Începând de anul acesta, Fundația lansează programul educațional de Burse Constantin Stroe, centrat pe performanță și incluziune socială. Programul poartă numele celui care a contribuit la destinul industriei auto din România, în jurul mărcii și uzinelor Dacia.
Prin intermediul Burselor de performanță, Fundația își propune să identifice 10 elevi și studenți din anii terminali care au rezultate foarte bune, s-au evidențiat prin proiecte extrașcolare și de voluntariat, sunt pasionați de domeniul actual de studiu și vor să contribuie în viitor la schimbarea societății. Acest tip de burse vizează un profil de învățământ real (ex. automatică și calculatoare, robotică, informatică, cibernetică, matematică, inginerie electrică, electronică, telecomunicații, tehnologia informației, inteligență artificială).
Bursele sociale se adresează elevilor din învățământul primar și gimnazial care provin din medii și zone rurale sau urbane defavorizate, din Argeș și Dâmbovița. Contextul crizei sanitare a condus la dezechilibre majore în ceea ce privește accesul copiilor la cursurile școlare. 50 de astfel de burse vor acoperi suportul pedagogic necesar reluării școlii.
”În clasă sau acasă, la școală, la liceu, la universitate vorbim și despre performanță. În sport e doar despre performanță. În mediul nostru de business, în fiecare mașină Dacia produsă în România se reflectă rezultatul performanței echipelor noastre. În fiecare copil care se dezvoltă în societatea noastră există potențial de învingător, atunci când pasiunea se conjugă cu un vis în care crede. Bursele Constantin Stroe readuc în memorie contribuția remarcabilă a unui fost coleg care a reușit în toate etapele sale profesionale și a cărui viață s-a confundat cu industria auto a României, cu marca și uzina Dacia. Constantin Stroe poate servi drept sursă de inspirație noilor generații care vor să performeze într-un domeniu al viitorului”, a declarat Mihai Bordeanu, președinte director general Dacia.
Bursele se derulează prin intermediul Fundației și pot fi susținute de către angajați ai grupului Renault în România și de orice persoană care crede în performanță prin educație. Aceștia pot alege să redirecționeze 3,5 % din impozitul pe venit și/sau pensie completând formularul 230 (
aici)
CONSTANTIN STROE (1942 – 2016)
A fost cel care a contribuit major la asigurarea unei tranziţii de succes între vechea şi noua Dacia, odată cu privatizarea Dacia, în anul 1999. I se datorează, în bună parte, salvarea mărcii, după anii ’90, şi reîntoarcerea acesteia în marea familie Renault. A fost unul dintre martorii naşterii şi creşterii Uzinei de la Mioveni, acolo unde a parcurs toate etapele carierei profesionale până la rolul de director general al uzinei. A îmbrăţişat cu aceeaşi pasiune rolul de purtător de cuvânt al întregii industrii româneşti de automobile, din poziţia de preşedinte – director general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). În 2012, revista franceză, Le point, l-a numit “Figură istorică a Dacia”.
BIOGRAFIE
Constantin Stroe s-a născut pe 24 martie 1942 la Hulubeşti, Dâmboviţa. După ce a absolvit Universitatea Politehnica Bucureşti, Facultatea Tehnologia Construcţiilor de Maşini, în anul 1967, s-a angajat ca inginer la uzina Mecanică Teleajăn. Un an mai târziu se alătura proaspăt înfiinţatei Întreprinderi de Autoturisme Piteşti, unde a fost pe rând, inginer, şef Secţie şi inginer Şef Fabrică. În anul 1982 devenea director Tehnic al Centralei Industriale de Autoturisme Piteşti, iar în 1989 a preluat responsabilităţile de director al Întreprinderii de Autoturisme Timişoara. Timp de 12 ani, din 1990 până 2002, a condus destinele mărcii argeşene, din poziţia de director general al Automobile Dacia. În paralel, a reprezentat industria românească de profil, în calitate de preşedinte, apoi director general al ACAROM, membru în Consiliul Director al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) şi membru în comitetul Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Constantin Stroe a fost vice-preşedinte al Consiliilor de Administraţie Automobile Dacia şi Renault Technologie Roumanie.
- A avut un doctorat în Ştiinţe Tehnice, domeniul Inginerie Industrială, la Universitatea Politehnica Bucureşti. A făcut parte din catedra Universităţii din Piteşti, în calitate de conferenţiar doctor inginer;
- A fost decorat de către statul român cu Ordinul Naţional «Serviciul Credincios» în grad de Cavaler;
- În 2004 a fost decorat de către statul francez cu distincţia «Cavaler al Ordinului Naţional al Legiunii de Onoare»;
- Întreaga activitate i-a fost recunoscută la nivel naţional prin numeroase premii: Managerul Anului, Excelenţă în Afaceri, acordate de Academia Română, precum şi de publicaţii financiare sau de management;
- A fost autor al unor cărţi de specialitate: Construcţia şi exploatarea dispozitivelor, editura Tehnică, Bucureşti, 1982; Elemente de proiectare a dispozitivelor, editura Tehnică, Bucureşti, 1985; Proiectarea dispozitivelor pentru maşini-unelte, editura Tehnică, Bucureşti, 1995; Managementul Întreprinderii, Teorie şi Aplicaţii, editura Universităţii Piteşti, 2002; a publicat 23 de lucrări la diferite Sesiuni Naţionale de Comunicări Ştiinţifice;
- A patentat 3 invenţii recunoscute oficial şi aplicate, precum şi 7 inovaţii aplicate.
Calendarul ediției 2021 – 2022
10 burse de Performanță (5 elevi din învățământul liceal și 5 studenți)
1 iulie – 1 august – Înscrierea candidaților eligibili (secțiune dedicată, disponibilă în curând pe site)
25 august – 10 septembrie – Analiza candidaturilor de către un juriu format din reprezentanți ai instituțiilor de învățământ, Fundației și Grupului Renault
15 – 20 septembrie – Publicarea listei cu cei 20 de finaliști
25 septembrie – 10 octombrie – Interviuri cu cei 20 de finaliști și selectarea celor 10 beneficiari ai Burselor de Performanță
50 de burse Sociale
Elevii care corespund criteriilor de eligibilitate vor fi selectați prin intermediul instituțiilor de învățământ și inspectoratelor județene.
Fundația Groupe Renault România, în parteneriat cu Automobile Dacia, va continua să exploreze zone și comunități cu risc, în rândul copiilor și tinerilor care nu au acces la un parcurs educațional și, mai apoi, la un loc de muncă. Toate acestea, pentru a contribui la o societate echitabilă și sustenabilă, în care toți sunt acceptați și pot avea acces la mijloacele necesare pentru a se dezvolta.