care ajung la noi să găsească sfaturile practice, sugestiile și soluțiile profesionale de care au nevoie, indiferent de domeniul de activitate, fie că sunt amatori, fie că sunt specialiști.

Cărțile pentru copii nu lipsesc de la Editura Casa

Cărțile pentru copii se adresează în general celor foarte mici, sunt în majoritate cartonate cu ilustrații bogate. Încurajăm părinții să le citească copiilor, deoarece lectura este deosebit de importantă pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor.

Cărțile Editurii Casa sunt disponibile în majoritatea librăriilor și magazinelor de specialitate din marile orașe ale țării, dar și în magazinele și librăriile online.

TRANSILVANIA BUSINESS: Ce s-a editat anul trecut? Ce reprezintă în volum, comparativ cu anul anterior, și care sunt perspectivele pe anul 2021 și pe termen mediu?

EDITURA CASA: Planurile noastre editoriale au fost mereu în expansiune, de la înființarea editurii și până astăzi, iar anul trecut nu a făcut excepție, deși a trebuit să ne reorientăm în ceea ce privește distribuția de carte și să ne bazăm, pe alocuri, aproape exclusiv pe vânzarea de carte online. Anul trecut ne-am extins colecțiile deja celebre de carte pentru copii, am sondat teritorii noi în acest domeniu inepuizabil, dar am avut câteva noutăți remarcabile și pentru adulții întreprinzători (cum ar fi premiera pe piața de carte din România a volumului „Berea artizanală – Cum să stăpânești arta fabricării berii la domiciliu” sau cartea care a făcut furori în țara de origine și în țările în care a fost tradusă: „Cum să nu îți ucizi plantele de apartament”).

TRANSILVANIA BUSINESS: Cum faceți față competiției cu online-ul? Cum încercați să atrageți cititorii de carte tipărită?

Cărți pentru toate gusturile la Editura Casa

EDITURA CASA: Într-un sens ceva mai larg ne-am împrietenit cu online-ul în loc să îl privim ca pe un concurent. Ne folosim cu succes de teritoriile sale virtuale și nemărginite pentru promovare, pentru interacțiunea cu cititorii, pentru sondarea intereselor și tendințelor și, nu în ultimul rând, pentru vânzări online. Cartea tipărită pentru copii nu concurează cu materialele virtuale, la fel cum nu o fac cărțile de ținut pe noptieră sau în atelier, ori pe lângă instrumentele de grădinărit. Cărțile bune oferă întotdeauna un material bine sintetizat, care poate fi eventual un punct de pornire pentru cercetări ulterioare în online, cel puțin așa sunt de părere cititorii noștri.

TRANSILVANIA BUSINESS: Din ce categorie de vârstă fac parte cititorii Editurii Casa, dacă ați sesizat acest lucru? Poate ați observat și categoriile de cititori din punct de vedere al studiilor și profesiilor, care sunt cei mai înfocați cititori de carte?

EDITURA CASA: Cărțile pentru copii cuprind o cotă din ce în ce mai mare din tot ce se publică la Editura Casa și, prin urmare, cititorii noștri cei mai fideli sunt copiii foarte mici și părinții tineri ai acestora (cei mai mulți dintre ei au vârste cuprinse între 25 și 45 ani). Celelalte categorii de cărți sunt preferate de oameni care obișnuiesc să își înceapă orice proiect răsfoind o carte. Așadar, oameni prieteni cu cuvântul tipărit, care se încred în el și atunci când au de făcut un lucru de mână, de organizat gospodăria sau grădina, de copt pâine cu maia sau de făcut bere de casă.

TRANSILVANIA BUSINESS: Ați observat, de când sunteți pe piață, o evoluție a numărului de cititori?

EDITURA CASA: Oferta noastră de carte este în creștere continuă, iar numărul de cititori urmează firesc această tendință. Dar ca sentiment general referitor la piața de carte din România, aceasta pare să-și recruteze din ce în ce mai mulți cititori, dar și editori dedicați cu ofertă diversă și de calitate.

TRANSILVANIA BUSINESS: Care este raportul dintre autorii români și cei străini editați? Dați câteva exemple.

EDITURA CASA: La Editura Casa autorii străini prevalează în proporție de 99%. Schimbarea acestui raport este deja în agenda cu planuri de viitor ale editurii.

TRANSILVANIA BUSINESS: Cum v-a afectat pandemia de Covid? Cum au evoluat vânzările de carte în 2020 comparativ cu 2019. Ce s-a vândut cel mai bine? Dați exemple de câteva domenii, titluri, autori, etc.

