Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Jelna – o cramă cu suflet

Familia Moldovan, proprietarii Cramei Jelna din județul Bistrița-Năsăud, sunt din zonă, chiar din satul situat la 5 km nord de municipiul Bistrița. Au fost dintotdeauna iubitori de pământ, de agricultură, iar acum 10 ani și-au croit drum în lumea specială a viticultorilor, investind suflet în această afacere. Plantația de viță de vie se întinde pe 26 ha, fiind cultivate soiurile Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Fetească Regală, Fetească Albă și Pinot Noir. Gânduri de extindere a plantațiilor de viță de vie, proprietarii nu au momentan, însă intenționează să replanteze în jur de 5 ha, din soiurile Pinot Noir si Fetească Regală din plantația actuală.

 

După punerea pe picioare a plantației de viță de vie, mai apoi a fost dezvoltată din fonduri proprii o cramă cu tehnologie de ultimă generație, unde te atrag prin miresme baricurile de stejar transilvănean. Capacitatea totală de producție se cifrează la 85.000 de sticle pe an, iar astăzi, iubitorii acestei licori se pot răsfăța cu vinuri din gama Dealu’ Negru și Navicella vinificate la Crama Jelna.

Pentru dezvoltarea cramei, proprietarii au în plan să depună un proiect pentru retehnologizare, din fonduri europene. Ar fi primul proiect european pe care îl accesează. Printre dotările pe care proprietarii Cramei Jelna doresc să le achiziționeze este și o linie de îmbuteliere. Valoarea proiectului este estimată la 700-800.000 de euro, partea de tehnologie, la care se adaugă costurile construcției.

Darius Pripon, Chief Winemaker la Crama Jelna, a venit în 2017 aici și spune astăzi, după patru ani, că lucrurile merg foarte bine, iar planurile de dezvoltare nu lipsesc.

“Am dezvoltat și partea de agroturism, avem locuri de recreere în vie, o pensiune cu opt camere duble, un restaurant cu mult focus pe gastronomia locală, având norocul de a fi într-un sat foarte ofertant din acest punct de vedere. Avem producători de brânză în sat, de legume, de carne, avem și solariul nostru de unde ne aprovizionăm cu tot felul de mirodenii. În planul de dezvoltare mai avem un lac cu câteva locuri de cazare, un hotel și un spa”, enumeră acesta.

Crama Jelna a fost promovată atât național, cât și internațional, atât în offline, cât și în online, pe rețelele de socializare.

“Mergem și la competiții pentru că suntem un proiect nou și atunci ai nevoie și de o validare. Avem premii de la concursul internațional de la Londra, Concursul Mondial de Climat Rece, unde am luat cinci medalii de aur până acum și am obținut cel mai mare punctaj pe vin alb, și la București, la Vinarium – International Wine Contest Bucharest”, subliniază Darius Pripon.

Acesta consideră însă că cea mai bună promovare rămâne cea la fața locului, prin organizarea de evenimente, degustări, și printr-o echipă de vânzări tânără și dinamică, care activează atât în Ardeal cât și în partea de sud a țării și în Moldova. În străinătate, vinurile Cramei Jelna au ajuns până în Danemarca, la Copenhaga, unde au fost prezentate în mediul universitar.

Efectele pandemiei nu au ocolit nici Crama Jelna în 2020, dar lucrurile s-au reașezat în matca lor după primele luni mai dificile.

“Anul trecut, în martie, evident că a fost o panică destul de puternică, a fost o scădere de 90% în vânzări, care a ținut cam 40 de zile. Am chemat echipa, am stabilit noi reguli. Fiind un proiect destul de micuț, de nișat și axat pe calitate și pe ideea unui vin cultural, și nu industrial, putem să luăm decizii destul de repede și să le și implementăm rapid. Ne-am mutat în online, ne-am susținut și partenerii pe care îi avem, am fost alături de HoReCa, iar în momentul în care și-au mai revenit, această susținere i-a ajutat. S-a creat o conexiune mai stabilă și mai puternică între partenerii noștri și noi”, consideră interlocutorul nostru.

La fel ca alte crame, și Jelna a încheiat anul trecut “satisfăcător spre bine”, după cum subliniază Darius Pripon.

 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Transilvania, în febra rezidențială: Cum arată piața acum în principalele orașe din centrul și vestul țării

Articolul următor

Producătorii din Cluj și Hunedoara, reuniți la mall

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Programul Autentic Românesc by Transavia

De Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, Transavia lansează Sezonul 3 al programului Autentic Românesc, cu un număr…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share