EDITURA CASA: Pandemia de Covid-19 a conținut și episodul dramatic al închiderii librăriilor fizice, care ne-a făcut să ne mutăm cu totul în online, să îmbrățișăm această experiență cu toate instrumentele pe care le aveam la dispoziție ca să îi întâmpinăm pe cititorii care își perfecționau și ei, la rândul lor, obișnuința de a răsfoi și cumpăra carte pe internet. Cel mai bine s-au vândut titlurile pentru copii (mai ales că și micuții au rămas pe tușă, acasă), dintre care unele care încercau să le explice situația mondială în care ne-am trezit cu toții, cum ar fi „Conni învață despre coronavirus”. Am promovat cu succes cartea practică menită să îi ajute pe cititori să rămână creativi și activi consemnați fiind în propriile locuințe. Pe unii i-am îndemnat să își găsească hobby-uri noi sau să le dezvolte pe cele vechi prin seria „Idei creative” sau cărțile pentru artiști autodidacți din colecția „Micul atelier”, pe alții i-am ajutat să se perfecționeze în bucătărie prin „Fii brutar la tine acasă” sau „Lichioruri din flori și plante aromatice – 50 de rețete pe gustul tuturor” și să bricoleze prin casă folosindu-se de cărțile din seria „Meșterul priceput” – deosebit de populare s-au dovedit a fi cărțile: „Instalații electrice pas cu pas” și „Ghidul fotografiei de produs” – pentru cei care și-au mutat online pasiunile și afacerile.

TRANSILVANIA BUSINESS: Cum s-au vândut cărțile despre business în această perioadă?

EDITURA CASA: Nu avem în ofertă cărți care să abordeze direct subiecte de business.

TRANSILVANIA BUSINESS: Care sunt perspectivele și ce planuri aveți pentru a-i atrage pe români spre citit în această bătălie inegală cu online-ul?

EDITURA CASA: Cum am pomenit și mai sus, online-ul ne este mai curând aliat. Plănuim să ne extindem în continuare seriile de carte pentru cei mici, dar și cărți pentru adulți pe care ți le dorești cu orice preț în bibliotecă și pe care online-ul nu le poate înlocui: albume și biografii ale figurilor clasice din muzica rock, grădinărit în stil nou, prietenos cu natura, cărți de brutărie casnică cu iz cosmopolit etc.

Editura Casa, nelipsită de la târgurile de carte

TRANSILVANIA BUSINESS: Știu că, de obicei, participați la târgurile de carte, ați participat anul trecut la vreun astfel de târg? Dar în 2019? Dați exemple de câteva târguri la care ați participat. Este benefică participarea la un târg de carte? De ce?

EDITURA CASA: Anul trecut târgurile fizice de carte au fost anulate unul câte unul, dar în 2019 am participat la toate târgurile importante din țară: Gaudeamus și Bookfest.

În 2020 am fost prezenți la Gaudeamus, la standul nostru virtual încercând să compensăm lipsa interacțiunii fizice cu cititorii noștri și cu vecinii de stand cu o prezență virtuală ofertantă.

Dan Birta

Articol apărut în revista Transilvania Business nr. 101

Related posts

Rețeaua de sănătate REGINA MARIA: Investiții strategice în centrul țării

Ligia Voro

Planwerk a proiectat noua înfățișare a cartierului Iris

Nora Dumitrescu

Schaeffler România a primit distincția „Supplier Quality Excellence Award” din partea General Motors

Papuc Irina

Cădere istorică pentru prețul petrolului: s-a prăbuşit la 30 de dolari pe baril

Papuc Irina

Previziuni 2020. Ce investiții au fost promovate la Expo Real München 2019?

Ionut Oprea

Noul director al Romgaz Târgu Mureș mizează pe competența, responsabilitatea și experiența angajaților

Ligia Voro

Baia Mare vrea business-uri noi pe terenurile industriale decontaminate

Nora Dumitrescu

Cramele Recas, credit de 1,8 milioane de euro pentru dezvoltare

Stefana Muresan

Retailerul japonez Miniso intenţionează să deschidă 40 de magazine în România

redactia

Investiție de 14 mil. euro – Centrul Regional de Excelenta pentru Industrii Creative, cunoscut drept Buftea de Cluj, isi deschide portile

redactia

Salice a început recrutările la noua sa fabrică-showroom

Nora Dumitrescu

Clusterele Transilvaniei pregătesc viitoarele abilități pentru industrie

Nora Dumitrescu

Continuă pregătirea pentru cel mai mare eveniment turistic de drumeție european, care se va desfășura în Transilvania

Papuc Irina

Brașov: Vor fi puse în circulație primele zece autobuze turcești dintr-un lot total de 105

redactia

Clujenii de la Nova Power, ajutați de liberalizarea pieței

Nora Dumitrescu

BVB urmează trendul internațional și urcă la maxime istorice

Ligia Voro

Investitorii francezi din România: Impactul crizei Covid-19 asupra cifrei de afaceri va fi „destul de limitat”

Ion Surdu

Vinurile românești pe piețele cehă și slovacă, Jidvei a făcut parte din delegație

Ligia Voro

Constantin Pogăcean: „Va fi o restartare, important e să nu vină altcineva să ne fure startul”

Transilvania Business

BUSINESS CHALLENGE 2019

Ionut Oprea

Silviu Toader, noul manager al European Multisolutions Systems

Nora Dumitrescu

Baza sportivă Dinamo din Satu Mare redevine funcționabilă

Gruita Ienasoiu

Miele deschide la Timişoara cel de-al patrulea showroom propriu

Stefana Muresan

Atenție! Portal fals pentru achiziția rovinietei!

Ligia Voro

Leave a Comment